Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
benieuwt wat je er van vind en mocht je iets maken show me! altijd leuk om te zien wat andere met mijn tool kunnen doen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb
je kan het prima gebruiken voor een video ja maar het is vooral bedoelt als een live tool, je kan met midi signalen presets wisselen of values aanpassen in combinatie met live audio reactivity input

Heel mooi! Wat is je setup?Vanavond de andere hobby maar weer eens uit het vet gehaald.
Bekijk bijlage 3853040Bekijk bijlage 3853041Bekijk bijlage 3853039
Heel mooi! Wat is je setup?
Erg nice. Ik heb jaaaaren geleden, voordat ik een goede camera had (2005-2007 zoiets) een Plossl Seben spiegelreflector telescoop gehad:Een Celestron C6 (15cm Schmidt Cassegrain) met een Canon EOS 500D.
Het was de eerste keer dat ik deze combinatie gebruikte.
Ik heb recent de benodigde adapters aangeschaft.
Hiervoor werkte ik met een NexImage, een oude veredelde webcam waar ik jaren niets mee heb gedaan.
Daarmee maakte je in feite filmpjes waarvan je de beste frames stapelde. Alleen al het maken van de opnames was tijdrovend.
Met deze combinatie ging het aanzienlijk gemakkelijker en veel vlugger.
De seeing was niet super en ik moet nog de nodige ervaring opbouwen, maar ik ben niet ontevreden met het resultaat.
De supermaan was de afgelopen avonden zelfs met het blote oog al indrukwekkend.

Erg nice. Ik heb jaaaaren geleden, voordat ik een goede camera had (2005-2007 zoiets) een Plossl Seben spiegelreflector telescoop gehad:
Je hebt natuurlijk wel te maken met de atmosfeer van de aarde als je vanaf de grond met een telescoop gaat observeren. De grote sterkundige operaties zitten niet voor niets op hoog altitude plaatsen zoals Mauna Kea. En met een amateur grondtelescoop kom je al gauw op een point of diminishing returns als het om een beter plaatje te verkrijgen die je met blote oog direct door te telescoop kan zien. Wel kan je met motorische aansturing via computer die de rotatie van de aarde volgt en zo vast kan zetten op bepaalde coordinaten hele mooie beelden krijgen met lange sluitertijden fotografie zodat er meer licht gevangen wordt.Ik ben zelf al sinds mijn 12e gek op astronomie.zou graag zo’n dikke telescoop hebben. Ben alleen bang dat het gauw teleurstelt als dan nog alleen wat vage banden en ringen van planeten kunt zien, net de structuur van de Andromedanevel op een mooie nacht wat zijn we dan sinds Huygens opgeschoten?
Ben alleen bang dat het gauw teleurstelt als dan nog alleen wat vage banden en ringen van planeten kunt zien,
het minst geringe stootje aan de telescoop omdat je oog er tegen drukt opnieuw en weg uit het vizier.
er gaat toch niets boven zelf visueel waarnemen.
zou graag zo’n dikke telescoop hebben. Ben alleen bang dat het gauw teleurstelt
En met een amateur grondtelescoop kom je al gauw op een point of diminishing returns als het om een beter plaatje te verkrijgen die je met blote oog direct door te telescoop kan zien.
Tja, met dat soort zaken kan ik dan weer heel weinig.
Supermaan, bloedmaan, superbloedmaan etc., dat vind ik allemaal komkommertijd termen.
Niemand keek er vroeger naar, maar nu moet alles een feestje worden.
Zoals elders al gezegd is cynisme mijn ding, maar laat dat niemand weerhouden ervan te genieten.![]()
In mijn (stedelijke) omgeving is te veel lichtvervuiling en te weinig vrij uitzicht anders had ik zelf ook een telescoop aangeschaft. Ze komen geregeld langs bij de Kringloop...

Het vrije uitzicht hier is echt minimaal.

Toen ik als jonge jongen las dat Jupiter en Saturnus meerdere manen hadden dan visualiseerde ik voor mezelf hoe dat zou zijn als de aarde dat ook zou hebben en dat je op een heldere ochtend bijv wel drie manen in verschillende groottes aan de hemel zou zien, dat leek me te gek zo'n kosmisch aanzicht.