funkaholic1972
Micro lid
Een warm en funky feel good strandhouse nummertje. Een soort poging om de winter muzikaal weg te wuiven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

@sKeLeTyM: M.b.t. de bas, bedoel je dat het basgeluid niet genoeg gewicht heeft? En dat de staccato nootjes die gespeeld worden te stijf/hoekig zijn en dat je graag zou zien (of beter gezegd: horen) dat er een wat meer 'gespeelde' baslijn volgt nadat het intro voorbij is?
heerlijke zomerse feel inderdaad, loopt lekker! mee eens met de feedback over de bas, dat was ok hetgeen ik wilde benoemenBedankt voor de prettige commentaren, ik zit in ieder geval reeds op het juiste (zonnige) spoor, begrijp ik.
@sKeLeTyM: M.b.t. de bas, bedoel je dat het basgeluid niet genoeg gewicht heeft? En dat de staccato nootjes die gespeeld worden te stijf/hoekig zijn en dat je graag zou zien (of beter gezegd: horen) dat er een wat meer 'gespeelde' baslijn volgt nadat het intro voorbij is?
Klopt. 2 dingen : Ik zou vanaf 0:47 de sound wat wijzigen en iets gelijmder spelen. Vind nu dat het te staccato is waardoor je bas de rest niet draagt. Wat ik zou doen vind je in het voorbeeld. Over de sound kan je uiteraard nog discuteren...ik heb maar snel snel iets gedaan op de Virus TI. (en staat iets luider voor de duidelijkheid) Timings en slides (bender) kan je ook nog mee spelen en maakt het ook levendig, fruitig, zonnig... ;-) De mix zit wel goed (balans) EQ zit ook wel snor. Zelf zou ik de drums net een tikje zachter zetten. Cowbells mogen dan weer net wat harder(komt mss de groove ten goede) Tenzij je een loop hebt gebruikt... ;-)
heerlijke zomerse feel inderdaad, loopt lekker! mee eens met de feedback over de bas, dat was ok hetgeen ik wilde benoemen
even kijken of ik het goed kan verwoorden. het is iets met de envelope denk ik waardoor de attack van het filter wat vertraagd komt, en in combinatie met de kick na de kick valt of iets dergelijks. het is wel een lekker basgeluid overrigens, maar de shape zou anders kunnen en het nummer een tandje hoger kunnen tillen

Gitaartje werkt. Heb wel nog steeds 'een probleempje' met de bas. Staat net een tikje te hard ook. Te wollig. Mis attack. Blijven proberen ! Komt goed.
Basje mag iets van decay naar een lager sustain volume hebben nu staat de sustain op volledig volume, volgens mij.. Het stukje rond 2:52 zou ik dan automaten dat de sustain wel open staat.. dat is goed gedaan..
Wel lekker zo'n square golf maar ik zou toch eerder ook voor een zaagje hebben gekozen... het eerdere basgeluid had ook redelijk veel resonance als ik het me goed herinner.. en bestond ook uit meer laagjes dacht ik.
Ik gebruik zelf altijd standaard 2 zaagjes of een pulse en zaag.. en deze 1 octaaf ontstemmen.. bijna geen resonance. Filter envelope via snelle decay naar een lager sustain level laten gaan en voila.. instant eightees disco bas![]()
heerlijke sound! gear list?![]()