glennplumber
Kneed je synth
Voor het eerst dat ik iemand tegen kom die echt enthousiast is over een behringer. Nice! 
Go Behringer
lol

Go Behringer
lol

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lol

Maar... maar... Er is dan ook niemand die enthousiast is over de Deepmind? Of de x32... Ada8000... Studio Compressor... etc?

Maar... maar... Er is dan ook niemand die enthousiast is over de Deepmind? Of de x32... Ada8000... Studio Compressor... etc?
Ze worden ook loeiheet..

Ik heb 'm sinds gisteren ook staan. Heerlijk ding, hoor. Qua demo-opnames heb ik nog niet veel toe te voegen aan wat er al geplaatst is, maar ik doe wél mee met de trend om er een stukje Pink Floyd in te smokkelen.
Bekijk bijlage 120721
Bekijk bijlage 120714Bekijk bijlage 120715Bekijk bijlage 120716Bekijk bijlage 120717Bekijk bijlage 120718Bekijk bijlage 120719Bekijk bijlage 120720
Ik weet niet precies hoe een oscillator elektrotechnisch gezien werkt, maar zou het kunnen dat de ene oscillator meer harmonischen (lees: sinus-golven) gebruikt om een zaagtand te genereren dan de andere? Het lijkt op sommige Behringer Model D demo's wel of ik "stepping" hoor als ze het filter dichtdraaien.
Ik weet niet precies hoe een oscillator elektrotechnisch gezien werkt, maar zou het kunnen dat de ene oscillator meer harmonischen (lees: sinus-golven) gebruikt om een zaagtand te genereren dan de andere?
Luister goed en kijk of die stepping overeenkomt met de reeks boventonen van de golfvorm. Gebruik overigens hiervoor geen gecomprimeerde audio.Het lijkt op sommige Behringer Model D demo's wel of ik "stepping" hoor als ze het filter dichtdraaien.
Dat zou een ander resultaat geven; het is veel makkelijker om een circuit te klonen dan er een nieuw te verzinnen, zeker als het hele punt van de oefening is om een zo authentiek mogelijke kloon te zijn.Zou het kunnen dat de oscillators van de B. fundamenteel anders in elkaar zitten dan die van Moog?
Een analoge oscillator stuurt alle golfvormen simultaan uit. Dit zie je het duidelijkst in modulaire oscillators; je hebt 4 uitgangen, en je kiest welke je wilt.

Als je over een zaagtand of blokgolf een filter dicht draait met de resonantie open hoor je vaak iets wat op stepping lijkt. Dat is de resonantiepiek die een voor een de boventonen accentueert.
Hmm, ik hoor op mn model D geen stepping..
"Stepping", d.w.z. sprongetjes tussen discrete (digitale) parameterwaarden, ga je niet horen op de Model D. Alles is analoog: niet alleen het audiosignaaltraject, maar ook de bediening. De knoppen regelen de respectieve voltages rechtstreeks, analoog, en dus continu.
Wat je in de juiste omstandigheden wel kunt horen, op iedere synth, is dat de filter achtereenvolgens de boventonen van de oscillator benadrukt. Dat heeft niks met digitaal of analoog te maken, maar alles met hoe een rijke klank is opgebouwd. Het levert een heel mooi en muzikaal "trapje" op dat precies de harmonische reeks volgt. Omdat het helpt om het spectrum erbij te zien, heb ik een filmpje gemaakt
Hier gebruik ik de "omgekeerde" zaagtandgolf van oscillator 3 van de Model D (die van Behringer, maar het kan net zo goed met die van Moog), met de "emphasis" (resonantie) van de filter op 8. Die resonantie versterkt het afsnijpunt van de filter, en wanneer je dat afsnijpunt verplaatst, komt het af en toe op een boventoon van de oscillator terecht, die dan benadrukt wordt. Tussen de boventonen in valt er niet veel te benadrukken en zakt het volume enigszins terug. Dat levert het hoorbare "trapje" op.