Flowergirl (Deluge en Modular)

Krek

Jungle of Wires
Avondje patchen, jammen en live opnemen afgelopen weekend... Hoop dat jullie hem leuk vinden. Moet nog een hoop oefenen met volledige tracks maken met de modulair. Je moet ergens beginnen dacht ik zo.

https://soundcloud.com/mdy_music/flowergirl

Leuke opbouw en drums :okdan:
Bij 3:13 verwacht ik dan dat het gaat gebeuren, maar dan is de track af,
daar mag een nieuwe laag / thema inkomen.

intro is prachtig, heel erg inventief.. Dan als ie begin los te gaan, staat er 1 synthje wel heel erg luid. Ik vond het ook jammer dat het zo snel gedaan was, mocht gerust een minuutje of twee langer duren.

Mooi, Krek.. en hartstikke bedankt voor je leuke feedback op mijn laatste track. :okdan:

Keep it cool :mexico:

Ik beluister deze track tijdens mijn eerste kop koffie (ik heb dus nog geen volledige kop koffie gehad en moet dus nog een beetje warmdraaien). Misschien moet ik deze track op andere zaken beoordelen dan tracks die niet met modular zijn gemaakt. Maar voor mij is de techniek over het algemeen minder bepalend dan het eindresulltaat. Dus dan toch maar een beoordeling zoals elke andere track :). Het valt me op dat er beperkt laag in je track zit, alsof je over de hele track een hp hebt staan. Intro vind ik heerlijk en zou misschien nog beter worden als je meer laag hoort. Ik weet er geen goed Nederlands woord, maar "disturbing" kom in me op. De track ontwikkelt zich daarna verrassend, op een manier die ik niet zou kunnen voorspellen. En toch heb ik ergens het gevoel dat er wat mist. Lastig uit te leggen en waarschijnlijk het gevolg van mijn gebrek aan kennis over modulars.Misschien moet ik me er toch maar eens in gaan verdiepen :).

Dank Robi, GentleG en Gloomer!

Nou lukt al heel goed, als dit nog maar het begin is... 😀Jij bewijst hier ook maar weer al te goed dat modular niet altijd bliep bloep hoeft te zijn. Goed bezig!

Dank je wel Six, het is wel een beetje nog de workflow vinden. Ik maak de track nu als jam dus ik gebruik de patch van dat moment, ik heb een beetje een hekel aan stukjes opnemen en plakken in een DAW want dan maak ik nooit dingen af. Dus ik probeer het zo te maken dat ik al een heel nummer heb opgenomen en dan daarna misschien nog wat kleine stukjes erbij 'plak'. Heel erg bedankt voor je reactie, doet me goed!

Ik beluister deze track tijdens mijn eerste kop koffie (ik heb dus nog geen volledige kop koffie gehad en moet dus nog een beetje warmdraaien). Misschien moet ik deze track op andere zaken beoordelen dan tracks die niet met modular zijn gemaakt. Maar voor mij is de techniek over het algemeen minder bepalend dan het eindresulltaat. Dus dan toch maar een beoordeling zoals elke andere track :). Het valt me op dat er beperkt laag in je track zit, alsof je over de hele track een hp hebt staan. Intro vind ik heerlijk en zou misschien nog beter worden als je meer laag hoort. Ik weet er geen goed Nederlands woord, maar "disturbing" kom in me op. De track ontwikkelt zich daarna verrassend, op een manier die ik niet zou kunnen voorspellen. En toch heb ik ergens het gevoel dat er wat mist. Lastig uit te leggen en waarschijnlijk het gevolg van mijn gebrek aan kennis over modulars.Misschien moet ik me er toch maar eens in gaan verdiepen :).

Dank dokter en je hebt gelijk dat er weinig laag in zit, kwam ik zelf ook al een beetje achter. Ik ben op dit moment met een nieuwe patch bezig en daar zit al beduidend meer laag in... heel erg bedankt voor het luisteren en je commentaar en geniet van je koffie! :koffie:

Overigens voledige tracks maken met een modular kan prima, het is alleen dat je aan de patch van dat moment vast zit tenzij je losse stukjes opneemt. Ieder zijn workflow zeg maar. De keuze van je modules maakt ook wel een beetje hoe je sound is vind ik. Gelukkig heb je de laatste jaren heel veel keuze en is het eind nog niet in zicht dus er is veel diversiteit, alleen maar goed.

Back