Wie heeft er nog meer een Xpander?

Ik, en echt ik kan er uren en uren mee klooien.

Alleen zo rottig als je weer wakker wordt. :(

we hebben het over die oberheim mag ik aannemen ?

nee die heb ik niet maar wil er wel 1 !

Het is niet verboden om die vragen gewoon te stellen. Er zijn verschillende gebruikers hier op het forum, maar die moet je natuurlijk wel prikkelen...

hehe....ik wist niet hoe je het modulatie gedeelte moest aan sturen....
Maar ik ben er al zelf achter gekomen....
Ik wist niet dat je het rechts streeks kom moduleren....en toewijsen
Eigenlijk heel simpel:) ik was de manier gewent van me Waldorf xt.......submenu's

Catscan> zou je het hier uit kunnen leggen? Da's misschien wel handig voor andere forumleden :D
(ik heb trouwens geen Xpander, maar 'k moest effe van me laten horen)

-C-

Als je nog meer vragen hebt kun je me ze altijd vragen of je kan mij een pb'tje sturen.

Tip:eureka: veel met de tracking generators experimenteren!!!

Veel plezier:okdan:

ok daar gaatie:)

je hebt drie groote displays......waarvan 2 groote displays onder elkaar zitten....zie foto...
bij de onderste display zitten draaiknoppen en onder elke display zitten druk knoppen......

als je bij voorbeeld je frequentie wilt moduleren met je env.....dan werk het als vlogt
Als je vco1 hebt geselecteerd(oscilator1)zie foto.........
Dan staat er in de bovenste scherm freq en precies daar onder op het 2e display de waarde....dus ik lekker draaien aan die waarde(die knop):) lichtelijk freaken.....
maar toen wou ik het iets interesanter maken... moduleren...en ik wist eerst niet hoe dat moest.....helemaal boven zitten knoppen(modulation source...zie foto) om je modulatie toe te wijzen.....dus ik op die knoppen drukken maar er gebeurde niks....

Maar wat bleek je kan heel eenvoudig op het knopje drukken onder het eerste display waar freq staat...en dan ga je al meteen naar modulation sourse select...zie foto....ik dacht te moeilijk ik denk er zijn allerlei menu's...maar nee:D
Dus als je iets wilt editen kun je heel snel iets moduleren....ben je bv in je fm sectie bezig.....druk je fm in en je kunt hem meteen toewijzen naar iets anders....werkt erg prettig en snel:)

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk was.....:)

Attachments

• xpander.jpg
    xpander.jpg
    73,5 KB · Bekeken: 84
Origineel geplaatst door synthiaks
Als je nog meer vragen hebt kun je me ze altijd vragen of je kan mij een pb'tje sturen.

Tip:eureka: veel met de tracking generators experimenteren!!!

Veel plezier:okdan:

Thanx is goed
ok... ik ga meet ff proberen.....

Origineel geplaatst door Catscan
Thanx is goed
ok... ik ga meet ff proberen.....

hehe maar ik snap er nog geen reet van.....

Als ik de input op lfo set bij track x en me freq toe wijs naar me lfo....en ik draai met de waardes van die points gebeurt er niks....en in de manuel staat ook niet echt veel er over.....zie ik iets over het hoofd?

Laatst gewijzigd:
Vet cool!!!!

je kan zegmaar een arpeggiator(maar dan flexibeler)....om het eenvoudig te houden...toe wijzen naar zo'n beetje alles...
Hier een wav met wat van die modulatie.......2verschillende freq en 1 filter track-Xmodulatie zit er op...

enjoy:P

ps er zit veel reverb en delay op

Probeer ook te kloten met de sample functie op de lfo. Je hebt verschillende golfvormen en als laatste kun je als golfvorm een andere bron samplen. Zo kun je lfo 1 lfo 2 laten samplen en hierdoor komen er vet vage patterns. één tikje draaien kan de hele melodie al veranderen!!

En als je van die warme retro strings wilt maken moet je het laatste filtertype gebruiken (phase) en de resonantie op 57-60 zetten en de filterfrequentie moduleren met een envelope of lfo (langzaam).

:okdan:

Origineel geplaatst door synthiaks
Probeer ook te kloten met de sample functie op de lfo. Je hebt verschillende golfvormen en als laatste kun je als golfvorm een andere bron samplen. Zo kun je lfo 1 lfo 2 laten samplen en hierdoor komen er vet vage patterns. één tikje draaien kan de hele melodie al veranderen!!

:okdan:

En dit is het resultaat...pff:D

Xpander: midi kanaal?

Xpander: midi kanaal?

Nog een vraag....
Ik ben alleen maar aan het kutten:)
Maar nu wil ik hem aan sturen via midi maar al mijn midikanalen reageren op de xpander....
Ik heb hem al op 16 gezet....maar even goed....alles reageerd.....aarhgg
Ik heb hem alleen stereo aan gesloten(audio)

Waarschijnlijk is dit simpel op te lossen....maar hoe
:confused:

Back