Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Als je repareert voor anderen: de werkende exemplaren worden niet naar jou gebracht ;)
Nee, dat had ik zelf ook wel bedacht, zo kunnen we wel doorgaan. Maar het is wel opvallend dat ze allemaal hetzelfde mankement hadden, en het lag niet aan een instabiele voeding. Slechte soldeerverbindingen waren mogelijk de oorzaak, maar om alles te gaan re-flowen zou teveel geld gaan kosten.

Ik heb geen Behringer. De laatste was een 19” keyboard mixer. 20 jaar geleden denk ik, iets van een 1602. Over de product kwaliteit van de laatste jaren kan ik niet echt oordelen. Maar gezien de prijzen verwacht ik er niet al te veel van. Dat kan ook niet anders.

Als ik iets koop, speelt de gun factor ook mee. En de gun factor voor Behringer is voor mij 0. Ze kunnen over het algemeen niets creatievers bedenken dan het clonen. En vaak ook op een schaamteloze manier. Dat staat ver af van het maken van muziekinstrumenten. Liefde voor het vak? 🙂 Het maakt ze niks uit wat ze maken, als er maar geld te verdienen valt. Bulk for the masses. Veel voor weinig. Ethiek….daar heeft Uli niet zo veel mee. Lekker Amerikaans. Alles is te koop.

Maar gelukkig zijn er nog andere fabrikanten. Maar het is ook weer niet zo dat deze (vaak duurdere) producten niet kapot gaan trouwens. De knoppen op de Poly Evolver, het moederbord en voeding van de Prophet X, de Push 3 pads. Maar de support is daar wel goed. Je krijgt een nieuwe binnen de garantie. Of tegen een lage vergoeding een compleet nieuw moederboard. Dat is ook wat waard.

Roland doet ook niet anders he dan oude wijn in nieuwe zakken verkopen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Jaren en jaren hebben mensen Roland gesmeekt om met analoge remakes te komen van de 303, 808, 909 enz. Ze verdomden het omdat ze bij Roland dachten dat dit te weinig geld zou opleveren en ze kwamen met slappe digitale producten.
En Behringer komt wel met analoge klonen van deze apparaten die bovendien extreem betaalbaar zijn. Het kan dus wel!

En vaak ook op een schaamteloze manier. Dat staat ver af van het maken van muziekinstrumenten. Liefde voor het vak? 🙂 Het maakt ze niks uit wat ze maken, als er maar geld te verdienen valt. Bulk for the masses. Veel voor weinig. Ethiek….daar heeft Uli niet zo veel mee. Lekker Amerikaans. Alles is te koop.
Gelukkig doen al die anderen het voor de muzikant en willen ze helemaal geen geld verdienen ofzo.

Behringer is absoluut niet mijn fav, maar ze komen er tenminste wel gewoon vooruit dat ze veel voor weinig doen. Er is maar weinig handcrafted spul en wat er is, is niet te betalen en dan zit je opgescheept met een of andere autist, eh "Artiest" die zijn beloftes niet nakomt en dan zit je maar lekker te wachten. En maar hopen dat het werkt, want bij defect kan er geen andere uit het schap gehaald worden, maar kan je weer 3 jaar wachten :P

Het is leuk spul voor degenen die het leuk vinden en er is een ruim aanbod. Persoonlijk vind ik het in de Bart Smit™ catagorie passen, maar ieder zijn meug :D

Als ik iets koop, speelt de gun factor ook mee. En de gun factor voor Behringer is voor mij 0. Ze kunnen over het algemeen niets creatievers bedenken dan het clonen. En vaak ook op een schaamteloze manier. Dat staat ver af van het maken van muziekinstrumenten. Liefde voor het vak? 🙂 Het maakt ze niks uit wat ze maken, als er maar geld te verdienen valt. Bulk for the masses. Veel voor weinig. Ethiek….daar heeft Uli niet zo veel mee. Lekker Amerikaans. Alles is te koop.
Moog was ook Amerikaans maar behalve dat ze mooie dingen produceerden was het niet echt bulk for the masses, na 40 jaar kostte een model D nog steeds een rug of vier en voor veel mensen toch een berg geld.
Het is jammer dat degenen die anti Behringer zjn meestal alles over één kam scheren en ongenuanceerd zijn ipv enig onderscheid te maken en je kan het zeggen maar ze blijven over het algemeen heel vast in hun mening, ze maken ook een aantal eigen dingen maar het gaat altijd over de clonen en de rest zien ze niet of beter gezegd; willen ze niet zien.

