Kraakdoos "Doe het zelf kit"

Origineel geplaatst door cadra
zolang je em niet aan de 220volt hangt kan er niet echt iets misgaan... of je moet er een XLR plug aan maken en em in een input met phantom power steken, maar ik neem gemakshalve even aan dat je dat toch al niet van plan was :D op een gewone line-in staat geen stroom ;)
de enige stroom die er door je heen gaat is een deel van de 9volt fie de batterij (of adapter) levert; zelfde dus als zou je er gewoon een speaker aan hangen.

Tenks!

godsallejezus dat ding van steim moet 50 euro kosten :dubbel: hij is wel mooi hoor, dan heb je natuurlijk wel een 'echte '8)

Heb je ook een Draakjepakket ?

ik ben wel benieuwd of er verschil in de klank zit :peukie: voor zover je een verschil tussen chaostonen en chaostonen kan maken/omschrijven.

Ja, verschillen tussen Draakjes en Steimpjes ben ik ook wel beniewd naar. Tussen Draakjes onderling zit ook al verschil door diverse speakertjes, contacten en behuizingen. Was laatst iemand hier en die vond de mijne anders klinken dan de zijne, vooral door verschil van speaker, mijne scheen meer laag te hebben.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel forummers nou zo'n kraakding hebben... iemand zin in ludiek kraakdoos projectje?

Leuke kraak anekdote: Lag 's nachts eens heerlijk te slapen :z en werd ik ergens in de vroeg ochten wakker en hoorde een vaag langzaam aanzwellend gegier dat ik niet kon plaatsen. Dacht: sjit nu zijn m'n oren echt kapot! :stupid En het geluid werd maar harder en irritanter. Dus ik toch maar op zoek in mijn kamer... bleek mijn doosje nog aan... De hele dag + groot deel van de nacht hield ie zich koest en ineens toont ie leven!

Origineel geplaatst door Burp
kijk es ff hier...
Er zit kansje in op een leuke kraakdoos act als er 20 of meer kraakdozers naar synthforum-meeting komen met hun doos en de wil om mee te doen aan een act.

lijkt me wel humor :)

alleen is mn "doos" op het moment alleen nog maar een los circuitje met wat draadjes eraan... daar moest ik maar eens wat aan gaan doen :L

Hier wat gepruts met een orgineel 70's kraakdoosje, office made with a compaq mic. :)

en nog een poging toe.............. *D

Origineel geplaatst door dBm
Hier wat gepruts met een orgineel 70's kraakdoosje, office made with a compaq mic. :)

ligt het aan mij of klinkt de mijne (=draakdook anno 2004) vele malen ranziger?

Je kan aan de speakeruitgang ook een jack solderen en deze in je mixer stoppen, maar dan moet je de speaker toch ook aan sluiten, omdat deze onderdeel is van het schema. Wil je je kraakdoos niet direct horen, maar alleen via je mixer dan moet je de speaker vervangen voor een 1 op 1 audio spoeltje. Verder geldt natuurlijk gewoon flink aanklooien en luisteren, en het is moeilijk te zeggen wanneer die werkt, of goed is, want het ding klinkt toch alleen aslof het kapot is, maar dan wel heel mooi.
Erg cool is ook dat je hem/haar een beetje moet prikkelen voordat hij/haar het doet. Als het af is en je sluit het aan lijkt het het eerst niet te doen, en dan ga je over de tast punten wrijven en dan hoor je ineens "piep", dan raak je gestimuleerd, ga je harder wrijven en drukken, en het ding gaat gaat ook steeds gefreaktere geluiden maken, inderdaad net een meisje.

haha idd net een meisje die is goed
:verkoght:

Hier mijn huisvlijt: YouTube - draakdoos 't Is grappig om te merken dat m'n draakdoos onder de huidige omstandigheden (30+ graden en zweethandjes ;)) heel anders reageert dan wanneer het wat meer normale omstandigheden zijn.

Back