nieuwe yamaha bug ontdekt

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Oke voor wie het nog niet helemaaal duidelijk is:mijn op een na belangrijkstebezigheid is het vinden van bugs8D!!
Here we go ,1.neem een sample en laat hem vervolgens loopen in sampler (zet audition mode op toggle of houd de toets van je keyboard ingedrukt),
2.wijzig je loop start/end adress (niet sample adress)(doet er niet toe hoe lang zolang het maar een loop is),
3.vervolgens pas je het start/end adress van je sample aan (de sample moet blijven spelen), deze zullen samenvallen met het loop start /end adress van de loop ,perfectly normal.
Nu komt het....als je nu het end adres van de loop verandert(de geringste wijziging is voldoend)zal je een compleet verkeerde loop horen, kort(de lengte van de loop die je nu hoort komt totaal niet overeeen met de opgegeven loop instelling),de sampler heeft namelijk de loop drastisch ingekort terwijl je toch maar een kleine waarde hebt veranderd.
Als je de audition toets loslaat en opnieuw indrukt speelt de loop zoals het hoort .
=)

o jaa vergeten:dit geld voor de yamaha a4000(a5000 don't know),en dus niet voor de halve a3000 in de ex7(altough it's a great instrument),en dus ook niet voor de tx...w...whatever...

Laatst gewijzigd:
Re: nieuwe yamaha bug ontdekt

Origineel geplaatst door the tall lad
Oke voor wie het nog niet helemaaal duidelijk is:mijn op een na belangrijkstebezigheid is het vinden van bugs!!
Here we go ,neem een sample en laat hem vervolgens loopen in sampler (zet audition mode op toggle of houd de toets van je keyboard ingedrukt),wijzig je loop start/end adress (niet sample adress)(doet er niet toe hoe lang zolang het maar een loop is),vervolgens pas je het start/end adress van je loop aan (de sample moet blijven spelen), deze zullen samenvallen met het loop start /end adress ,perfectly normal.
Nu komt het....als je nu het end adres van de loop verandert(de geringste wijziging is voldoend)zal je een compleet verkeerde loop horen,heeel kort,de sampler heeft namelijk de loop drastisch ingekort terwijl je toch maar een kleine waarde hebt veranderd.
Als je de audition toets loslaat en opnieuw indrukt speelt de loop zoa

uuhhh vraagje.

Is het je beroep???

was het maar waar dan was ik nu al steenrijk

en daarmee heb je het goede antwoord gegeven.:D

heel origineel en ga zo door:D

Oke voor wie het nog niet helemaaal duidelijk is:mijn op een na belangrijkstebezigheid is het vinden van bugs8D!!
Here we go ,1.neem een sample en laat hem vervolgens loopen in sampler (zet audition mode op toggle of houd de toets van je keyboard ingedrukt),
2.wijzig je loop start/end adress (niet sample adress)(doet er niet toe hoe lang zolang het maar een loop is),
3.vervolgens pas je het start/end adress van je loop aan (de sample moet blijven spelen), deze zullen samenvallen met het loop start /end adress ,perfectly normal.
Nu komt het....als je nu het end adres van de loop verandert(de geringste wijziging is voldoend)zal je een compleet verkeerde loop horen,heeel kort,de sampler heeft namelijk de loop drastisch ingekort terwijl je toch maar een kleine waarde hebt veranderd.
Als je de audition toets loslaat en opnieuw indrukt speelt de loop zoals het hoort .
=)

voor welke yamaha geldt dit? allemaal?

En gebruik je niet een oudere versie van het OS van die bak?

