[Techno?track] - Deux

barn

Detroit nerd
Ben weer eens te lang bezig, en weet eigenlijk niet meer wat ik er nou van moet vinden...:D

uw mening telt...:mexico:

Deux.mp3

Oeh dit is lekker! Die fluit vind ik dan weer wat minder, klinkt me een beetje te "brazill". De clap mag van mij wel wat langer door galmen, een beetje reverb erachter en wat compressen? Maar das weer heel persoonlijk.

Dat fluitje past idd niet bij deze muziek. Probeer de mix ook wat vetter te maken (balans), de BD verzuipt bijna ;)

Maar euh, voor de rest wel leuk...

Ik vind het fluitje wel cool,,, doet me een beetje denken aan salsalife van Derrick May.

Ik vind de kickdrum te verzopen idd,,, de akkoorden van die string heb je zeker met de chordmemory van de Poly800 gedaan>????

Er zit ook ergens een stringetje die niet helemaal tonaal klopt, kijk daar nog eens naar.

Maar coole sound, er zijn maar weinig mensen in Nederland die deze muziek nog maken, daarvoor respect naar jou.

DETROIT BABY 8~ 8~ 8~

ik houd altijd erg van het fluitje...

al moet ik zeggen dat ie energieker op de koptel. klonk...

de mix is dus niet zo optimaal...

bassdrum en bassline mogen wellicht wat compressie gebruiken...maar gebruik eigenlijk nooit compressie... maar de bassline is wellicht ook te rauw gesampled waardoor de kick verzuipt... maargoed...

de lage strings heb ik waarschijnlijk gechord gesampled idd... en het hoge stringetje heb ik live bespeeld waar de hoge uitschieter met de pitch-joystick gedaan is, vandaar dat ie misschien ietwat uit-of-tune ligt... maar vind het altijd wel wat hebben als het net niet is, en dat hoge stringetje in contrast met continue aanwezige achtergrondbliep vond ik errug cool...

maar wat ik nog minder vind is het gebrek aan energie van de leadtoontjes... het gebrek aan dat gevoel...

en de overal sound vind ik nog niet goed/cool genoeg ofzo...
heb er veels te lang aangezeten, en dan wordt het op een gegeven moment echt een #*&#-nummer :D

barn, dit klinkt goed!!! :L

Fluitje kan misschien iets minder, maar past wel vind ik. Je hebt wel de detroit sound te pakken!

Mijn type muziek, Barn! :okdan:

Ik weet niet wat ik van het fluitje moet denken. Het past op zich wel, maar het is een beetje cheesy. ;)
De clap vind ik niet zo mooi.

Het einde wordt ook een beetje langdradig...Ik denk dat je er weinig aan hoeft te doen hoor. Als iemand hem eens goed zou uitmixen klinkt het denk ik al een stuk beter. Mischien aan het einde nog een string of lead geluidje.

Hoe en waarmee gemaakt? :)

ik vind die gedown samplede clap wel wat hebben ...
maar ik ben effe niet creatief op dit moment ..

bij 1.06 beetje rare overgang, en die fluit die past ech nie!
Voor de rest aardig, niet bijzonder, maar aardig..

gr
Ramon

hmmmz

ik had wat negatievere kritiek verwacht... en misschien wel gehoopt...

magoed, de geluiden heb ik uit mijn mono/poly en poly800 gesampled incl. effects...
percussie komt uit reason... kick ook uit de asr10....

maar weer verder in de hoop op een tevreden werkje...8)

Als ik jou zo hoor, lijkt het me verstandig om niet te lang op een track te blijven hangen, maar gewoon doorgaan. Je leert dan sneller en meer. Met het gene wat je dan geleerd hebt,,, kan je weer terug gaan naar tracks, en zal je zien dat je ze in een fingersnap afmaakt.

gewoon doorgaan dus

Ik vind het nummer zekers wat hebben !!!
en het fluitje past er wel bij alleen mist die energie die je zelf al aangaf !
misschien kun je met wat ghostnotes van de fluit die energie er weer inkrijgen of wellicht de dynamiek verschillen iets versterken. dan zou je denk ik die energie wel weer kunnen terugverwachten. een zachte echo over de fluit kan hetzelfde effect ook geven.

Zelf ben ik minder te spreken over de crash/ride en wat percussie zou leuk zijn maar dat is allemaal meer persoonlijke smaak. is best een nummertje die ik wellis zou willen remixen
:L

idd, ben ook heel erg van de korte ideetjes en dan verder...

maar af en toe door enthousiasme enzo wil ik toch ook kijken hoe ik ervoor sta om een heel nummer af te maken, arrangeren/mixen enzo, daar leer ik ook echt veel van.... een nummer dat af is, is hard werk, en hard werken is soms ook goed, al is het voor de leer... het bevredigende resultaat komt heus wel ooit...

:D

Back