Monitor stoort sampler uitgangen?

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Hoi,

ik heb iets vreemds ontdekt... mijn monitor staat bovenop m'n Akai S-1100. Met 3 cm ventilatieruimte ertussen.

Als ik hem uit zet ben ik ineens van praktisch alle "hum" af op de uitgangen van de S-1100.... ?!
Rara, hoe kan dat? Iemand een idee?

Bedoel je luidsprekers of beeldscherm ?

Maar eigenlijk kan je snel nagaan of er interferentie in het spel is. Gewoon je monitor(s) even verder plaatsen en kijken of het probleem nog optreedt. Niet alle monitoren zijn magnetisch afgeschermd.

kan heel goed, crt monitors werken met o.a. een enorme elctro magneet, ik wed dat die hum overeen komt met je refreshrate. die velden kunnen inductie geven op je kabels. oplossingen; monitor bruutweg uit zetten als je opneemt of de monitor verplaatsen.

je zou mijn spring reverb moeten horen als ik de monitor van mijn desktop aan zet.....

hover, dat moet natuurlijk het beeldscrem zijn, als je de speakers uit zet ben je ook van de hum af maar ik denk niet dat dob dat bedoelt.....

Ik bedoel inderdaad met monitor het beeldscherm.
T'is toch vervelend, vaak moet ik tijdens het opnemen toch nog wel op het scherm zijn.

Helpt het om een metalen plaat ofzo ertussen te stoppen?

ik had vreemde geluidssignalen toen mijn geluidskaart bovenop m'n patchbay lag.
Op e.o. andere manier iets te maken met electrische velden. Ik heb de boel verplaatst en het was opgelost.

gr. Tom

p.s. een s1100? had mijn s3000xl toch beter geweest...:D

Back