Hoe werkt CV/Gate met een bv bass-station?

C738

Meubilair
Okay ik weet dat ik nu een heeeeeeeele ouwe thread omhoogschop, en dat ik waarschijnlijk ook nog eens offtopic reageer, maar mijn vraag is de volgende:

Hoe werkt CV/GATE? 'k heb het op mijn superbassstation zitten en misschien wil ik een bakkie kopen wat CV/Gate nodig heeft (mc 202). Kan ik um aan de superbassstation hangen zonder dat ik zo'n midi to cv/gate kassie nodig heb???

-C-

Als je bass-station cv/gate out heeft kun je het in de cv/gate in doen van bijvoorbeeld een 202. Als je dan je bass station via midi sequenced, kun je dus ook een 202 over midi laten lopen en werkt de bass station als een soort cv/midi converter:D

Okay dan, thanks synthiaks!

Inmiddels heb ik de manual van de Superbassstation ook er op nageslagen. En het cv/gate out gedeelte heeft een apart midi kanaal binnen de bassstation.

:D

Dus in principe met 2 jack-jack kabels kan ik de MC202 koppelen aan mijn setup?

-C-

BassStation heeft ook CV in Gate in. :) Volgens mij kun je er geen Korg synths mee aansturen zo als bij Waldorf pulse +.Misschien zou je CV/Gate out aan de CV/Gate in kunnen hangen en dan aansluren via CV Gate ? :eureka:

okay nu wordt het redelijk duidelijke verhaal minder duidelijk.

Effe heel plat: Kan ik een mc202 aansturen via de bassstation? (maar wel bedankt voor je reactie marcuuu)

-C-

Origineel geplaatst door marcuuu
Als een mc 202 CV in en Gate in heeft wel.

Die heeft een mod nodig ivm latency (zie forum ;)). Je kunt beter een SH-101 kopen.
Iets meer mogelijkheden, sequencer, arp en (auto) portamento die ook nog via cv/gate werkt. :)

Mijn favoriete synth!!! :D

Okay, na effe lekker met de zoekfunctie gestoeid te hebben heb ik gevonden waar die mod genoemd wordt.
ergens midden op de pagina hierzo

Dus een conversie CV/gate naar digitaal en weer naar analoog. Dan moet je dat stukje cirquit bypassen ofzo?
Eventueel zet ik die track in cakewalk door middel van start time offset een paar ticks eerder. Dat zou ook moeten werken. Bij loops komt dan misschien de eerste noot van de baslijn iets te laat maar dat valt niet op om dat dr bijna altijd wel een kick op zit.

Maar goed ik ga effe meer info zoeken over die mod.
Dat post ik zo wel

-C-

Let er ook op welk "type" cv/gate je Bass-station uitstuurt (V/Oct of V/Hz) en of het s-trig is.
Meeste midi-cv bakjes kun je instellen,maar weet niet of dat bij je bassstation ook zo is.

Ik kan een kanaal kiezen en een waarde 1 t/m 5 instellen.

Als ik de manual weergevonden heb zal ik es uitzoeken hoe het zit.

-C-

Origineel geplaatst door sponk
Let er ook op welk "type" cv/gate je Bass-station uitstuurt (V/Oct of V/Hz) en of het s-trig is.
Meeste midi-cv bakjes kun je instellen,maar weet niet of dat bij je bassstation ook zo is.

god hoeveel posts heeft dit nu gekost ?

hahahaha

cv/gate is best tricky zalk je vertellen
van een 'echte' standaard is volgens mij geen spraken
heb hier een arp axxe staan die weer 10 of leifst 12 volt aan gate krijgt ipv de standaard 5 volt

mijn mc202 werkt voor de rest normaal
maar ik zit wel een partij te kutten met die zooi ..

maar eindelijk weer eens een cv/gate topic

:okdan:

Back