Nog een nummertje met clip gemaakt ..

mpcman2

Stamgast
Hier is de 2de clip voor mijn nieuwe project, ik zou het leuk vinden als jullie weer wat feedback geven :okdan:

Al het synthwerk is op de prophet 08 gedaan.

Heel erg mooi, de muziek, maar vooral de clip.. In welk programma heb je dat gemaakt, en hoe ?

Eén negatief puntje : de "snare" was voor mij een beetje te prominent.. en luid.

Voor de rest, niets dan goeds.. Well done !!

Gloomy.

:)

Heel erg mooi, de muziek, maar vooral de clip.. In welk programma heb je dat gemaakt, en hoe ?

Eén negatief puntje : de "snare" was voor mij een beetje te prominent.. en luid.

Voor de rest, niets dan goeds.. Well done !!

Gloomy.

:)

Bedankt voor de feedback Gloomy :okdan:

Ik neem aan dat je de snare/clap bedoeld is het rustige gedeelte, niet de breakbeat ?
Ik merkte dat op grote speakers de snare een beetje wegviel in de mix en op kleinere speakers het een stuk meer prominent was.
Het was wel de bedoeling de snare vrij hard in de mix te hebben, ik denk dat het op sommige speaker sets harder is omdat de snare nogal een klein frequentie bereik heeft en resonant is. Iets om de volgende keer op de te letten.. :geslaagd:

Misschien een beetje off-topic maar heeft iemand nog een idee waar ik dit zou kunnen promoten en hoe ?
Alle tips zijn welkom :okdan:

:okdan: Cool, mooie video ...:okdan:

Promoten ? op een video kanaal zetten, en links plaatsen op meerdere social media sites.. Is vandaag de dag de way to go, en dan proberen door de loop van tijd, een rep te creeren..;)

:okdan: Cool, mooie video ...:okdan:

Promoten ? op een video kanaal zetten, en links plaatsen op meerdere social media sites.. Is vandaag de dag de way to go, en dan proberen door de loop van tijd, een rep te creeren..;)

Bedankt voor de reactie Linda ! :)

Op social media post ik het al maar aangezien m'n accounts nieuw zijn levert dat nog niet veel op.
Wat bedoel je precies met "op een video kanaal zetten" ?

ik vind de beelden en de muziek wel goed bij elkaar passen, maar wat betreft de video, het mag wel vloeiender qua overgangen. nu is elke overgang vrij abrupt en steeds precies op de maat en dat maakt het wat geforceerd. ben jij overigens wel de eigenaar van het beeldmateriaal? is geen punt als je het niet commercieel maakt, maar ik maak uit je posts op dat je toch wel meer wil met deze muziek en clips. iets om in de gaten te houden.

inschrijven op heel veel muziek fora waar je je tracks kan delen ;)

en wat Linda zegt natuurlijk..

Veel succes, Gloomy.

Thanks voor de tip Gloomy !
Ik ga maar eens zoeken naar wat fora dan :okdan:

ik vind de beelden en de muziek wel goed bij elkaar passen, maar wat betreft de video, het mag wel vloeiender qua overgangen. nu is elke overgang vrij abrupt en steeds precies op de maat en dat maakt het wat geforceerd. ben jij overigens wel de eigenaar van het beeldmateriaal? is geen punt als je het niet commercieel maakt, maar ik maak uit je posts op dat je toch wel meer wil met deze muziek en clips. iets om in de gaten te houden.

Bedankt voor de feedback Bijlevel !
Ik ga de volgende keer wel wat meer experimenteren met de overgangen. :okdan:
Goeie tip !
Ik ben niet echt een video editing expert haha, dit waren de eerste 2 clips die ik gemaakt heb. Ik heb nog veel te leren maar dat maakt het juist zo leuk om te doen.
Ik ga maar eens op zoek naar een video editing forum denk ik...

Ik ben niet de eigenaar van het beeld materiaal maar aangezien er heel veel editing in zit en andere audio hoop ik er op youtube mee weg te komen vanwege de fair use policy.
Ik ken youtubers met grote kanalen die dit al jaren zo doen en voor hen werkt het.
Buiten youtube is het een ander verhaal.
Ik heb hier al een tijdje over na zitten denken en ga voor de clips na de volgende clip proberen te werken met uitsluitend beeld materiaal dat valt onder `public domain`
Helaas is de keuze uit beeldmateriaal wat gelimiteerd dan.

Bedankt voor de feedback Bijlevel !

