Muziek maken op een powerstation/aggregaat

Ja goed, niet echt de tijd gehad om dit nog goed buiten de testen, vandaag is pas weer de eerste zonnige dag, maar binnen doet hij het iig goed.
Ik heb er een stekkerblok aangehangen met daaraan, Eurorack Go, TR909, Digitakt, BossKM600. Ik kan dit ongeveer 2,5uur draaien totdat hij op 20% staat (batterij)

Ik ben er iig heel blij mee en zit zelfs te overwegen om een tweede te kopen als backup

Mooi dat het goed werkt. :) Als ik vragen mag, hoe ga je de spullen meenemen en hoe stel je het ter plekke op om ermee te werken? Het idee om 'ns wat te spelen in de natuur spreekt aan, maar zou dan een vrij minimale setup willen, denk ik.

Ik heb de luxe dat ik een autootje heb dus ik kan redelijk wat meeslepen zolang ik maar geen bier gaat drinken haha :) Daarnaast heb ik een Samson Expedition voor de versterking, ik zou deze wel willen upgraden naar of een JBL BoomBox of een setje Samson expedition speakers. maar daar zitten ook weer kosten aan. Ik heb 2 kleine lage campingtafeltjes waar ik het meeste op kwijt kan en anders een groot kleed (mits de grond goed droog is)

Ik ga vanmiddag weer even chillen voordat wij weer de pubpopquiz gaan draaien vanavond (die ook hier via SF is te volgen via de nieuwe live pagina) en neem dan het volgende mee. EurorackGo, 0-coast en Boss KM600, en dan nog wat batterij spul zoals een TR606, Zoom H2, en een paar pedaaltjes. Die speaker is overigens dus ook battery powered

Allemaal goed voorelkaar hoe je het doet! :okdan: Over het streamen van dingen, nu ook via SF, nog dit. Ik weet niet of het te doen is, met het maken van een goede verbinding enzo, maar misschien een ideetje om zo'n sessie van je in de natuur 'ns te steamen? Lijkt me heel leuk om dat 'ns te zien en te horen. :)

Een maat van me is wat teleurgestelt omdat de mc707 er niet op draait.

Ben benieuwd hoe het voor andere is.

Benieuwd of het werkt! Voor €130,- valt me alles mee. Zelf ook ooit wel eens gedacht zo’n auto 12V- 220V plug te kopen en een onderhoudsvrije accu in een kratje op een steekkarretje te maken. Of evt 2 van die 12V accu gereedschaps accu’s parallel te zetten. Lekker compact en makkelijk op te laden. Ga je in het Lingebos zitten?

Ik heb net een upgrade gekocht voor mijn Samson Expedition Escape namelijk een JBL Partybox 100. Dus mocht iemand mijn oude speaker willen overnemen dan hoor ik dat graag, anders gaat hij marktplaats op

een portable generator die heel stil was. Ik geloof een van Honda.

Ja ik heb in het begin ook naar zoiets als deze gekeken >> https://www.amazon.nl/Scheppach-Inve...66G59560NTS0YJ

maar ik vraag mij af hoe stil 'heel stil' is? want de Xtorm brick heeft een kleine fan erin zitten voor als je hem in AC modus zet en die hoor ik al als ik hem niet achter mijn speaker zet.

Ja lekker toch :) hij was zeker vergeten om hem in AC mode te zetten de eerste keer toen hij dacht dat het niet werkte?

ja echt een l*l. leest die ook niet de handleiding en komt met een rare redenatie dat het niet werkt..

Ga er denk ik ook 1 halen. Will graag op straat met gitaar, zang, op1 en wat gear gaan spelen.
Of bv buiten in het zonnetje synth patches maken.

Die speaker van jouw vind ik wat groot, zoek naar wat kleiners.

Nog bedankt

Achja, een bas moet je niet horen maar voelen zeg ik altijd maar en dat lukt niet met een samson expedition, ik denk voor singer songwriter dingen die samson wel weer goed is maar je merkt al snel dat er buiten vaak meer herrie is dan dat je in eerste instantie dacht. Die JBL is voor veel een overkill terwijl ik zelf nog heb zitten twijfelen tussen de Partybox 100 en 300 maar uiteindelijk wel blij ben dat ik de 100 heb genomen. Wel merk ik met dit soort speakers dat een 909 direct erin pluggen toch echt een beetje een te heet signaal is voor die portable speakers, ik heb er nu een klein compressor pedaaltje tussen hangen waardoor hij beter te controleren is.

Ja goed punt over de omgevings herry. Maar die Partybox is wel groot.
Zoek eigenlijk een portable guitar cab met mic en aux input die je tegelijk kan gebruiken.

Alles wat jij wilt heeft die partybox 100 haha, Hij is wat prijzig maar was nu in de aanbieding in de JBL store en met mijn ING punten kreeg ik nog eens 25% extra korting waardoor hij uitkwam op 179euro. Als je reviews kijkt op youtube waarbij ze hem vergelijken met andere speakers in dezelfde klasse merk je wel dat JBL redelijk wat ervaring heeft. Als je in de buurt van Gorinchem woont mag je het altijd komen checken om te kijken of het wat voor jou is en als je verder weg woont natuurlijk ook haha

[edit] ik zie dat hij nu ook is uitverkocht in de JBL store.

Back