Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik weet niet waarom je een plugin wil, maar als het te maken heeft met het onvermogen een echte monharmonica te kunnen spelen kan je een melodica overwegen.
Die dingen zijn goedkoop en een stuk makkelijker te bespelen dan een mondharmonica.

enige overeenkomst is dat ze allebei tongwerken hebben, verder is de speelwijze en mogelijkheden echt volkomen anders.
Wat ik nog wel een aardige Vocoder-truuk vind die ik bij toeval 'ontdekte' van de week:
- Pak de grondtoon van de muziekpassage die je wilt opleuken als carrier, voeg eventueel de 7th toe. Eventueel over meerdere octaven.
- Gebruik een mic om de oscillator te moduleren
- Ga nu 'beatboxen' (voor staccato) of ritmish ademen in de mic (voor 'mondharmonica'-effect)
- Eventueel herhalen/aanvullen met tonen die octaaf hoger of lager liggen om het dikker te maken. Of je speelt een melodie.
- Het geheel nog eens extra dynamisch filteren en van delays/reverb voorzien versterkt het effect.
Je krijgt nu een hele organisch klinkende, ritmische lijn in je mix die, mits subtiel gebruikt, de muziek 'levendiger' maakt.