'k stel voor; mezelf

Origineel geplaatst door pjeut
..Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de afgunst af en toe wel 'ns roodgloeiend op de binnenkant van mijn schedeldak brandt, als ik lees van al die jeugd met zoveel gear..

Sja, heb ik óók af&toe wel eens; waar dóén ze het van!!
Ik ben ookal bijna oud..

O ja, welkom, hé?!

Controler

Controler

Origineel geplaatst door sander
Leuk apparaat. Daar mot je eens een midi controller aanhangen. Elke parameter kan je met CC's aansturen.

Hey Sander,

Dat heb ik vaker van je gehoord, over die controler bedoel ik. Ik ken ook jouw voormalige siel-site met zo'n overzichtje van die CC's maar veel meer ben ik over zo'n controler niet te weten gekomen.
Bij tijd en wijle zie ik op dit forum, of elders, wel 'ns een plaatje voorbij flitsen van dit voor mij inmiddels mythische apparaat. Soms als futuristisch ogend kwijldevice, vaker als een soort zelfgebreide krakdoos (triplex, veel potmeters, losse draadjes).
Dus vertel mij 'ns; wat is de beste (en als het kan) goedkoopste manier om aan zo'n controler te komen?

Ik zeg het misschien wat cynisch, maar ik meen het serieus. Ik heb in 'n eerdere threat ook al 'ns aangegeven dat mijn SX500 een kapotte display heeft, dus programmeren is zoiets als iemand navelpiercen met een mitrailleur en een blinddoek voor. Met als gevolg dat m'n SX500 al na vijf maanden werkeloos in een hoek ligt.
Met die controler gaat het niet meer om zorgvuldig patches maken maar gewoon gaan met die banaan en filters over de kling jagen. Voorwaar een veelbelovend vooruitzicht voor mij én m'n SX500.

Alvast bedankt.

hoi

hoi

dag pjeut!
welkom hier!
Het is inderdaad eens iets anders, zo dacht ik toen ik je verhaal las. Toch ben ik er van overtuigd dat je hier net als de rest van ons veel fun gaat beleven!

'tamuzement!!

greetz

cloudy

:doei:

Re: Controler

Hey Sander,

Ik ken ook jouw voormalige siel-site met zo'n overzichtje van die CC's maar veel meer ben ik over zo'n controler niet te

Voormalige site??? Het is en blijft mijn site hoor!. Ik weet niet hoe je hier bij komt? :confused:

Dus vertel mij 'ns; wat is de beste (en als het kan) goedkoopste manier om aan zo'n controler te komen?

Dat kunnen duizend en 1 hardware of software controllers zijn. Je kan effe op midicontroller op deze site zoeken.
Het is niet een specifiek soort ofzo. Alle midicontrollers kunnen CC's aan knoppen toewijzen en als je dan aan die knoppen draait (of met de muis) worden die veranderingen via midi naar je Suzuki verstuurd.
Ik herinner me dat ik al eens een stukje hierover vermeld had ooit. Zoek daar ook effe naar. Succes.!

Re: Re: Controler

Re: Re: Controler

Origineel geplaatst door sander
Voormalige site??? Het is en blijft mijn site hoor!. Ik weet niet hoe je hier bij komt? :confused:

Okey, Sander, maar hij gaat (geloof ik) niet meer over de Siel-synths, toch? Als je die Siel-pages nog wel ophet net hebt, wil ik graag het linkje krijgen.
Om nog even terug te komen op die controllers; waar ik eigenlijk naar op zoek ben, is zo'n klien kastje wat de in de bijlage afgebeelde heer bediend (met dank aan de threat met de foto's van het feest in België. Dit lijkt mij toch een controller, of niet?
Zo ja, hoe schakel je de MIDI van zo'n ding als er dus ook een toetsenbord tussen moet (MIDI Out, MIDI In, MIDI Thru)?

Attachments

• mvc-879f.jpg
    mvc-879f.jpg
    22,9 KB · Bekeken: 124
Back