Nog eens bezig geweest

GijsH

Stamgast
Hallo allemaal,

Daar het al lang geleden is dat ik me nog eens serieus heb kunnen concentreren op het afwerken van een nummer dacht ik deze met jullie te delen.
Hoewel afwerken veel gezegd is, moet nog veel aan de mix werken. Ik zit hier enkel met een probleem, door mijn koptelefoon en de monitors die ik op mijn studentenkot gebruik klinkt de mix (vooral wat betreft de bas) nog wel goed. Enkel thuis klinkt ze als een volledige soep, de bas klinkt ongelooflijk modderig. Afmixen is nooit mijn sterkte geweest dus mochten er mensen ook feedback en tips wat betreft de mix hebben, het is zeker meer dan welkom!

https://soundcloud.com/user-695718686/rodya-1/s-UZKuO

Technisch ben ik maar een nulletje, en zeker op dit toestel kan ik niet beoordelen over de mix.. Alles klonk toch goed. Ik vind het wel een hele chille en groovy plaat. Je hebt er echt iets mooi van gemaakt. Wel vind ik persoonlijk dat de sidechain te hard staat???
Top, doe zo verder ! :)

Merci voor de feedback allebei. Het zal wellicht aan mijn kamer liggen, heb er niks van isolatie en met die monitors zal de bas dan gaan overheersen.
Heb ook even gedacht dat het door de sidechain kwam (op de bas); dus misschien moet die inderdaad wat zachter (mijn French House roots blijven hangen vrees ik :D). Misschien dat ik even nog aan het einde ga sleutelen ook!
Bedankt nogmaals!

Lekkerrrr!!! Fijn weer eens wat van je te horen.. (draaide n tijdje terug Harmon nog.. blijf die ook geweldig vinden.. ;))

Ik vind de sidechain wel lekker experimenteel. :) Misschien mag er nog iets meer top hoog in maar SC haalt er sowieso hoog uit dus de wav/mp3 zal ongetwijfeld en nog een beetje sub (<80hz) in de kick. Mix klinkt hier iig niet modderig.. :)
Je weet dat ik fan ben van je akkoord/ melodiegebruik, deze is ook weer erg pakkend :mega:

Merci mannen! Blij dat het qua mix dan toch meevalt.
@Macgyvergear, heb Harmon nog altijd niet kunnen afwerken, kan het nummer zelf niet meer horen :D. Maar blij dat het u nog kan smaken, ik weet dat Sedat enorm fan was van dat Rhodes stukje dat ge daarvoor ingespeeld had!

Back