Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die is ook leuk jaIk spreel graag wat complexere bordspellen met mijn vrouw. Eerst descent: journeys in the dark. LOTR journeys in middle earth. Net gekocht: Sleeping Gods met uitbreidingen
Bekijk bijlage 3855007
Descent heb ik ook veel gespeeld![]()
Het 'free to play' verdienmodel wordt juist vaak door kleine indie ontwikkelaars ingezet, omdat ze daarmee hun risico verkleinen: Eerst in beperkte tijd een kleine schaalbare basisgame met leuke/verslavende mechanics ontwikkelen en vervolgens de echte inkomsten en ontwikkelingstijd balanceren door middel van de losse verkoop van content, convenience & community.Je krijgt waar je (niet) voor betaalt... Kijk eens naar de talloze goedkope indie games, daar zitten echt juweeltjes tussen en je steunt kleine ontwikkelaars.
Ja het is ook niet te doen om echt gratis kwaliteit spellen te maken natuurlijk. Het moet dan of vol met advertenties zitten of er moet in game dingen gekocht kunnen worden. Lijkt wel enorm te werken want er zijn ‘f2p’ games die meer omzetten dan games die je eenmalig moet kopen.Ik heb net een nieuwe laptop dus eens Steam opnieuw geïnstalleerd. Free to play is in de praktijk wel enorme grinds en pay to win, tegenvaller. En menu's waar een kat haar jongen niet in vindt. Vooralsnog geen zin om games te kopen, niet meteen een titel gezien die er uit springt voor mij.
Ik heb de originele Spintires, maar die is met de updates zo moeilijk gemaakt dat het 90pct winchen is geworden.

De grote/bekende FTP titels zijn toch vaak wel van bekende franchises en/of publishers. Maar het gegeven staat me sowieso tegen; voor mij moet een game gebaseerd zijn op een goede balans tussen skills en rewards, en niet op de hoeveelheid geld die je erin pompt om kunstmatig gecreëerde grindwalls te kunnen omzeilen. Eventuele uitzondering voor goede DLC expansions die echt leuke dingen toevoegen als nieuwe levels of verhaallijnen of game modes etc. Maar pay-to-win games komen er bij mij niet in.Het 'free to play' verdienmodel wordt juist vaak door kleine indie ontwikkelaars ingezet, omdat ze daarmee hun risico verkleinen: Eerst in beperkte tijd een kleine schaalbare basisgame met leuke/verslavende mechanics ontwikkelen en vervolgens de echte inkomsten en ontwikkelingstijd balanceren door middel van de losse verkoop van content, convenience & community.
Oh ja, mee eens hoor!De grote/bekende FTP titels zijn toch vaak wel van bekende franchises en/of publishers. Maar het gegeven staat me sowieso tegen; voor mij moet een game gebaseerd zijn op een goede balans tussen skills en rewards, en niet op de hoeveelheid geld die je erin pompt om kunstmatig gecreëerde grindwalls te kunnen omzeilen. Eventuele uitzondering voor goede DLC expansions die echt leuke dingen toevoegen als nieuwe levels of verhaallijnen of game modes etc. Maar pay-to-win games komen er bij mij niet in.
Een spel dat ik de laatste tijd veel gespeeld heb is Vampire Survivors. Echt heel leuk en verslavend, goedkoop en een hoop leuke expansions voor een habbekrats. Verkrijgbaar op zo'n beetje ieder platform.
poncle | Vampire Survivors
poncle.games
Dat vind ik ook wel een prima model, want dan heb je het gewoon over een transactie om het spel leuker te maken of te verdiepen. Zen Pinball bijvoorbeeld geeft je de optie extra tafels te kopen bovenop de gratis tafels die je in de standaard versie krijgt. Dat soort dingen vind ik prima. En uiteindelijk moeten de ontwikkelaars natuurlijk ook hun boterham verdienen. Mijn bezwaar zit echt puur bij de spelletjes waar je 'diamantjes' oid kunt kopen om iets voor elkaar te krijgen dat anders hoopdovend veel werk zou zijn.Een game kan volledig gratis zijn en extra inkomsten halen uit toffe extra content of visuele dingetjes zoals fancy pakjes, zonder dat je een voordeel hebt qua game mechanics.
Ik heb een PS4 staan en die had ik destijds een week voordat de PS4 Pro verscheen gekocht. Dus ik balen en gezworen dat ik pas een PS5 zou kopen als de PS5 Pro er is. Een hoop jaren later is dat ding er eindelijk maar nu heb ik eigenlijk veel te weinig tijd om te gamen... Het lijkt me nog steeds zeer gaaf in combinatie met een PSVR2 + race game + stuurtje, maar dan ben je wel weer een hoop centen verder.Heb sinds deze week ook de veelbesproken en bekritiseerde PS5 pro thuis staan... gaaf ding, mooie upgrade... maar wel fucking duur, en ik snap het volkomen als andere mensen hun geld liever anders besteden (die ouwe ps5 doet het ook nog prima).
Geen idee, die heb ik niet gespeeld.Is Once Human een aanrader als je geen geld wil uitgeven?
ik heb hem ook, sinds zondag. maar hiervoor had ik een ps4 dus wel een flinke update.Heb sinds deze week ook de veelbesproken en bekritiseerde PS5 pro thuis staan... gaaf ding, mooie upgrade... maar wel fucking duur, en ik snap het volkomen als abdere mensen hun geld liever anders besteden (die ouwe ps5 doet het ook nog prima).
Dat word genieten idd!ik heb hem ook, sinds zondag. maar hiervoor had ik een ps4 dus wel een flinke update.
zeker wel, vind het wel tof, ik had wel al een xsx maar toch leuk om er weer een ps bij te hebben, moet alleen oppassen dat het me niet te veel af leidt van muziek maken. Meest belangrijke is dat ik eindelijk Demon's Souls kan spelenDat word genieten idd!
Enjoy!