Good old Nineties... W.I.P.

Mooi begin.. Tipje : gebruik een automation op de cut-off ofzo, dan begint ie niet zo plots.. Mooie geluiden, lekkere bass (ook automaten die handel).. lekkere groove.. kick staat wat zacht en klinkt redelijk dof, heb ik de indruk.. subtiele variaties, cool.. Wat meer effecten gebruiken op je master, ook automaten.. Arpje is mooi, leuke melodie.. 2'40" zou ik layeren met een extra ge-automate synth.. kwestie van te variëren.. Goed begin man, I liked it. Nu nog een paar uurtjes werken om hem langer te maken.. probeer wat uplifting te gaan dan. Veel succes !

Hopelijk heb je wat aan mijn feedback :-)

Blij dat je terug inspiratie hebt, Bohemen :okdan:

Goeie Basic Instinct vibe!

Dank voor het luisteren!

Automation gaat in dit alweer wat oudere DAW-tje niet altijd even eenvoudig en niet alles valt te automaten. Het is dat ik best aan de software gehecht ben en (nog) geen geld wil uitgeven.. :-)

Ik heb nog wat veranderd aan het intro en ook heb ik het geluid proberen te verbeteren. Het was nog lastig het redelijk op mijn huiskamerspeakers te laten klinken!

Hij is ook ietsjes langer, nu nog even een einde eraan prutsen.. :-)

De url is nu anders geworden: https://www.reverbnation.com/bohemen/song/29612287-good-old-nineties-wip

:W

Qua ideeën heeft het wel wat. Ik denk wel dat er nog wat te halen is qua mix, ook naar de standaarden uit de jaren negentig. Het geheel komt wat lofi over om te beginnen. Vooral de kick en bas zouden best wat meer pit mogen krijgen.

Ja, het is op dit moment even zoeken naar de mix... Ook door het op verschillende manieren te beluisteren..

Daarnet na wat gepruts alweer de tweede upload voor vandaag! Dit moet 'm maar even zijn.

Op mijn mobieltje en pc-speakers klinkt het nu redelijk zoals gewenst.. Maar over mijn huiskamerspeakers nog niet..

Er zijn trouwens best veel views van dit topic. Maar weinig luisteraars!

Misschien omdat de link nu een beetje verstopt zit..

https://www.reverbnation.com/bohemen/song/29612287-good-old-nineties-wip

Reverbnation geeft na een update niet de juiste lengte aan, dus moet ik soms opnieuw een track aanmaken.

:koffie:

Met véél plezier naar geluisterd, hij is zeer mooi geworden..

opmerking : Ik hou van goeie, niet zo lange, intro's.. Jij begint onmiddellijk met de kick. En als laatste : hij eindigt té abrupt, terwijl ook hier, ik hou van een leuke, verrassende outro. Dus persoonlijk zou ik denkelijk alleen dat veranderen en dan is hij voor mij helemaal AF !!

Puik werk geleverd, nooit meer denken om te stoppen met het produceren van zulke mooie muziek. Je geeft veel mensen een goed gevoel.

Merci ! :okdan:

Ja, de kick in het begin is meer een soort clicktrack voor mijzelf..
Ik ga nog naar de ritmesectie kijken.....

Sowieso is ie nog niet af, maar weet ik nog niet hoe het einde gaat worden.. :-D

Inmiddels zo'n twintig luisteraars voorbijgekomen.. Dank! :okdan:
Geen slechte score gezien het mooie weer de afgelopen dagen! Wie het kleine niet eert... :-D

Ik heb de geluidskwaliteit proberen te verbeteren, maar een einde zit er nog niet in..

:biertje:

Goeie ingesteldheid ! :-)

Ik wou je update luisteren, maar SC zegt :

Sorry, we couldn't find that page
The link you followed may be broken, or the page may have been removed.

Is er uberhaupt wel een update geupload ?

Slaapwel/goeiemorgen *D

Zo, een totaal van 3 uurtjes slaap, waarvan wakker worden tussen de 45 minuten en1,5 uur. Moeilijk te aanvaarden zoals het is, maar het zal wel lukken.

Je track Bohemen, hij is mooi, niet te vol steken meer.. Ik heb de indruk, na het luisteren van een paar van je liedjes, dat je steeds dezelfde arpeggiator gebruikt, dat valt me wat op.

Cool allemaal, doe maar rustig verder.. :)

Gloomy.

Lastig dat slapen hoor! Lijkt me heel rot..
Heb zelf ook weleens een periode slaapmiddelen geslikt..

Welke arpeggiator bedoel je? Het kan best dat mijn muziekjes op elkaar gaan lijken.. :-)
Kreeg ik een paar jaar geleden ook kritiek op..

Lastig dat slapen hoor! Lijkt me heel rot..
Heb zelf ook weleens een periode slaapmiddelen geslikt..

Welke arpeggiator bedoel je? Het kan best dat mijn muziekjes op elkaar gaan lijken.. :-)
Kreeg ik een paar jaar geleden ook kritiek op..

Hey ja, bakje koffie, lekker.. ga ik me zodadelijk maken.. décafiné wel.

Ach man, ik heb de zwaarste slaapillen genomen die er hier bestaan. Daar ligt het probleem niet. Het probleem is dat ik, door mijn diabetes, veel last heb van nachtelijk plassen.. daar is een medische naam voor, kun je opzoeken. Dus tussen de 45 minuten en het anderhalf uur, is mijn blaas keivol. En hierdoor schiet ik wakker.. En zo gaat dat maar de hele tijd door. Horizontaal liggen stimuleert de blaas, omdat de organen op de blaas drukken en deze zo over-activeert. :erm:

Wat betreft die arp, gewoon de lead-arp die je hoort in je track.. Je weet vast wel welke ik bedoel...

Persoonlijk, als ik jou was, zou ik me een verzameling effecten generators, synths, etc.. zien gratis te downloaden.. Kijk eens naar KVR bijvoorbeeld.. Tonnen gratis materiaal.

Succes ! :-)

Gloomy.

Wat betreft die arp, gewoon de lead-arp die je hoort in je track.. Je weet vast wel welke ik bedoel...

Gloomy.

In het begin zit er geen arpeggiator in.. Die begint pas rond 2.07.. Ook rond 2.39 begint een arp..
Beiden zijn door een ritmische gate gehaald..

Persoonlijk, als ik jou was, zou ik me een verzameling effecten generators, synths, etc.. zien gratis te downloaden.. Kijk eens naar KVR bijvoorbeeld.. Tonnen gratis materiaal.

Heb een paar honderd gratis vst's ook fx. Daar hoeft het niet aan te liggen.. :-)

Succes ! :-)

Dank! :koffie:

Ik ben bijna de enige die naar al je updates luistert.. En eerlijk gezegd heb ik er bijna genoeg van.. Vraag toch niet om elke "prul" die je verandert feedback. Upload één pre-track, wacht op de feedback en doe er iets mee. Plaats dan je officiële track. Want ik word er eerlijk gezegd een beetje nerveus van.

Ik ga vanaf vandaag, in't algemeen wat minder naar updates luisteren, want technisch heb ik er toch helemaal geen kaas van gegeten. En 't maakt mij het stukken makkelijker.

Ik apprecieer je track wel hoor, ze is heel mooi geworden. Geef ons maar een seintje als ie af is.

Good luck ! :)

Back