Housey Wousey

Het is dat ik er 'n hekel aan heb, anders zou ik hier best op kunnen dansen.. :-)

Ik vind het best te pruimen. Volgens mij zou de track veel meer tot leven komen als je hem wat dynamischer maakt. Dat kan al prima met de geluiden die je hebt. Je zou al kunnen beginnen om een lichte LFO op de cutoff van de baslijn te gooien. Dan nog wat cutoff autimatiseren. Wat elementen weghalen in je mix en weer terug brengen.

De tekening is nu wat ruw opgezet, nog wat schaduwwerk en hij komt tot leven... Good busy!

Gewoon veel van dit soort tracks luisteren om jezelf te laten inspireren, tenminste, dat werkt bij mij erg goed

Dit vind ik zelf ook altijd erg lekker

Bij een goede techno plaat zijn het altijd de kleinste dingen die zon track tof maken.

Maar das lang niet de enige vorm van Techno. Ik ben zelf meer fan van de wat melodische techno van bv. Stephan Bodzin, Marc Romboy, Joris Voorn, D-nox, etc. Dat komt al wat meer in de buurt van de track van de TS

Ik vind het best te pruimen. Volgens mij zou de track veel meer tot leven komen als je hem wat dynamischer maakt. Dat kan al prima met de geluiden die je hebt. Je zou al kunnen beginnen om een lichte LFO op de cutoff van de baslijn te gooien. Dan nog wat cutoff autimatiseren. Wat elementen weghalen in je mix en weer terug brengen.

De tekening is nu wat ruw opgezet, nog wat schaduwwerk en hij komt tot leven... Good busy!

Ik heb nu de bas en de akkoorden geautomatiseerd en de mix nog iets dikker proberen te maken. En ik heb er zowaar maar eens een paar up- en downlifters tegenaan gegooid. Verder weinig aan het arrangement veranderd. Toch is het nummer volgens mij wel weer wat beter geworden.

https://soundcloud.com/geoffrey_t/housey-wousey-7

Dank je voor de tip Jan, dat gevoel had ik ook wel een beetje. Ik krijg nu ineens het idee om er een hoog soort Arabisch fluitmelodietje in te zetten. Vanavond maar eens kijken wat ik kan flanzen!

Vind dit echt een sterke track.
Lekkere basloop, strakke drums en lekkere subtiele sounds.
Echt heerlijk dansbaar ook!

Heel leuk om te horen, bedankt voor de mooie complimenten! :okdan:

Ik vind m nu duidelijk een stuk aantrekkelijker om naar te luisteren. Lekker bezig!

Dank je, het was een goede suggestie van je om de filter cutoff te automatiseren, alhoewel ik uiteindelijk vooral de envelope amount heb geautomatiseerd. Ik deed dat automatiseren eigenlijk nooit omdat ik een luie zak ben en jarenlang te beroerd was om even op te zoeken hoe dat eigenlijk werkt in Cubase, haha! Maar het bleek heel simpel te zijn en helpt inderdaad prima om het geheel wat dynamischer te krijgen. Toch weer een leuk hulpmiddel erbij in het arsenaal! :okdan:

Ik heb nu de bas en de akkoorden geautomatiseerd en de mix nog iets dikker proberen te maken. En ik heb er zowaar maar eens een paar up- en downlifters tegenaan gegooid. Verder weinig aan het arrangement veranderd. Toch is het nummer volgens mij wel weer wat beter geworden.

https://soundcloud.com/geoffrey_t/housey-wousey-7

Drums (en dan vooral kick) komen in deze laatste versie veel beter tot hun recht. Mooie vooruitgang tegenover de eerste versie(s)!

Drums (en dan vooral kick) komen in deze laatste versie veel beter tot hun recht. Mooie vooruitgang tegenover de eerste versie(s)!

Dank je freq! Inmiddels heb ik er alweer aan zitten sleutelen aan de mix en heb ik een verdikkingsslag in het laag gemaakt. Vond de vorige versie toch wat te dunnetjes en wat tinnig klinken.

https://soundcloud.com/geoffrey_t/housey-wousey-4

Ik heb even mijn Soundcloud opgeruimd en alle tussenliggende versies verwijderd. Nu zijn dus nog alleen de eerste en de nieuwste versie over.

De voorlaatste versie bleek overigens behoorlijk distorted te zijn, dus ik ben maar weer verder gaan sleutelen aan de mix. Het resultaat (de nieuwste versie) staat in de post hierboven.

De 1e versie vond ik de sounds vaak een beetje valsig samen klinken, hoewel de beat mij wel pakte. De laatste versie was beter. Goede track! :)

Ik heb laatst nog maar eens een nieuwe mix gemaakt, was toch nog niet helemaal tevreden toen ik de track nog eens terugluisterde. Ik heb o.a. de kick gelayerd, het basgeluid veranderd en meer reverb op een aantal geluiden toegevoegd:

https://soundcloud.com/geoffrey_t/housey-wousey

Ik vind hem heerlijk, lekkere groove, mooie geluiden, stabs.. een tikkeltje te lang misschien, maar daar ga ik niet over muggenziften, want onze nieuwe plaat is ook bijna 6 minuten.

Vet yo, doe zo voort !

Fijn weekend :)

Eerlijk gezegd denk ik dat je een beetje doorslaat in het blijven editen van kleine details aan het geluid. Ik vond de eerste versie al best lekker. Lichtverteerbaar maar toch niet mierzoet. De combinatie van je "gladde" soul en een iets stevigere beat werkt volgens mij prima. Het blijft voor mij interessant ook door de redelijk stevige analoge geluiden waarvan je de filters blijft moduleren.

Het is natuurlijk geen underground "stevige techno", maar who cares? Ik zie hier wel wat mensen op losgaan hoor.

Back