vraagje over audiocard wat moet ik kopen ??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

darksync

Nieuwkomer
hoi allemaal

ik had graag jullie opinnie geweten over het kopen van een nieuwe geluids kaart
ik heb een p4 2.6 met 256 ram 120 gb hd korg x3 roland mc-303
en ik werk met cubase sx met vst instruments

nu wat ik wil gaan doen om te beginnen 500 meg ram bijplaatsen
dan zou ik willen 2 midi in en 2 midi out hebben op mijn soundcard en dan ook nog de mogelijk heid om die
via audio op te nemen de 2 synths dus
wat ik ook wil gaan doen is mijn virtual synths via midi spelen met mijn korg met natuurlijk zo weinig mogelijk latency
kan mij iemand vertellen wat mijn opties zijn en wat is dan beter een internal card of met breakout box of usb ofzo
en werkt die kaart dan ook goed tesamen met sx ?
in iedergeval ik sla al tilt lol

ik hoop dat iemand mij toch iets kan vertellen

inmiddels danku voor het lezen hehe

see ya guys :)

kzou allesinds gaan voor een midibank vo uw midi-poorten

nen emagic MT4 / Mt8 of nen midiman 4*4 ofzow

geluidskaarten zitk zelf ook mee te knoeien om te weten welke te kiezen, dus, can't help you with that

Zeker als je met cubase werkt, zou ik gaan voor 'n steinberg midex3 midi-bakje.
1-in, 3-uit
Dan nog 'n knappe geluidskaart erbij: klaar !

De enige geluidskaart die ik ken met 2 midi in/uit, is 'n EWS64XL.
Maar daar heb je niks aan, die heeft een ISA-slot nodig.

Jeetje, is het welke geluidskaart moet ik kopen maand of zo?

Als ik jouw was darksync zou ik eens zoeken over wat hier de laatste week al over geschreven is. ;)

Origineel geplaatst door fuse

Misschien ligt dat wel aan die thread waarin gezegd wordt dat deze maand alle compu-hardware goedkoper aan te schaffen is. (was die niet van jou hand, Fuse ? ;) )

ongeveer ja ...

aléja, ik ben verjaard vorige week m.a.w. kheb weer geld, en mits ik al lang achter een geluidskaart aant zoeke ben, dachtik, nu'k geld heb, nu maar es een topic opene ervoor :)

Nou ja, gelukkige verjaring dan maar he. ;)

En ja gemmetje, maar dat was meer om al die topicstarters eens voor te zijn met 'wat voor computer moet ik kopen' threads. Alleen weet ik niet of dat wel zo goed werkt eerlijk gezegd. Iedereen hier is nogal eigenwijs of lui of zo, of denkt dat hij/zij zo speciaal is dat hij/zij speciaal geholpen moet worden.

Dacht het niet!

Maar goed, al wat wijzer geworden DeSpErAtOzz?

Nou ja, gelukkige verjaring dan maar he. ;)

Maar goed, al wat wijzer geworden DeSpErAtOzz?

bedankt ... ma veel wijzer ben'k nog nie geworden, alleen jah, kga een extra HD steke voor nen dual boot, zodatk één deel van men pc echt clean hou voor muziek, en op het andere game ik dan en internet ...

wat de geluidskaart betreft, ben nog niet echt zeker, de terratec phrase 88 interesseert me nog steeds, of een M-audio Delta 1010 LT , een hoontech en creative kaartje heb'k intussen al uitgesloten :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back