Paul Hellings & David Sullivan - Catsmeow

kobuz

Ouwe rot
Met een maat (David Sullivan) deze track gemaakt. Van David leer ik enorm veel op het gebied van mixen en eq-en en van mij krijgt hij een stukje 'nuchterheid' en no nonsense terug :). Wat ook erg leuk is om samen de verschillende mogelijkheden van mijn synths te ontdekken, wat ik in mijn eentje toch minder snel doe.

Voor de liefhebber van gear info:
Dit is een projectje waar we een aantal weken voor op woensdagavond een uur of twee hebben zitten pielen met de digitakt, analog rytm, moog slim phatty, roland ju-06, prophet rev2 en virus b. Bijna alles apart logic in via motu 828MKII + phonic ada8 en in logic eq, mixwerk en wat extra galm naast de lexicon mx200.

Uiteindelijk het master stereo spoor opgenomen in one go met een enkel pattern op de machines.

Enjoy :)

Nou heel erg vet dus! Helemaal mijn cup of tea ook. Erg tof ook dat je een maatje hebt waarmee je lekker kan musiceren! Dat mens ik mezelf ook wel eens toe :)

Van mij mag je meer van dit maken!

Lekkere Track man!! klinkt echt super!!

Ik vind de compositie, het arrangement en de geluiden heel mooi, maar ik denk dat de mix beter zou kunnen.

De kick en het percussieve basgeluid zou ik vooral anders proberen te maken. Ik kan er niet precies de vinger op leggen wat het probleem nou exact is, maar voor mijn gevoel klinken deze geluiden wat wollig en misschien niet vol genoeg. Alsof het basgehalte met een Bass Maximizer is opgewekt of iets dergelijks (psychoakoestisch). Het zou wellicht ook aan de gebruikte reverb kunnen liggen?

Ook klinkt het geheel naar mijn mening nog iets wollig en zou het wat helderder/cleaner mogen klinken voor mij. Dit soort muziek is gebaat met een pristine productie -vol, weids en open- en die is er voor mijn gevoel nog niet helemaal.

Misschien dat het aan de manier van masteren ligt? Of is de track nog niet gemasterd? Wat ik al zei, ik kan mijn vinger er niet precies op leggen wat nou precies ervoor zorgt dat ik waarneem wat ik waarneem.

Anyway, lekker bezig jullie want op zich een mooie track, maar ik zou zelf de mix dus nog wat anders doen. Niet dat ik nou zo'n expert ben, maar dit is wel mijn eerlijke (en hopelijk constructieve) mening als ik dit muziekstuk beluister. Ik geef het nummer nu een 8/10 maar het zou een 10/10 kunnen worden met de juiste mix.

Aan de andere kant ben ik zelf momenteel totaal niet tevreden met de mix van het nummer waar ik nu aan werk, dus misschien dat je je ook niet al te veel van mijn mening op mixgebied zou moeten aantrekken, haha! 8o)

Hoe dan ook, ik wens jullie veel produceerplezier en succes toe.

ik vind'm heel erg mooi.. Knap gedaan beiden, cheers ! :)

Thanks!

Nou heel erg vet dus! Helemaal mijn cup of tea ook. Erg tof ook dat je een maatje hebt waarmee je lekker kan musiceren! Dat mens ik mezelf ook wel eens toe :)

Van mij mag je meer van dit maken!

Thanks man, zo af en toe samen in de studio is zeker een aanrader :)

Lekkere Track man!! klinkt echt super!!

:okdan:

Goed bezig!

Het is ook prettig muziek maken met David. :yamaha:

Das zeker waar!

Ik vind de compositie, het arrangement en de geluiden heel mooi, maar ik denk dat de mix beter zou kunnen.

De kick en het percussieve basgeluid zou ik vooral anders proberen te maken. Ik kan er niet precies de vinger op leggen wat het probleem nou exact is, maar voor mijn gevoel klinken deze geluiden wat wollig en misschien niet vol genoeg. Alsof het basgehalte met een Bass Maximizer is opgewekt of iets dergelijks (psychoakoestisch). Het zou wellicht ook aan de gebruikte reverb kunnen liggen?