Gelukkig doen al die anderen het voor de muzikant en willen ze helemaal geen geld verdienen ofzo.
Er is wel verschil. Dat Roland zijn producten kopieert heb ik niks op tegen. En dat niet alles even heel interessant of origineel is….eens. Maar het is wel hun eigen legacy. Dit soort merken hebben ook spul waar je een podium mee op durft. Behringer is echt extreem wat dit betreft. Ze hebben geen legacy, alles is afgekeken. Als het kapot gaat….repareren lijkt mij lastig. Of te wel….de kans is groot dat je het weg kunt gooien. Behalve het aanbod en de prijs, kan ik weinig positieve dingen over Behringer zeggen. Maar ik snap heel goed dat mensen dit kopen hoor. En daar lig ik niet wakker van. Ieder zijn ding 🙂

Ik heb geen Behringer. De laatste was een 19” keyboard mixer. 20 jaar geleden denk ik, iets van een 1602. Over de product kwaliteit van de laatste jaren kan ik niet echt oordelen. Maar gezien de prijzen verwacht ik er niet al te veel van. Dat kan ook niet anders.

Of een merk of Mackie nu zo goed is weet ik niet. Ik had er ooit een uit dezelfde prijs categorie.. Maar hun digimixers zijn redelijk ok. Ik heb een tijdje met een Soundcraft UI gewerkt en ook wat Xair mixers van ze.. dat gaf me een redelijke indruk. Waarschijnlijk hebben ze ook veel gehad aan het opkopen van partijen als Klark Teknik en Midas.

Met de Wing hebben ze een tijdje terug laten zien dat ze ook wel origineel kunnen zijn.. ook de X32 was een prima ding en op de FX algorithms een redelijk authentiek ontwerp. En ook daarmee hebben ze de digimixer markt voor merken als Yamaha en A&H een stuk lastiger gemaakt.. idd ja. Dat is Behringer..
Van het merk A&H heb ik trouwens ooit een 16r gekocht, niet bepaald een budget mixer... was 7 jaar oud en begon vage kraakgeluiden te geven die niet uit mijn apparaten of kabels kwamen.. bleken uiteindelijk condensators in de voeding te zijn.. simpele fix gelukkig maar toch.
Ik ben eigenlijk ook stiekem een Yamaha fan.. maar toch een X32 gekocht.. en de onlangs uitgekomen compact Wing zie ik ook ernstig zitten..

Laatst gewijzigd:
Moog was ook Amerikaans maar behalve dat ze mooie dingen produceerden was het niet echt bulk for the masses, na 40 jaar kostte een model D nog steeds een rug of vier en voor veel mensen toch een berg geld.
Het is jammer dat degenen die anti Behringer zjn meestal alles over één kam scheren en ongenuanceerd zijn ipv enig onderscheid te maken en je kan het zeggen maar ze blijven over het algemeen heel vast in hun mening, ze maken ook een aantal eigen dingen maar het gaat altijd over de clonen en de rest zien ze niet of beter gezegd; willen ze niet zien.
Het probleem bij de kleinere fabrikanten (Sequential, Moog, Oberheim) is, denk ik, het verdien model. Sequential kiest voor productie in de US, hogere kwaliteit, en betere support. En dat betaal je. Ik zou verwachten dat Behringer het verdienmodel beter voor elkaar heeft. Ze zijn commercieel gezien heel clever. Maar dat is Roland ook. Alle ballen op software engines zoals Zen-Core, en daar maak je dan 20 varianten van. Hun FX engines zie je ook overal terug. Heel veel oude wijn en nieuwe zakken. Ook qua muziek en hits zelf trouwens. Het is ook de tijd.

Geen budget mixer... 7 jaar oud en condensatoren gaar
Pardon?
Dan hebben ze er echt de goedkoopste Chinese rotzooi ingepropt die ze maar konden krijgen.
DE MBTF van een béétje elko is minimaal 10 jaar en bij kwaliteitsspul nog flink wat langer.
Ik gebruik zelf bij reparatie uitsluitend Nichicon en Panasonic en voor axiaal Cornell Dubilier,
kost wat meer maar wat is prijs versus ergernis.

