Sankt Pauli - I Need You

Sankt Pauli

Stamgast
Ik heb ditmaal een acapella van Robbie Michaels genomen. Het originele nummer is een stuk langzamer en compleet anders. Alleen de zang overgenomen dus.

Het is een beetje een jaren 80 disconummer geworden. Wel zomers vind ik 't geworden :mexico:

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en feedback is welkom :okdan:

Attachments

• I Need You (feat. Robbie Michaels).mp3
    8 MB · Bekeken: 143
Bedankt voor de complimenten mensen!

Welke DAW heb je gebruikt? Outboard mix of ITB? Iets op je master output?

Ik heb alles gedaan in Live met Reason gerewired. Op de master output heb ik de multiband compression van Live zelf staan met daarachter nog een Ozone Imager. Verder heb ik op een paar kanalen nog een compressor/eq toegevoegd. De baslijn bestaat uit 3 sporen. De drums (vooral kick en snare) bestaan ook uit meerdere samples + effecten. Dat layeren maakt het echt allemaal een stuk dikker. Is natuurlijk geen geheim, maar voor mij ging er een wereld open :luv:

Klinkt als een mix tussen de Pet Shop Boys en een Stock Aitken & Waterman productie, zeer authentiek, mooi gedaan hoor!

Klinkt als een mix tussen de Pet Shop Boys en een Stock Aitken & Waterman productie, zeer authentiek, mooi gedaan hoor!

Dit vind ik echt een heel leuk compliment. Ik luister best wel vaak naar de PSB en misschien dat dat te horen is. Je doelt vooral op de violen denk ik? Stock, Aitken & Waterman waren in ieder geval heel herkenbaar :P

Ik heb op Soundcloud even naar jouw tracks geluisterd en die swingen ook de pan uit man. Eighties rule!

Klinkt ook wel een beetje als Daft punk (in het begin vooral dan).
Vind dat je dit heel mooi en ook bijzonder gemaakt hebt.

Bedankt! Een vocoder blijft toch leuk om te gebruiken. Heb 'm ook als 'dikmaker' in het nummer zelf nog gebruikt, maar dan wat subtieler.

Ja, leuke track! Niet helemaal mijn smaak, maar dat geeft niet.. :-)
ik vond het misschien iets te kil klinken voor '80-s en het hoog soms een beetje snerpend, maar dat kan persoonlijk zijn.

Back