Ook klinkt het geheel naar mijn mening nog iets wollig en zou het wat helderder/cleaner mogen klinken voor mij. Dit soort muziek is gebaat met een pristine productie -vol, weids en open- en die is er voor mijn gevoel nog niet helemaal.

Misschien dat het aan de manier van masteren ligt? Of is de track nog niet gemasterd? Wat ik al zei, ik kan mijn vinger er niet precies op leggen wat nou precies ervoor zorgt dat ik waarneem wat ik waarneem. ---knip om het wat korter te houden---

Thanks, hoewel complimenten erg fijn zijn is onderbouwde kritiek natuurlijk ook altijd welkom. Zelf ben ik erg blij over de helderheid en mix van de track, waarover ik overigens vooral David de credits moet geven en zal er met hem eens naar luisteren met deze feedback. Hierin ben ik zelf nog een rookie namelijk. Grappig dat je een bas maximizer aanhaalt, er zit namelijk een Waves RBass op de kick, dus wat dat betreft heb je daarmee je credibility wel aangetoond ;). Daarnaast zitten er ook behoorlijk wat verschillende reverbs in de track die het effect wat je bedoelt misschien geven. Aangezien we hier maar 1 stereo spoor hebben kunnen we niet veel meer aan deze mix doen, maar ik neem het zeker mee in een volgend project.

lekker :okdan:
de kick mag meer snappy, minder wollig
er mag van mij nog hier en daar een flard melodie in, of een sample van iets / iemand

lekker :okdan:
de kick mag meer snappy, minder wollig
er mag van mij nog hier en daar een flard melodie in, of een sample van iets / iemand

Thanks, ik hou van een goeie aanwezige kick en ben echt nog zoekende naar balans daarin. Extra sample (bv een quote oid) had zeker niet mistaan :)

Leuk hoor, lekker spacey! De hats zijn wat (te) extreem gepanned voor mijn gevoel, verder mooie geluiden en een hoop afwisseling :okdan:

Thanks! Tis dat zijn naam nie zo best meer is, anders had Kevin Spacey geen slechte artiesten naam voor me geweest ;). Ik hou wel van lekker spacen, en zeker als je met zijn tweeen achter de sequencers zit gaat het snel die kant op. En die panning, helemaal waar, weet ook niet zo goed hoe we die gemist hebben :smeris:

Klinkt lekker :)
...de kick mag meer snappy, minder wollig...
+1. Misschien ook een toplayer op de kick, zodat hij wat meer "definitie" krijgt?

...De hats zijn wat (te) extreem gepanned voor mijn gevoel...
+1. Misschien de hats in het midden pannen en er stereo-effect (plug-in) op los laten?

Heerlijk plaatje! Komt op mijn laptop speakers heel goed over.

Dit klinkt echt heerlijk.
Ergens ook wel wat luchtig, maar ook wel weer lekker dansbaar.

Klinkt lekker :)
+1. Misschien ook een toplayer op de kick, zodat hij wat meer "definitie" krijgt?

+1. Misschien de hats in het midden pannen en er stereo-effect (plug-in) op los laten?

Die hats zijn inderdaad te veel gepanned, geen idee hoe we dat gemist hebben. Wat bedoel je precies met een toplayer op de kick? Thanks voor de feedback iig :)

...Wat bedoel je precies met een toplayer op de kick?...
Veel producers stapelen (drum)samples over elkaar. Een toplayer op de kick is een extra sample met een korte transient. Bijvoorbeeld een click. Het geeft de kickdrum wat meer "definitie". Sample pack maker Goldbaby heeft het maken van drumlayer samples tot een kunst verheven. Ik kwam laatst dit free "taster"sample pack van Wave Alchemy tegen, daar zitten ook toplayers in. Best leuk, maar niet in de kwaliteit van Goldbaby.

Back