TR 909/808 handclap uit 'n Boss HC 2

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Hey,

Ik ga vanavond langs bij iemand die een Boss HC 2 handclap pedaal heeft voor € 50,00 (ongeveer de helft van nieuwprijs schat ik). Volgens hem is dit DE clap van de 909/808 met extra tweakable mogelijkheden, de voorbeelden die ik heb gehoord op inet klinken inderdaad erg als de originele claps.
Met het oog op het bouwen van een eigen drumcomputer in de toekomst en aangezien ik helemaal kwijl op deze sound (heb zelf de originele 909 natuurlijk) lijkt het mij een leuk ding voor erbij om in de toekomst te integreren in een eigen MonsterDrum machine.

Qua triggering dacht ik aan 'n el cheapo midi drumcomputer met individuele outs, die dan de losse onderdelen kan triggeren die het nodig hebben, scheelt een hoop gekloot met eigen midisoldeerwerk.
Qua vervelende ruis dacht ik aan 'n extra gate (behringer multigate) om voor de eindouts te gooien.

Maar goed, mijn vraag is of er hier mensen zijn met ervaring van de Boss HC 2 en wat denken jullie over dit spontane project?

imagenew.php

Laatst gewijzigd:
ik hoop voor je dat je er 1 kan vinden...pc2 is echt de bom!
je moet er echter geen "gewone" geluiden uit verwachten.. hij is voornamelijk vet voor de pieuw pieuw geluiden enzo... prrriiiiiieeeeellliiiilliiiilliiiiiiii etc... wacht ... ik zal ff wat sampelen...

Idd koel, zo te horen kan je er ook dikke bassdrums mee maken als ik de parameters zo hoor .....

De HC 2 heb ik trouwens net gehaald, klinkt erg leuk, lekker rammen :)
Alleen jammer dat ie rode knoppen heeft ipv blauwe.

Als je jouw HC 2 wegdoet geef ff n gil ok :D
(zelfde geldt natuurlijk voor de PC2 8o) )

koop gewoon een MD ipv al die losse rotzooi... 8o)

No way dat 'n machinedrum deze claps kan maken ....

Geluidsvoorbeeld hieronder is alleen een Korg electribe R met de Boss hc 2 ...
Claps zijn ge-eq-ed naar eigen smaak, net als de ER drums.

De HC 2 wordt getriggerd door de closed hihat (aan t begin), die ik naar rechts heb gepanned.
De andere drums heb ik naar links gepanned, zodoende kan ik beide kanalen los uitsturen.

De hihat speelt aan één stuk door dezelfde loop, met het verschil dat ik aan de decay en pitch draaide, wat ervoor zorgde dat de Boss soms lang geluid binnen kreeg, wat je hoort aan 'n muur van claps ....
Verder draai ik er delay effect bij, wat je ook hoort aan de bd. De hihat hoor je dan ook overstuurt meekomen, omdat de delay naar beide kanalen doorgaat. De claps krijgt hierdoor ook meer input zoals je kan horen.

Uiteindelijke sound van de claps vind ik ok, alhoewel de originele TR 909 claps beter overstuurbaar is, en langer klinkt.
Enige echte merkbare verschil wat te tweaken is is het soort van hipassfiltertje wat te regelen valt, naast de gevoeligheid van de trigger ingang en een "hall" knop, wat voor 'n langere decay moet zorgen (weinig van te merken overigens).

Toch blijft 't een dikke sound, en lekker met 2 handen rammen/jammen op 't ding, ideaal voor live!
Een ratelslang is er niks bij :duivels:

machinedrum .... pfffff :gaap:

Laatst gewijzigd:
Heb helaas ook nog nooit ergens een clap uit horen komen die goed de 909 clap nabootst. Het zou echter voor mij de enige reden zijn om een 909 te kopen en dan vind ik 1300 euro wat veel geld voor een clap.. ;)

(vooral de claps in de apparaten die juist bedoeld zijn om de 909 te emuleren raken vaak kant noch wal, zoals bijv. de novation drumstation :stupid )

Ik heb 3 van die handclappers en 3 PC-2's gehad, en ik moet zeggen dat ze eigenlijk niet veel voorstellen. Je kan beter voor een ander apparaat gaan, een Simmons of een Tama ofzo.

Ik gebruik de Simmons claptrap, gooie hem door de compressor naar parametric eq en hij klinkt vett!!!!

Het effect is als of je bitch in leder een klap op de ass kickt, zooo fucking funky als de claps van Zapp!!

Keep the funk alive!!

Back