'fase probleem' Andromeda

Origineel geplaatst door Toon
Als je ze synct starten ze ook op hetzelfde moment.

Hoi Toon,

De sound is dan geheel anders. Detuning is dan namenlijk niet meer mogelijk.

Cheers,
Rob

Origineel geplaatst door robpapen
Hoi,

Tijd voor een masterclass training ;)

Haha, die heb ik al een keer bij je gevolgd, Rob. Blijkbaar heb ik dus niet goed opgelet. ;)

Hoi,

Hetgeen wat gebeurt in de Andromeda gebeurt met veel analoge synth.
De start fase van de oscillator is namelijk willekeurig.
Digitale oscillators hebben vaak de mogelijkheid wel om deze start fase vast te zetten.
Bij de Andromeda kan dat niet, dus eventueel de tweede oscillator een octaaf hoger zetten of "vet" detunen.

Groeten,

Rob

Dit vermoedde ik in eerste instantie dus ook al.......
Ik was echter in de veronderstelling dat je dit met de hardsync functie kon oplossen. Je schrijft echter al dat dit een ander effect geeft.

Als ik je dus goed begrijp kent de andromeda geen "Osc PhaseInit" functie zoals de Virus??? Naar een dergelijke functie was ik namelijk op zoek....
Ik denk dat ik m'n andromeda maar weer ga verkopen :duivels:

Da Fransz,

Pagina 3 "1 oscillator versus 2 oscillators"
Remember... ;)

Trouwen, het ontbreken van deze functie is geen reden de Andromeda weg te doen.

Laters,
Rob

Origineel geplaatst door Da Fransz
"Osc PhaseInit" functie zoals de Virus???
Wat moet ik hier bij voorstellen?
Elke keer dat je een nieuwe noot aanstuurt een reset op al je VCOs?

ff in modular taal, zodat ik het begrijp... Dus een Hard sync met als sync signaal een gate trigger?

Klinkt als een leuke maar weinig bruikbare functie?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wat moet ik hier bij voorstellen?
Elke keer dat je een nieuwe noot aanstuurt een reset op al je VCOs?

Klinkt als een leuke maar weinig bruikbare functie?

Ik vind dit een geweldige functie. Je zorgt er op deze manier voor dat alle attacks extact gelijk zijn. Je voorkomt op deze manier vervelende tikken.

Ik vind dit een geweldige functie. Je zorgt er op deze manier voor dat alle attacks extact gelijk zijn. Je voorkomt op deze manier vervelende tikken.

Inderdaad. Met name ook voor het maken van drumsounds erg geschikt.
De Waldorf Microwave I is :kroon: wat betreft tikken. Je kunt echter ook in de Microwave I de startfase vastzetten 8)

Cheers,
Rob

Alle attacks extact gelijk zijn... Daar ga ik over nadenken, want ik pak hem niet.

Inderdaad. Met name ook voor het maken van drumsounds erg geschikt.
De Waldorf Microwave I is :kroon: wat betreft tikken. Je kunt echter ook in de Microwave I de startfase vastzetten 8)

Cheers,
Rob

Wat bedoel je met "De Waldorf Microwave I is :kroon: wat betreft tikken.", dat de envelopes op 0 ook echt heel erg 0 zijn ne dus meestal tikken of dat je het met die startfase altijd kunt onderdrukken?

Origineel geplaatst door bikkel
Wat bedoel je met "De Waldorf Microwave I is :kroon: wat betreft tikken.", dat de envelopes op 0 ook echt heel erg 0 zijn ne dus meestal tikken of dat je het met die startfase altijd kunt onderdrukken?

Hoi Bikkel,

De tik bij de Microwave kan ook een tik zijn van de wave. Dat deze (digitale) wave net op een 1 begint in plaats van een digitale 0.
Natuurlijk heeft een envelope op zich zelf ook al een soort tikje. Maar die is toch anders in klank dan de digitale tik van de wave.
Probeer maar eens uit.

Rob

Back