Leuke stereobus hardwarecompressor gezocht

Status
Please reply by conversation.

neoking

Stamgast
Ik wil op dit moment een eerste stap wagen naar een leuke hardwarecompressor en ben daarom op zoek naar een die aan het einde van mijn mixchain kan doen om hem een extra schop te geven. Bij voorkeur zoek ik een SSL clone/ iets glue achtigs, zoals TK Audio BC1, maar voorstellen zijn ook welkom natuurlijk :okdan:

Niemand??
Chameleonlabs 7720 Stereo Bus Compressor
TK Audio BC1-s/mk11
SA4000 STEREO BUSS COMPRESSOR

Of een andere??

Budget is ca. 600 euro. Heb al wat interessante opties voorbij zien komen hier en daar , maar tot nu toe nog niet iets wat me de doorslag heeft gegeven.

Liefst 1u rackunit en een clone waarover hier en daar wat positieve reviews/info te vinden is.

Budget is ca. 600 euro. Heb al wat interessante opties voorbij zien komen hier en daar , maar tot nu toe nog niet iets wat me de doorslag heeft gegeven.

Ik denk dat je voor een mooie gebruikte net iets van € 200 meer uit moet geven. Ik was een aantal maanden geleden ook op zoek naar buscompressors.
Voor nog ietsjes meer tweedehands kun je misschien met mazzel een IGS of een Tegeler Audio Manufaktur kopen.

Bij mij zijn het uiteindelijk een Drawmer 1973 multiband compressor en een SPL Kultube geworden. Met wat mazzel kun je voor € 700-800 een TK op de kop tikken. Of een Drawmer 1968 oid.
En kijk ook eens naar de Elysia Xpressor.

Succes met je zoektocht.

Dank iedereen, ik heb inmiddels een oplossing gevonden! Een jongen met een bak aan technische ervaring heeft mij via Marktplaats weten te overtuigen een custom-made SSL Clone rackunit te maken voor me voor een leuke prijs, inclusief een highpassfilter met 4 verstelbare frequenties. Normaal ben ik altijd een beetje huiverig mee, maar na een tijdje babbelen en geluidsfragmenten heen en weer sturen, was ik om :)

@arnomusicman :
Deze compressors ben ik bekend mee, maar na een paar weken uitgebreid zoeken heb ik er geen kunnen vinden voor een leuke prijs.

Dank iedereen, ik heb inmiddels een oplossing gevonden! Een jongen met een bak aan technische ervaring heeft mij via Marktplaats weten te overtuigen een custom-made SSL Clone rackunit te maken voor me voor een leuke prijs, inclusief een highpassfilter met 4 verstelbare frequenties. Normaal ben ik altijd een beetje huiverig mee, maar na een tijdje babbelen en geluidsfragmenten heen en weer sturen, was ik om :)

Just curious, welke set printen (PCBs) wordt er gebruikt ? Gaat het de G-SSL zijn ? (Dat is een welbekend ontwerp/conversie door Gyraf audio)

Leuke prijs = ? Laat maar weten als je een sanity check...

Dat side-chain highpass filter kan ook nog uitgebreid worden met 2 van de API 2500 geleende 'thrust' settings, pakken jullie die meteen mee ? (Ik heb destijds die gepubliceerde filter-curves naar een circuit omgezet, niks rocket-science, maar als de soldeerbout toch aangaat...)

Status
Please reply by conversation.
Back