Nieuwe track ; Infinite future

Heb zojuist Reference geprobeerd.
Snap er tot dusver erg weinig van en kom hier niet helemaal uit.
Wel heb ik nog wat audiofiles ermee gemaakt (van deze track), maar echt veel verschil hoor ik niet echt.

Kijk eens naar dit filmpje van mijn goede, Noorse vriend Firewalk aka Eirik. Hij legt erin uit hoe Reference werkt en je helpt je tracks beter te maken :

Succes ! :)

Bedankt voor je video, Gloomer.
Inmiddels ben ik een klein beetje vooruit gegaan.
Heb inmiddels wat dingen geprobeerd met Reference (ondermeer met peak) en ook even een audiobestand bijgesloten (als één van de 'resultaten').
Ben benieuwd of jullie ook (positieve?) verschillen ervaren in vergelijking met de versie op soundcloud.
Wellicht zit ik er naast hoor en dat het miniem is; ben echter toch wel benieuwd.

Attachments

• Infinite future - Reference-2.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 163
Heb opnieuw even een audiobestand als voorbeeld bijgesloten.
Wellicht wat omslachtig; weet even geen andere mogelijk momenteel.
Deze keer vind ik het verschil echt duidelijker; ook omdat ik een andere track heb gebruikt als 'voorbeeld' (reference).
Ben hier toch wel positief over (vooral ook over de bas-laag).

Attachments

• Try - Reference tracks-5.mp3
    4 MB · Bekeken: 148
Laatst gewijzigd:
Fout in mijn vorige post.
Dit audiobestand was de verkeerde (oude versie van Infinite future).
Mijn excuses voor deze verwarring.
Hierbij alsnog het juiste audiobestand.

Attachments

• Try-synthmaster (opnieuw ingedeeld en andere toonsoort) - Infinite future - Reference.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 150
Hey Robi, goeie morgen ;)

Ik heb geluisterd, maar zoals je wellicht wist, luister ik mijn muziek altijd via de laptop of in dit geval een pc met Logitec Surround speakers, waarvan de linkse speaker kapot is :(

Dus ik hoor weinig verschil. Ook, iedereen slaapt nog, dus ik kan geen hoog volume afspelen.

Ben wel blij dat je nu Reference hebt gebruikt. Raad jij hem me aan om hem te kopen ?

Daar ben ik over aan't nadenken.. "Heb ik dit wel écht nodig ?"

Eirik, die het bovenstaand filmpje maakte zegt dat ik zéker Reference moet kopen... maar ik twijfel nog.. Zo heb ik een paar maanden geleden V-Metal gekocht, maar helaas doordat hij zo "zwaar" is, crasht mijn computer regelmatig.

Het mooie van de zaak is, dat V-metal dan een pop-up weergeeft dat zegt :

"Soldier, your computer is about to crash".. Gewoon V-Metal laden is genoeg om de pc te doen crashen.

Dus, zoveel geld weggesmeten, kan hem gewoon niet gebruiken. Sindsdien heb ik gezworen geen extra vst's meer te kopen, want mijn pc kan het allemaal niet meer aan.

Een nieuwe PC zeg je ? Neen, want dan moeten àl mijn gekochte vst's vervangen worden door 64 bit, dat is ondoenbaar.

Veel succes Robi en geniet van je dag en van je producties.

Bye ! :)

Ik krijg een beetje nighties feel... Vind hem eigenlijk pas interessant worden vanaf 2.12 Dan scheurt die bas er lekker doorheen. Ik ben geen afmix genie dus daar ga ik verder geen commentaar op geven. Ik voel hem wel, maar er is nog iets mee. Misschien is dit mijn genre ook gewoon niet. Verder wel goed bezig Robi! Keep up de good work!

Heb de track Infinite future even weer aangepakt met Reference, na een tip van Gloomy op SC.
Vind het nog steeds lastig om de 'peaks' goed te krijgen (die raken steeds weer in het 'rood').

Heb even twee versies bijgesloten, die ik heb bewerkt.
Het verschil is eigenlijk erg klein, maar heb twee opties geprobeerd even in Reference (mirror en free).
Moet eigenlijk nog erg wegwijs worden met Reference.
Heb er echter wel een goed gevoel bij.

Ga toch nog even wat zoeken op youtube.
Vond deze ook al zonet;

Dit is de 'huidige' versie trouwens (die niet goed genoeg is afgemixt);

https://soundcloud.com/gardensofhega/infinite-future

Horen jullie veel verschil?

Attachments

• Infinite future (mirror).mp3
    4,3 MB · Bekeken: 170
  • Infinite future (free)2.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 143
Laatst gewijzigd:
Goeie zaterdag Robi, 8)

Nee, ik hoor heel weinig verschil.. maar zeg erbij dat ik via laptop speakertjes luister. Heb je nou al wat gedaan met die over-compressie waarover ik op SC schreef ?

Fijne dag yo, iedereen !

Gloomy.

hoi Gloomy,

Heb geprobeerd om die over-compressie tegen te gaan.
Tot dusver ben ik hierin nog niet geslaagd; het is zeker geen onwil, maar krijg de vinger er niet echt achter.
Dat vind ik wel wat jammer en dit wil ik zeker nog wel gaan verhelpen.
Wat ik ook al eerder schreef; vind het lastig ook om die 'peaks' goed te krijgen.
Werk aan de winkel dus nog.

Laatst gewijzigd:
Ach Robi, ik ben al dagen aan't sukkelen met het hermixen en hermasteren van "Deep Bass Frequencies"... zoveel feedback op verschillende fora.. allemaal verschillende meningen en opmerkingen.. de éne zegt : "de kick komt niet door".. de andere zegt : "de kick staat té luid".. Ik word er stilaan gek van en ga de boel een paar dagen laten rusten.. mss een nieuw nummer beginnen, of gewoon lekker slapen :Z

Alles beste !

Gloomy.

Ik hoor geen duidelijk verschil tussen de 2. Wat probeer je precies te bereiken? Als t gaat om overcompressie zou ik je vragen met welk doel je compressie wil toepassen. Gaat het om pieken van individuele instrumenten en zo ja, heb je geprobeerd om ze met volume automation te lijf te gaan? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen waarom je individuele instrumenten wilt compressen, een enkele uitzondering daargelaten. Als het gaat om een stukje sound design is het een heel ander verhaal, maar dan ben je bewust aan het overcompressen.

Ik hoef eigenlijk niet percee individuele instrumenten te compressen.
Het zijn vooral ook de bas en ook losse samples die voor 'disbalans' zorgen.
Maar ik ga het hier voorlopig even bij laten, want ik ga zo naar de film (en heb de afgelopen twee dagen al weer drie tracks gemaakt).
Vind het wel even mooi zo.

Back