Andere hobbys?

Altijd lekker op de maandagochtend met een kater in je kop. Misschiien dat daarom de verkiezingen altijd op woensdagen zijn.
Gezien de uitkomsten kunnen ze het misschien beter op vrijdag doen toch, wellicht zijn mensen dan wat optimistischer dan op woensdag.

Bericht door een moderator:
verplaatst naar bestaande draad

Andere hobby's: controllers programmeren en van layouts voorzien (BCR2000 overlay - ik kom er niet uit), voor mijn vintagesynths. Hiervoor gebruik ik een Behringer BCR2000, en een Blokas Midihub waarmee ik de éne synth kan gebruiken om de andere te programmeren, zoals mijn Minilogue op de AKAI VX90 - en dat werkt briljant. Verder nog een Stereoping Controller, maar ik vind het een designfout dat de knoppen daarop niet continous zijn, waardoor de waarden dus verspringen als je van 'rood' naar 'groen' gaat etc - zó irritant.

Mijn SSL UF8 kan ik ook configureren om synths aan te sturen, maar enkel met CC's (dus geen NRPN's) en hij heeft een display van max 8 characters.

Zo, even stoom afgeblazen.

Morgenmiddag mijn tweede cursusdag sterrenkunde in het verzorgingshuis waar ik vrijwilliger ben. De eerste les was een doorslaand succes.

Duolingo of anders? Ik heb die Duolingo Italiaans gedaan, werkt best goed. Maar zolang je niet spreekt en/of schrijft blijft het toepassen moeizaam. Ben nu bezig met Portugees. Ook leuk, kan ik eindelijk de liedjes van die brabbelende brazilianen een beetje volgen.
Ook weer begonnen met pianolessen.
Zo houden we hopelijk Herr Alzheimer voorlopig buiten de deur!
Portugees is een fijne taal. Ik heb het geleerd via mijn Braziliaanse schoonfamilie.
Ik spreek het nog net niet vloeiend.
Het portugees van brazilië is makkelijker te leren dan dat in portugal.
In portugal spreken ze portugees, in brazilië zingen ze het.
En ze maken daar prachtige muziek.
Een jaar geleden nog een fantastisch optreden bijgewoond van Marisa Monte in het concertgebouw.

Ik probeer mij de laatste jaren op diverse manieren creatief te uiten.
Het onderwerp kan van alles zijn, maar seksisme is een thema watbij mij de laatste tijd erg speelt.

Bij mijn laatste project probeerde ik iets te creëeren met in gedachten de vraag: Wat als vrouwen nu eens dezelfde redelijkheid zouden hanteren als daders?

Stampe_SF.png

Ik ben onlangs begonnen met een cursus Italiaans, wat ik erg leuk vind.
Italiaans vind ik sws het leukst, omdat de meeste woorden eindigen op een klinker.
Grammaticaal is wel anders zoals mannelijke en vrouwelijke woorden.

• Duimpje
Duimpjes: HJB
Ik doe onderhoud aan mijn voertuigen zelf. Vroeger had ik 2 garages en kocht ik enkele autos waarvan ik er een gebruikte als totaal donor, en werd het onnodig spul ervan verkocht. Ik zou het zo opnieuw doen mocht ik ruimte hebben… het was heel leerzaam, sociaal en leverde ook geld op. Bovendien kon en kan ik met de onderdelen de rest van mijn leven verder moeilijk te vinden Kleinigheden zoeken in de bakjes… en mijn stiefdochter rijdt tegenwoordig ook 2 wieler, we hebben er al uit de bakjes de boel mee aan de praat gehouden. Nu is het zelf sleutelen ook n kwestie van gierigheid, de prijzen die je betaalt bij een garagist, daar koop ik al deccenia vintage gear van. Serieus.

Ik blijf dus ook oude karren rijden, hier komt geen ev in. Nog eerder werkte ik aan autos van vrienden en kreeg al werk door mond aan mond reclame. Met de inkomsten betaalde ik dan weer beter gereedschap. Geweldig. En n schitterend excuus om niet in de tuin te hoeven werken of aan t huis 😝

Het grote nadeel is dat testrijden van klanten hun auto's ook gevoelens losmaakt en ik dan zo'n kleur auto kocht... Maar verkocht voor 3 keer de aankoop prijs over 4 jaar dus we klagen niet... Wie had dat ooit verwacht, ik niet...

De voorbije dagen mijn DAW (Ardour) gekoppeld met QLC+, zodat ik het licht synchroon kan laten lopen met het geluid.
Ondertussen ook nog wat dingetjes uitgeprobeerd met QLC+.

Back