Pardon?
Dan hebben ze er echt de goedkoopste Chinese rotzooi ingepropt die ze maar konden krijgen.
DE MBTF van een béétje elko is minimaal 10 jaar en bij kwaliteitsspul nog flink wat langer.
Ik gebruik zelf bij reparatie uitsluitend Nichicon en Panasonic en voor axiaal Cornell Dubilier,
kost wat meer maar wat is prijs versus ergernis.
Ik bedoel maar.. Allen & Heath €2k mixer.. Ik vond het ook pijnlijk maar gelukkig betrekkelijk simpel te fixen.

De huidige Moog producten zijn ook minder goed gebouwd dan vroeger, slechte pots en schakelaars op de Grandmother en Matriarch. Al vermoed ik dat de nieuwe Minimoog daar een uitzondering op is. "made in USA" betekent niet dat ze ook daadwerkelijk goede producten afleveren.

simpel
Voor jou en voor mij ja maar de gemiddelde gebruiker valt onder het hoofdstuk: "if it smells like chicken you're holding it wrong.
Triest als je denkt iets goeds te kopen.

btw en terug ontopic
ik ga dus zondermeer een Uli model D aanschaffen.
voor die prijs wil ik gewoon ook eens ermee spelen.

en weer offtopic;)
over btw gesproken
Levert thoman ook ICL

Laatst gewijzigd:
Voor jou en voor mij ja maar de gemiddelde gebruiker valt onder het hoofdstuk: "if it smell like chicken you're holding it wrong.
Triest als je denkt iets goeds te kopen.

btw en terug ontopic
ik ga dus zondermeer een Uli model D aanschaffen.
voor die prijs wil ik gewoon ook eens ermee spelen.

en weer offtopic;)
over btw gesproken
Levert thoman ook ICL
Instabiliteitsproblemen, als in 'out of tune' geraken, was een een probleem / producteigenschap van het origineel. Zo ook de Uli D.:D
Maar als je daar een beetje rekening mee houdt veel bang for the buck!

Nee, dat had ik zelf ook wel bedacht, zo kunnen we wel doorgaan. Maar het is wel opvallend dat ze allemaal hetzelfde mankement hadden, en het lag niet aan een instabiele voeding. Slechte soldeerverbindingen waren mogelijk de oorzaak, maar om alles te gaan re-flowen zou teveel geld gaan kosten.
Dat is dan gelijk het nadeel van die 'goedkope' synths. Als ze 1000 euro hadden gekost was het wel de moeite waard geweest ze te repareren...

Er is wel verschil. Dat Roland zijn producten kopieert heb ik niks op tegen. En dat niet alles even heel interessant of origineel is….eens. 🙂
Dat heb ik ook gemerkt. Twee keer een samplelaar van Roland gekocht allebij goed werkend. Maar een aantal jaren wel bijna een dubbele prijs. Ze leunen op hun reputatie. Verschil heb ik nog niet kunnen merken tussen de twee. Hetzelfde met de Honda OmniChord uit 1984 Na 40 jaar een remake van het succes.
Zonder merkbaar verschil. Op de prijs na natuurlijk.
Het is misschien iets Japans. (Never change a winning team.)
Een markt kan tijdelijk verzadigd zijn.
Maar na een succes alles maar bewaren om de productie als er weer vraag is te hervatten.

De knoppen op de Poly Evolver, het moederbord en voeding van de Prophet X, de Push 3 pads. Maar de support is daar wel goed. Je krijgt een nieuwe binnen de garantie. Of tegen een lage vergoeding een compleet nieuw moederboard. Dat is ook wat waard.
Elektron heeft ook regelmatig issues zoals nu met de schermen, in het verleden vaak encoder gedoe.
En binnen garantie heb je in principe gewoon een overeenkomst met de winkel en recht op een nieuwe als het ding uitvalt. Of de fabrikant er achter staat is dan nog helemaal niet relevant. Dat komt later pas: ik heb vorig jaar nog een paar legacy onderdelen kunnen bestellen om mijn mk1 Octatrack uit 2012 te fixen. Mijn enige ervaring met Behringer was dat het al een uitdaging is om überhaupt met de klantenservice in contact te komen...

Back