'k stel voor; mezelf

pjeut

Ouwe rot
Nou, zoals ik al in m'n andere threat had beloofd; hierbij "een introductie".
Ik ben Peter uit Emmeloord, huisvader van 40 jaar, ambtenaar. In een ver verleden deed ik veel met muziek; tien jaar pianoles, zelf gitaar leren spelen , Punkbandjes, New-wavebandjes, later vooral Jazz-muziek (gitaar in een Bigband en Banjo in een Dixielandgroep). Toen ben 'k gaan studeren en werd het stil..(lettterlijk en figuurlijk). In 1989 kwamen mijn vriendin (nu vrouw) en ik in Emmeloord te wonen, trouwden en gingen wonen in een arbeidswoning midden in de vette polder- klei. Het huis is niet supergroot, maar wel veel ruimte om huis (1.200 m2) bestaande uit zeer vruchtbare grond -> onkruid! En...een vrijstaande garage (de auto heb ik buiten staan), inmiddels geïsoleerd, en dus een ideaal oefen/opname-hok.
In 1991 heb ik nog een klein jaar gitaar gespeeld in een jazzrock-groep (zeer snelle, zeer ingewikkelde muziek die eigenlijk alleen de groepsleden te genieten vonden; het publiek duidelijk niet). En toen kwamen de kindjes; Suzanne, nu 11 jaar, en Helen, nu 8 jaar.
Met dat de kinderen wat groter worden, krijg je als ouders weer wat meer tijd voor "eigen" dingen. Mijn vrouw is een eigen bedrijfje begonnen in theatervoorstellingen (poppenkast, lokatietheater, situatietheater, etc.). En ik ging muziek maken; eerst wat blokfluitles gegeven aan mijn oudste dochter en een aantal van haar vriendinnen, daarna gitaarles aan een aantal kennissen; en zo werd het idee geboren voor een band.
De band "Don Carton" bestaat nu zo'n 1,5 jaar en maakt "geïnspireerde" pomuziek. Bezetting zang, gitaar, bas, keyboards en drums. En zo is ook de Computer Added Musicmaking in mijn leven geslopen; eerst alleen maar om muzieknotatie uit te kunnen draaien, en maar later ook om demo's van de nummers te maken (MIDI invoeren in Cakewalk en daarna via een dwarsgebakken syntjesizerprogramma (Melody-Assistant) en Cooledit opleuken enop CD branden.
Sinds een klein maandje heb ik dus een PIV met 1 Gig geheugen, 200 Gig schijf en een Terratec EWS88MT geluidskaart, met het bijbehorende leed (zie die andere threat).

Nou, daar laat ik het even bij. Niet sensationeel, maar vast en zeker een aardig contrast bij al die jonge honden (dit is dus een compliment). Te zijner tijd hoop ik een moppie muziek te uploaden, maar dat gaat me nu nog zeker niet lukken.
'k ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet.

Hallo Peter, w e l k o m !! :biertje:

nou, als muziekmaken nix meer wordt kun je altijd nog gaan schrijven, want een scherpe pen heb je....welkom!

(leve de burgermannen zegt bob die mei z'n eerste kind verwacht)

Welkom Pjeut :okdan:

Wat jonge honden betreft , k'ben zelf 45 jaar. Dus niet zo beschijden doen hé . Het valt allemaal wel mee.

Groetjes,

marcE

:walker: :walker: :walker: :walker:

Ehh, uhh,

Ehh, uhh,

Origineel geplaatst door C738
Heyyy!

Een mede cakehead?

Welkommmm!

-Robin-

Ehh, uhh,

Ehh, uhh,

Dat is te zeggen, Robin,

Het is de bedoeling dat ik me ook ga laven aan het Walhalla dat Cubase en Reason en wat nog niet meer heet. Formeel hadden Cakewalk en ik al afscheid van elkaar genomen, maar ja, met de huidige MIDI en Audiomalaise op m'n nieuwe PC denk ik dat ik Cakewalk nog maar even in de buurt hou.

Origineel geplaatst door C738
Heyyy!

Een mede cakehead?

Welkommmm!

-Robin-

Trouwens "jonge honden"

Had ik nog niet eens gelezen, maar voor mij is het ook bijna tijd voor een permanente zuurstoffles en een rollator komt ook al in zicht, heb ik het nog niet eens over de leesbril, incontinentie slip, zitbandje, prostaat vergroting en thuiszorg.

Muziek gaat volgens mij niet over de leeftijd maar de beleving, ik heb schoonouders (in de 70) die zo af en toe een mega dance/trance/house hit harder zetten en dan zeggen "dat vinden we zo leuk klinken" kijk dat is muziek beleving !!

Origineel geplaatst door gemmetje
Welkom pjeut !

en er moet me iets van het hart: Je hebt 'n mooi leven !! :halleluja

Gemmetje,

dat is aardig van je, en natuurlijk heb ik ook een mooi leven. Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de afgunst af en toe wel 'ns roodgloeiend op de binnenkant van mijn schedeldak brandt, als ik lees van al die jeugd met zoveel gear. En dan raakt de jonge leeftijd me tien keer meer dan de spullen.

Aan de andere, hoe ouder hoe gekker, dus wie weet wat er nog in het verschiet ligt.

hmmmm, wijsheid komt met de jaren pjeut, en zonder te willen zeggen dat je 'n ouwe l*l bent (wij schelen waarschijnlijk nog niet eens zoveel) had ik verwacht dat de tijden van afgunst achter je zouden liggen.

enneuh, laat je niet imponeren door al die enorme gear-lists, eerst maar es luisteren wat ze ermee doen !

ook van harte welkom
zo zie je maar weer : onkruit vergaat niet

Laatst gewijzigd:
Back