909/808/303 vsti ?

Mensch-Maschine

:mekanikal:
ik ben vaak op reis met mijn laptop - om dan ook muziek te kunnen maken - ben ik heftig begonnen met cubase - ben al aardig op weg met x-phraze, v-station, reaktor, kontakt - maar ik vind maar geen leuke drum module - ik wil techno gerichte dingen maken.

Weet iemand een goede 909/808 of een andere goede vsti drummachine die ik aan cubase kan hangen? Ik heb al veel drum-ensambles van reaktor uitgechecked - maar ik vind ze onhandig werken - ze zijn onhandig te programmeren - men moet lang draaien voor de juiste zound, en je moet er veel .ins effecten aan de structure hangen om een lekker geluid uit te krijgen. Dat duurt me allemaal veel te lang en neemt veel spelplezier weg. - bovendien zijn de vaak erop gebouwd dat je alleen bd,snr,en hihats in de banks kan stoppen - dat is veel et simpel.

Dus - weet iemand een goede vsti drummachine of een reaktor ensamble die wel aan mijn vraag voldoet - hoor ik dat graag.:)

Rebirth is toch ook als VSTi te gebruiken? :)

www.propellerhead.se

Propellerhead ReBirth 2.01 - de enige officiële 303/808/909 emulatie voor een spotprijs.

Kan perfect gelinkt worden aan Cubase via ReWire (te vinden op dezelfde Propellerhead website).

Origineel geplaatst door Ionide
Rebirth is toch ook als VSTi te gebruiken? :)

oja? hoe dan? - ik heb rebirth 2.0 en er staat nergens dat je m als vsti kan installeren?

moet ik de versie 2.01 hebben?

Origineel geplaatst door THM
www.propellerhead.se

Propellerhead ReBirth 2.01 - de enige officiële 303/808/909 emulatie voor een spotprijs.

Kan perfect gelinkt worden aan Cubase via ReWire (te vinden op dezelfde Propellerhead website).

oja - rewire

even kijken wat dat ook al weer was

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
user interface is echt klein ja

Trouwens - iemand ooit geprobeerd om beat te maken in cubase? Wat een pain in the ass

in fruityloops is het een eitje

Trouwens - iemand ooit geprobeerd om beat te maken in cubase? Wat een pain in the ass [/B]

Hoe doe je dit dan? Als je liever een step sequencer wilt gebruiken, zit die ook in Cubase als midi FX. Of is er iets anders aan de hand?

Origineel geplaatst door 4tune
Hoe doe je dit dan? Als je liever een step sequencer wilt gebruiken, zit die ook in Cubase als midi FX. Of is er iets anders aan de hand?

ja - met MIDI en dan drum sequencer kiezen - dat vind ik echt omslachtig man - ik ben de bambambam machine gewend (MPC 2000xl) -

Re: 909/808/303 vsti ?

ik ben vaak op reis met mijn laptop - om dan ook muziek te kunnen maken - ben ik heftig begonnen met cubase - ben al aardig op weg met x-phraze, v-station, reaktor, kontakt - maar ik vind maar geen leuke drum module - ik wil techno gerichte dingen maken.

Komt bekend voor, rebirthen in Mongolië, wie doet me dat na? :P

Maar idd, ORION heeft een zeer goeie 909, die zouden ze eens als losse VSTi moeten uitbrengen

ja - met MIDI en dan drum sequencer kiezen - dat vind ik echt omslachtig man - ik ben de bambambam machine gewend (MPC 2000xl) -

Daarom moet je ook even de step designer (step sequncer) proberen.

eerlijk gezegd ik ben al dat gezeik van 'hoe moeilijk het wel niet is om beats te maken in cubase'gewoon beu .
je speelt of tekent gwoon wat je in je hoofd hoort (je laat het gewoon wat trager in je hoofd afspelen ),en ik bedoel geen simple 4 on the 4 flour beats want die kan zelf het kleinste kind maken .I mean wicked drill n'stiched bleep blop beats ....

Hoi,

De TR909 en TR808 met dezelfde GUI als Rebirth als VSTi zou idd wel leuk zijn!

Cheers!

Laatst gewijzigd:
Je kan net zo goed Battery VSTi gebruiken,
en dan AKAI samples inladen van de TR909, TR808.

Voor een leuke replica van de TB303 kan je
"Audiorealism Bassline" proberen.

Back