Ik heb hier al een tijdje over na zitten denken en ga voor de clips na de volgende clip proberen te werken met uitsluitend beeld materiaal dat valt onder `public domain`
Helaas is de keuze uit beeldmateriaal wat gelimiteerd dan.

goed plan. er is echt wel genoeg materiaal online, anders mss wat software aanschaffen die abstracte beelden zoals fractals genereert. vaak goedkoop of gratis te vinden. zo heb ik ook een tweetal muziekvideo's (effe plugge:

en

;-)) geproduceerd, maar heb wel toestemming gevraagd aan de auteur om het beeldmateriaal op YT te zetten. was absoluut geen probleem!

Bedankt voor de reactie Linda ! :)

Op social media post ik het al maar aangezien m'n accounts nieuw zijn levert dat nog niet veel op.
Wat bedoel je precies met "op een video kanaal zetten" ?

Daar bedoel ik mee, op Youtube of iets dergelijks zetten, met de juiste "click bait" titels.. :)

Op social media volgelingen krijgen kost tijd en moeite...Gaat niet vanzelf, ook je videos op "groepen" ( Op social media heb je allerlei groepen van bepaalde onderwerpen ) en dergelijke plaatsen.. Zoek contact met mensen-groepen, die aansluiten bij wat je leuk vind..

Wat ook kan, is bijv deze clip op een duik forum zetten ( zeker als je van plan bent meer videos in een bepaald genre te maken )...

Plaats je clips op meerdere fora..enz...

Maak steen goede muziek, zo goed en of revolutionair, dat iedereen het er over heeft.. Helpt ook om bekend te worden :duivels:

Input=Output :) is helemaal waar voor de online wereld.. :mega:

Veel muzikanten weten niet, dat vroegah, in de tijd toen platenmaatschapijen het voor het zeggen hadden er gewoon flink wat geld in promotie gestoken werd. Dat was 1 van de belangrijkste functies van zon club.

Bijv...als er in Jimi Hendrix geen geld was gestoken, had nu nooit iemand van de beste man gehoord... ( 1ste plaat van hem, werd met de auto bij alle beroemde Engelse radio DJs afgeleverd met een fooi van ( dacht ik ) 1000 pond.. Om hem groot te maken ) Dus zelf de groten redden het neit zonder promo..

Succes ermee..:mega:

Daar bedoel ik mee, op Youtube of iets dergelijks zetten, met de juiste "click bait" titels.. :)

Op social media volgelingen krijgen kost tijd en moeite...Gaat niet vanzelf, ook je videos op "groepen" ( Op social media heb je allerlei groepen van bepaalde onderwerpen ) en dergelijke plaatsen.. Zoek contact met mensen-groepen, die aansluiten bij wat je leuk vind..

Wat ook kan, is bijv deze clip op een duik forum zetten ( zeker als je van plan bent meer videos in een bepaald genre te maken )...

Plaats je clips op meerdere fora..enz...

Maak steen goede muziek, zo goed en of revolutionair, dat iedereen het er over heeft.. Helpt ook om bekend te worden :duivels:

Input=Output :) is helemaal waar voor de online wereld.. :mega:

Veel muzikanten weten niet, dat vroegah, in de tijd toen platenmaatschapijen het voor het zeggen hadden er gewoon flink wat geld in promotie gestoken werd. Dat was 1 van de belangrijkste functies van zon club.

Bijv...als er in Jimi Hendrix geen geld was gestoken, had nu nooit iemand van de beste man gehoord... ( 1ste plaat van hem, werd met de auto bij alle beroemde Engelse radio DJs afgeleverd met een fooi van ( dacht ik ) 1000 pond.. Om hem groot te maken ) Dus zelf de groten redden het neit zonder promo..

Succes ermee..:mega:

De link die ik gepost heb is een youtube link dus daar staat het al. ;)
Social media volgelingen krijgen ben ik nu druk mee bezig, dat is inderdaad gewoon veel werk als je niet veel geld wilt uitgeven.
Posten in groepen doe ik ook al dat werkt wel een beetje.
Je promoot zo iig bij de juiste mensen dus dat is goed.
Een duikforum is een wel goeie, weet alleen niet of ze daar zitten te wachten op mijn zelfpromotie als niet duiker haha. :D

goed plan. er is echt wel genoeg materiaal online, anders mss wat software aanschaffen die abstracte beelden zoals fractals genereert. vaak goedkoop of gratis te vinden. zo heb ik ook een tweetal muziekvideo's
;-)) geproduceerd, maar heb wel toestemming gevraagd aan de auteur om het beeldmateriaal op YT te zetten. was absoluut geen probleem!

Dat is ook wel een goed idee ja, daar ga ik eens naar zoeken ! :okdan:
Altijd handig om in het arsenaal te hebben dat soort plugins en software.

Er is inderdaad wel een zee aan beeldmateriaal maar niet altijd wat ik zoek.
Ik wou bijvoorbeeld voor 1 vd komende clips japanse manga beelden gebruiken maar ik vrees dat ik daar niet veel van ga vinden in het publiek domein ;{

Back