Rxke
Stamgast
Heh. Ik reed vroeger met mijn maat in een heeeeel oude Citroen HY camionette naar Nederland omdat we daar net wel iets konden zien met onze Newton....omdat Nederland heel erg suckt qua 'lichtvervuiling'.
Dus het kan altijd erger :-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heh. Ik reed vroeger met mijn maat in een heeeeel oude Citroen HY camionette naar Nederland omdat we daar net wel iets konden zien met onze Newton....omdat Nederland heel erg suckt qua 'lichtvervuiling'.
Ik rijd* af en toe naar Goeree Overflakkee, in de buurt van Melisant; het donkerste stukje van Zuid Holland.@snitch : Ja, je zit qua lichtvervuiling inderdaad op een hele ongunstige locatie. Kun je verplaatsen? Niet om heel vaak te doen, maar ik hoor wel 'ns dat mensen daar kijken in de Biesbosch, bijvoorbeeld. Beetje zonde om je spullen in de motteballen te houden en je niks meer ziet.![]()
Ik sta (zeker in de winter) in Kamperland met regelmaat tegen enorm heldere sterrenhemels aan te kijken, ik kan me niet voorstellen dat Flakkee, wat vlak onder Rotterdam ligt een schonere / donkerder lucht kent dan de kust hier. D'r zat ook een sterrenwacht in Kamerland, ik denk met goede reden, maar die is er net mee gestopt helaas.Ik rijd* af en toe naar Goeree Overflakkee, in de buurt van Melisant; het donkerste stukje van Zuid Holland.
*eigenlijk reed, want ook daar is het vaak nog teleurstellend (de Melkweg is er meestal niet zichtbaar).
Maar nu ik dit tik krijg ik alweer zin
En ach, vanuit Den Haag is de Maan natuurlijk prima met hoge vergrotingen te bekijken en dat word ik ook niet snel zat.
O ja, wel 'ns over gelezen dat mensen daar kijken. "Mijn" donkere locatie ligt aan de andere kant van de grens, moet wachten totdat onze oosterburen weer gemakkelijker Nederlanders toelaten, ivm. corona zijn er nog beperkingen. Heb geen meter daarvoor, maar volgens de kaartjes ongeveer 21,6 mag/arcsec^2 op die locatie, dus ik klaag niet...in de buurt van Melisant ... nu ik dit tik krijg ik alweer zin
Meh....kan nog wel een stuk beter. Maar toevallig vandaag nog even bezig geweest met een track en met een beetje doorzetten kan ik die binnenkort afmaken en opnemen. Daarna wil ik aan de slag met de Elektron doosjes die ik al een tijd heb staan maar waar ik nog verdomd weinig mee heb gedaanhoe is het met de discipline en het muziekmaken?

Nooit meer slapen van Hermans, begonnen als een verplicht nummer op mijn leeslijst en bleek geweldig. Jammer dat het leerstelsel voor Nederlandse taal en literatuur (ook) toen leek gemaakt om willen lezen uit je te slaan.Gamen (ps4, Xbox one)
voetbal (seizoenskaart van FC Utrecht en ik bezoek af en toe een wedstrijd van AS Roma)
Rome
lezen (romans van Harry Mulisch, Willem Frederik Hermans, etc)
Mijn verplichte boek voor de leeslijst van Hermans was De Donkere Kamer van Damocles. Voor mij is dat het beste boek allertijden.Nooit meer slapen van Hermans, begonnen als een verplicht nummer op mijn leeslijst en bleek geweldig. Jammer dat het leerstelsel voor Nederlandse taal en literatuur (ook) toen leek gemaakt om willen lezen uit je te slaan.
Ik doe het vanaf mijn balkonnetje in Zaanstad.Ik sta (zeker in de winter) in Kamperland met regelmaat tegen enorm heldere sterrenhemels aan te kijken,
Zijn er hier nog mensen met DMX bezig? Verlichting dus. Ooit had ik plannen om gewoon mezelf op te nemen met wat gear maar ik blijf steken bij spelen met de lampen zelf..
Het beamerscherm is er later ook nog bijgekomen. Rechtstreeks vanuit China geimporteerd.. Banggood dacht ik. Ultrashort throw laserbeamer. Inklaringskosten zijn me bespaard gebleven. Gelukkig 

Wow!Ik doe het vanaf mijn balkonnetje in Zaanstad.
Qua lichtvervuiling niet gunstig, maar zo nu en dan toch aardige resultaten.
Bekijk bijlage 3810711Bekijk bijlage 3810710
Bekijk bijlage 3810712
Erg mooi, wat is je gearlist (een keer wat anders dan synthsIk doe het vanaf mijn balkonnetje in Zaanstad.
Qua lichtvervuiling niet gunstig, maar zo nu en dan toch aardige resultaten.
) ?Erg mooi, wat is je gearlist (een keer wat anders dan synths) ?
Ik heb een Celestron 6" Schmidt Cassegrain en een Lunt 60mm H-alpha refractor (een zonnetelescoop dus)Erg mooi, wat is je gearlist
Had al het vermoeden van een SC, ik heb een nederige Nexstar 4SE (astro voor luie mensen) naast een ook nederige 20cm Newton (slechte keuze op deze locatie).Ik heb een Celestron 6" Schmidt Cassegrain en een Lunt 60mm H-alpha refractor (een zonnetelescoop dus)
De foto van de komeet is trouwens gewoon met mijn compactcamera geschoten.
Die zonnetelescoop is overigens voornamelijk geschikt voor visueel waarnemen en minder voor het vastleggen van beelden, maar evengoed heb ik daar onder goede omstandigheden de gemaakte beelden tot een filmpje kunnen verwerken.
Daar is weinig nederigs aan en lui ben ik ook, want de mijne heeft ook gewoon een Nexstar computer aan boord.Had al het vermoeden van een SC, ik heb een nederige Nexstar 4SE (astro voor luie mensen)