nwebie vraagje

michielzweers

Stamgast
Dag Luitjes,

Ik heb een nogal beginners vraagje. Ben nog niet thuis in het soft gebeuren.

Ik wil misschien in plaats van allemaal hardware (yamaha s-90, xp-30, rhodes etc.) op het podium, misschien een masterkeyboard met een laptop gebruiken. Maar hoe live-bestendig is dit? Als ik bijv. in een nummer een b4 geluid wil gebruiken en meteen in een volgend nummer een loungelizard ofzo, kan je dan snel switchen.? Zijn er programma's of een geluidenset om verschillende programma's met elkaar in verbinding te zetten. Kan je splitten en op verschillende zone's verschillende softsynths besturen? Zoals je ziet, weet ik er echt geen bal van.

alvast hartelijk dank!

Michiel

ps: als iemand het mij een keer zou willen demonstreren is dat helemaal te gek. Ik kan jou dan, eventueel een les Pianotechniek of harmonie ofzo geven ;-) !
Ik woon voorburg

op een masterkeyboard kun je meestal wel een midi channel instellen . wat je dus zou kunnen doen is een vsti compatible seqencer op de pc gebruiken met op elke channel een andere vsti . dan kun je vanaf je keyboard dus switchen tussen verschillende instrumenten . let wel er zijn veel vsti s die op alle midi kanalen reakeren . dat zul je dus wel moeten instellen . maar je kunt op die manier ook lekkere layers maken

Re: nwebie vraagje

Origineel geplaatst door michielzweers
Als ik bijv. in een nummer een b4 geluid wil gebruiken en meteen in een volgend nummer een loungelizard ofzo, kan je dan snel switchen.? Zijn er programma's of een geluidenset om verschillende programma's met elkaar in verbinding te zetten. Kan je splitten en op verschillende zone's verschillende softsynths besturen? Zoals je ziet, weet ik er echt geen bal van.

Dan zou ik zeker de Yamaha S-90 houden hoor. Niet alleen is dit een erg goede synth om mee te giggen (ok, 't is geen pluimgewicht) maar heeft behalve een erg goed klavier ook nog eens heel goede akoustische geluiden aan boord.

De S-90 is een uitstekend master klavier, je moet zeker in de handleiding het gedeelte over Master Mode nalezen. Met 1 knop kan je zo je S-90 instellen zoals je wil, en dit in de verschillende modi
:okdan:

Re: nwebie vraagje

Origineel geplaatst door michielzweers
Ik wil misschien in plaats van allemaal hardware (yamaha s-90, xp-30, rhodes etc.) op het podium, misschien een masterkeyboard met een laptop gebruiken. Maar hoe live-bestendig is dit?

Als het voldoende bestendig is voor Kraftwerk, dan zie ik niet echt problemen :D

En S90 kan vast ook wel split mode van midi kanalen aan en dan kom je al een heel eind.
Of anders kun je funky trukjes uithalen door iets te maken dat je synths aan/uit kan zetten via midi commandos of zo.

Het is dat je zo'n end weg woont anders.......

Back