Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik heb het vermoeden dat die Behringer toch wat fijner gaat klinken, als ik vergelijkingen tussen Model D en Phatties als uitgangspunt neem. En ieder zijn ding, maar ik vind twee octaven nét te weinig, ook voor monosynths. Ook drie oscillatoren zijn wel fijn.

.
Ik heb het vermoeden dat die Behringer toch wat fijner gaat klinken, als ik vergelijkingen tussen Model D en Phatties als uitgangspunt neem. En ieder zijn ding, maar ik vind twee octaven nét te weinig, ook voor monosynths. Ook drie oscillatoren zijn wel fijn.
Ik heb zelf een analogue solutions Leipzig-S (waarbij ik “External in” vaak gebruik voor een extra oscillator).
Ik had gehoopt dat ik “klaar” zou zijn met mijn zoektocht naar een Minimoog alternatief. En ook al is het een fantastische synth, met:
-grote knoppen met voldoende afstand!
-een krachtige sound
-opties zoals velocity to filter, PWM, of uitgebreide sync opties die standaard niet op de Behringer zitten
-en is het me ook gelukt om veel online voorbeelden van Minimoog bassen zeer dicht te benaderen (zelfs zonder sine wave)
...het begint toch weer te kriebelen als ik die Behringer zie en hoor. Die sound, die handige layout, de juiste hoeveelheid opties voor mij, etc.
Ik weet dat er veel fantastische synths zijn, maar voor iemand die vooral into synths is vanwege het jaren ‘70 werk van Stevie Wonder, Bernie Worrell, progrock, etc. is de Minimoog toch ongeëvenaard.
een sub oscillator wordt niet echt gezien als een losse oscillator, omdat deze volledig afhankelijk is van een andere oscillator.
Geen patches kunnen saven op de Behringer is toch niet zo erg, het is een super eenvoudige synth, je draait je geluid er zo in met een beetje oefening![]()
. Leek me logisch dat het wel zo was omdat het toch een waveform is (square) die bij de 2 bestaande oscillatoren wordt toegevoegd. En het klopt dat de synth vrij eenvoudig is, maar ben een beetje een controlfreak misschien op dat gebied 

een sub oscillator wordt niet echt gezien als een losse oscillator, omdat deze volledig afhankelijk is van een andere oscillator.
Geen patches kunnen saven op de Behringer is toch niet zo erg, het is een super eenvoudige synth, je draait je geluid er zo in met een beetje oefening![]()
Ah oke. Leek me logisch dat het wel zo was omdat het toch een waveform is (square) die bij de 2 bestaande oscillatoren wordt toegevoegd. En het klopt dat de synth vrij eenvoudig is, maar ben een beetje een controlfreak misschien op dat gebied
Hoop er binnekort alsnog eentje aan te kunnen schaffen, maar lees dat de meeste winkels m pas in april weer verwachten![]()
Zou niet 1-2-3 afscheid nemen van de sub phatty want een groter bedieningspaneel heeft ook wel wat!

DAT IS WAT IK BEDOEL! Da's die echte vette shit man! Da's Moog! Dat filter, dat filter.Leuke demo, back to the seventies;
[knip]
DAT IS WAT IK BEDOEL! Da's die echte vette shit man! Da's Moog! Dat filter, dat filter.![]()
Wat mij verbaasd is dat veel synths echt bepaalde sweetspots hebben, waar die synth dan echt goed klinkt.
Dit ding (en de mini dus blijkbaar ook) is 1 grote sweetspot......vrijwel alles klinkt heerlijk uit dit bakkie. Heeft wellicht ook te maken met het feit dat je vrijwel al deze sounds al sinds de jaren 70 kent.
Geweldig lekker sound.