Housey Wousey

funkaholic1972

Micro lid
https://soundcloud.com/geoffrey_t/housey-wousey

Een nieuwe track, een klein stapje richting het uiteindelijke doel, het maken van een stevige techno plaat. Voor een gladde soulboy als ik valt dat echter nog niet mee. Dus nu dit 'tussenbaksel' dat op zijn best wellicht als techhouse zou kunnen worden betiteld. Maar goed, langzaam komen we er wel een keer.:doei:

Niet heel erg slecht, maar ik wou hem na 3 minuten afzetten. Oh, wat is deze plaat eentonig zeg.. Altijd dezelfde melodieƫn, geluiden.. Lijkt wel op een loop ipv een full track. Sorry man, dit is mijn persoonlijke mening. :(

Dat moogachtige basslijntje is voor mij te luid.

Dit vind ik jammer want normaal vind ik het wel leuk om naar dit soort tracks te luisteren! :)
mee eens, als je daar nou eens een LPF op zet zit ie minder in de weg in het hoog en gaat alles wat dieper denk ik, extra housey wausey zeg maar :D

OK ik heb het basgeluid aangepast en het arrangement ook een beetje, dus zou voor hen die het wel aardig vonden in den beginne nu wat prettiger moeten wegluisteren. Voor Jan zal het nog steeds te eentonig zijn, ben ik bang, want behalve een extra 16th hihat patroontje zijn er eigenlijk geen geluiden bijgekomen.

https://soundcloud.com/geoffrey_t/housey-wousey-1

Ik bedoelde een klein stapje van de muziek die ik normaal maak (gladde disco/boogie/electrofunk) in de richting van een stevige technoplaat. Ik weet ook wel dat dit nummer nog lang geen stevige technoplaat is, haha!
Maar al wel wat steviger dan wat ik normaal dus maak...:)

Gewoon veel van dit soort tracks luisteren om jezelf te laten inspireren, tenminste, dat werkt bij mij erg goed

Dit vind ik zelf ook altijd erg lekker

Bij een goede techno plaat zijn het altijd de kleinste dingen die zon track tof maken.

Raar jongens.. het gebeurt dat ik na de eerste keer luisteren een nummer slecht vind, maar als ik dan enkele dagen erna opnieuw luister, dan vind ik hem heel goed te pruimen.

Ook deze plaat, ik betrapte me erop dat ik met mijn hoofd aan't mee bangen was en dat ik mooie effecten hoor die ik ervoor niet hoorde.

Dus nee, ik vind hem niet meer eentonig, ik vind het heel erg knap gemaakt ! Probs ;)

Haha, het viel me al op dat je de laatste dagen bij veel tracks ineens minder positief commentaar had geleverd dan ik normaliter van je gewend ben. Leuk dat je er nu toch wel iets in hoort wat je eerder niet hoorde.

je hebt een goed opmerkingsvermogen, want ik ben onlangs maar gestopt met het nemen van neuroleptica.. Kan zijn dat ik anders reageer dan anders, voel me thans stukken beter hoor.. Sorry Funk, zo'n eerste opmerking van me verdiende je niet, integendeel ! :luv:

Maak je geen zorgen Jan, ik ben niet zo snel beledigd hoor. En het nummer was ook nog in een prille fase toen ik hem poste, ik had hem best nog wat verder kunnen uitwerken. De kritiek was ten dele gewoon ook wel terecht. Wel fijn voor je dat je je nu stukken beter voelt!

mooie vooruitgang ten opzichte van de eerste versie, ook door aanpassing in de bas veel beter in balans zo :)

Die update heeft de track wel tot leven gebracht.
Puike plaat! :)

Thanks guys, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook behoorlijk tevreden ben met de geboekte vooruitgang. Als ik eerst de nieuwe versie opzet en dan de eerste dan schaam ik me met terugwerkende kracht dat ik die eerste versie toen al had gepost, haha! :bekdicht:

Maar ja, jullie weten ongetwijfeld hoe dat gaat: het is half een 's nachts, je bent die avond aan een nieuw nummer begonnen en 3 uur later zit je (knetterstoned in mijn geval) moe maar blij met je nieuwe nummer achter je computer. En in je enthousiasme -vlak voor het naar bed gaan- zet je 'm nog ff online, terwijl je eigenlijk op zo'n moment helemaal niet meer goed kan horen/inschatten wat je nou eigenlijk precies gemaakt hebt.

Maar goed, ik vind het sowieso wel fijn om alvast te posten terwijl ik nog niet helemaal klaar ben met een nummer, want de feedback die ik krijg verwerk ik vervolgens vaak wel in de track. En bijna altijd wordt hij er beter van. Waarvoor dank, mensen! :okdan:

https://soundcloud.com/geoffrey_t/housey-wousey-3

En dan ook nog even een update van de track zelf, want ik heb natuurlijk niet stil gezeten intussen. Ik heb voornamelijk de mix nog eens kritisch beoordeeld, beginnend met de kickdrum die ik toch nog wat zompig vond, en toch nog wel behoorlijk wat dingetjes bijgesteld. Volumes, effecten, EQ etc. Vandaag ook op de hoofdtelefoon op mijn werk nog even zitten luisteren, klonk best evenwichtig allemaal naar mijn mening. Ik denk dus dat het nummer met deze update nog wat cleaner en professioneler klinkend is geworden. Als mensen nog tips hebben dan hoor ik het graag.

Back