Ensoniq ASR-X

Ik heb sindskort een Ensoniq ASR-x gekocht.
Ik heb nu drie vragen:

1 ik ben op zoek naar een SCSI-interfacekaart voor de ASR-X kan me hier iemand mee helpen, is heel lastig te vinden.

2 is het mogelijk de interne DP-2 effecten van de ASR-X te gebruiken voor externe klanken die ik naar de ASR-X stuur?
Dus niet samplen / resamplen maar realtime met effecten mixen. Ik vermoed ten zeerste dat dat niet gaat maar wil het toch nog eens zeker weten van een gebruiker...

3 Zijn er nog ander editors beschikbaar voor de ASR-x behalve X-tools van Chickensys, ik weet er zelf wel een par maar die kan ik niet gebruiken: ik draai op Win 98/Xp.

Vooral bij vraag een ben ik erg gebaat, ben nu veel met floppy's bezig....:(

Groeten Sascha

Emu.com heeft al een tijdje helaas geen info meer over ensoniq producten.:( Je zult 'm dus tweedehands moeten zoeken en da's lastig....

idd je moet de scsi kaart 2e hands zien te vinden.
Ik heb zelf de ASR-X ook ooit gehad en heb volgens mij toen ook wel idd die effecten ZO gebruikt maar weet t niet meer zeker, de effecten irriteerde me mateloos omdat ze te veel instellingsmogelijkheden hadden die mij niet zo veel zeiden in die tijd ! daardoor was ik langer bezig met instellen dan het werkelijke muziek maken.

kun je de SCSI niet vinden zou ik overgaan op een andere bak, van yamaha roland of akai ! de ensoniq is niet bepaald stabiel op sequencergebied en dat gehannes met diskettes is stukken minder met smartcards e.d.
it's all up to you, zoeken geblazen dus !

asr-x is een mooie bak; geweldige warme sound, daar komt een yammie niet in de buurt (akai al helemaal niet). Effecten zijn gewoon als dedictated effecten module te gebruiken; Je moet dan de instelling insert gebruiken, zonder "main"; scsi vinden wordt lastig, maar ik weet wel dat het wel redelijk te doen is om de interne floppy voor een zipdrive te vervangen, de procedure moet ergens op internet staan (chickensys).

(PS: vergeet die sequencer, die is idd brak... :) )

gr s.

ik heb nog nachtmerries van dat kleine %^%*& lcd schermpje waar je al je parameters in moet editten.. BRRR

en idd, die seqeuncer mag eigenlijk geen sequencer heten natuurlijk..
de fx zijn zeker wel okay.

Laten het er maar op houden dat de sequencer een leuke maar niet serieuze bijkomstigheid is, maar beter iets dan niets (gaat ook niet altijd op maar hier wel).
Zou ook vreemd zijn om een bak te hebben die alles kan (samplen/resamplen/effecten/seqeuncer en synthesizer...
En voor zn tweedehands prijs ga ik niet zeveren over een sequencer...
Trouwens als je bv een Allesis MMT 8 voor 100 euro of zo linkt dan zijn alle problemen op gelost, niet ?
Ik ben heel erg tevreden met de ASR-X.
Zo nu nog Scsi....

MPC's (2000/3000) zijn stuk duurder als alternatief en dan heb ik nog niet wat ik eigenlijk wilde....

Wat is er zo ongelovelijk mis met die sequencer dan?
Okeej het is geen cubase, maar de verandering van versie 2.00 naar 2.50 heeft veel goeds gebracht.
Ik heb zelf sinds een paar weekjes een asr-x en heb ook even zitten spelen met de interne sequencer, zoveel is daar niet mis mee, hij is vrij basic, maar om even op te schetsen werkt ie heerlijk.
Meeste mensen hebben hier waarschijnlijk alleen maar reviews op andere sites gelezen en gillen dus gewoon keihard mee dat de sequencer kut is.

Maarjah voor idd zo'n lage 2e handsprijs...
Voor hetzelfde geld koop ik een kale S2000, die in vergelijking met de asr-x behoorlijk brak klinkt.
Komt daar nog eens bij dat de akai effecten voor mij niet in de buurt van die van de asr komen.

I :luv: my asr-x

Het probleem mbt tot sequencen bij de asr-x is de dat de processor een embedded Motorola 68020 eigenlijk niet krachtig genoeg is om de asr-x tot in alle aspecten volledig te benutten. Dus als je een hoop dingen op een moment wilt gaan doen kun je in de knoei komen met de timing omdat dan sprake is van overbelasting.
Dus apparaat is aan zich super ligt gewoon aan een iets te zwakke processor.
Ik zelf heb heir tot nu toe geen problemen mee gehad en ik heb versie 1.12.
En ja er wordt naar mijn mening ook te veel naar die reviews gekeken.

Sinds gisteren weet ik hoe ik realtime externe sound's door de interne effecten van de asr-x kan sturen en kan alleen zeggen super.....

Ik heb toen ik de ASRX had geprobeerd veel ritme en drums ermee te sequencen maar je merkt net als wat Sasha zegt dat de MIDI timing een beetje 'sloppy' wordt. Dat herken ik van de MC303, die heeft ook timing problemen.

Arv

Heeft iemand wellicht de laatste os 2.67 (gleuf ik) voor mij? zodat ik deze kan (laten) branden.

Origineel geplaatst door gerrie79
Heeft iemand wellicht de laatste os 2.67 (gleuf ik) voor mij? zodat ik deze kan (laten) branden.

Ik sluit me even in het rijtje aan :okdan: :

Zou ook graag een setje, reeds gebrande, 2.67 Eproms in mijn gouwe ouwe ASR-X willen installeren. Wie kan me hieraan helpen...?

Back