Welke bak het ook moge zijn. EX5 en SY99 hebben dan niet. ;)

tot zover ik weet heb ik het alleen maar getest op de yamaha a4000(denk dat de a 5000 ook zelfde probleem heeft,kan er alleen maar achetr komen als je het zelf probeert .)
Zo te zien heeft er nog niemand de bug uitgetest ,behalve ik dan .

heb os 1.4 ,probeer nu mijn sampler te rebooten naar de vorige o.s. maar lukt me nog niet.

geweldig man ze zouden jou als test persoon moeten gebruiken bij de diverse maatschappijen..lol :D

3.vervolgens pas je het start/end adress van je sample aan (de sample moet blijven spelen), deze zullen samenvallen met het loop start /end adress van de loop ,perfectly normal.
Nu komt het....als je nu het end adres van de loop verandert(de geringste wijziging is voldoend)zal je een compleet verkeerde loop horen, kort(de lengte van de loop die je nu hoort komt totaal niet overeeen met de opgegeven loop instelling),de sampler heeft namelijk de loop drastisch ingekort terwijl je toch maar een kleine waarde hebt veranderd.
=)

o jaa vergeten:dit geld voor de yamaha a4000(a5000 don't know),en dus niet voor de halve a3000 in de ex7(altough it's a great instrument),en dus ook niet voor de tx...w...whatever...

Klinkt als een cool special effect!}:|

offtopic/

Vind ik bv een groot gemis aan samplers, ze zijn echt bedoeld om intrumenten na te bootsen kwa functies. Natuurlijk kun je allerlei aparte dingen doen met die filters en lfos enzo. Maar waarom zit er niet zoiets op als realtime looplengte en loop punt aanpassen, wat voor freaky dingen zou je daar mee kunnen doen! (realtime time stretchen bv, alleen dan full control, heen en weer)

wie heeft er ooit gezegd dat je looppunten niet realtime kunt aanpassen?
Dan kan je wel ,en zelfs heel goed met de yamaha samplers,ik stel mijn looppunten zelfs manueel in om van die snelle breaks te krijgen(je weet wel krsssss....tstststsatsaktsak...)(het zijn en blijven geweldige sampllers),ik heb er gewoon op gewezen dat er een bug is als je doet zoals ik het heb beschreven.
Een bug vinden is niet zo vanzelfsprekend en laat zich pas kennen als je bepaalde handelingen uitvoert via een onconventionele weg .
bug of niet het blijft een geweldioge sampler!

wie heeft er ooit gezegd dat je looppunten niet realtime kunt aanpassen?
Dan kan je wel ,en zelfs heel goed met de yamaha samplers,ik stel mijn looppunten zelfs manueel in om van die snelle breaks te krijgen(je weet wel krsssss....tstststsatsaktsak...)(het zijn en blijven geweldige sampllers),ik heb er gewoon op gewezen dat er een bug is als je doet zoals ik het heb beschreven.
Een bug vinden is niet zo vanzelfsprekend en laat zich pas kennen als je bepaalde handelingen uitvoert via een onconventionele weg .
bug of niet het blijft een geweldioge sampler!

Dus jij kan loop lengte en loop point apart aan twee controllers toewijzen en dan tweaken?

Kheb zelf een akai, die dit alleen kan in de sample edit menus, met de data select wheel, totaal niet toepasbaar dus.

kan het wel met twee controllers (niet via midi cc.)kan het ook enkel alleen op sample edit niveau (wel met twee controllers dus dat blijft eigenlijk het zelfde .maar ik kan het niet als midi commando doorsturen ,dus gewoon opnemen als audio )
Kan wel sample start adres toewijzen aan program lfo of velocity µ.
Denk dat je het wel kan doen met de nieuwe akai z series met hun q link controllers

kan het wel met twee controllers (niet via midi cc.)kan het ook enkel alleen op sample edit niveau (wel met twee controllers dus dat blijft eigenlijk het zelfde .maar ik kan het niet als midi commando doorsturen ,dus gewoon opnemen als audio )
Kan wel sample start adres toewijzen aan program lfo of velocity µ.
Denk dat je het wel kan doen met de nieuwe akai z series met hun q link controllers

Dat bedoel ik dus met jammer. Kijk jouw yamaha en mijn akai hebben de rekenkracht om dit te doen, geen probleem. Het kan namelijk wel, alleen niet terwijl de sample afspeeld in een program, omdat gewoon veruit de meeste gebruikers hun sampler gebruiken zoals die ooit bedoeld is....en loop lengte en loop point modulatie vallen daar niet onder voor dr OS schrijver.
Bedenk wat voor vette mogelijkheden samplers zouden kunnen hebben als iemand anders een goed os zou schrijven waarin je zelf compleet vrij(er) bent om controllers toe te wijzen en dergelijke...

Back