Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Stom genoeg zijn het juist de voetjes die bij mijn werk de grootste problemen veroorzaken.
Eproms die letterlijk uit de voetjes vallen met als gevolg vastlopende processorborden en rokende spoelen.
Beter voetjes gebruiken dan :)

Of je IC pootjes wat verder naar buiten buigen zodat ze goed klemmen en contact maken in de voetjes.

In de gevallen waar ik de IC's moest verwijderen (uit synthesizers) was daar toch veelal enige overtuiging voor nodig em ze uit hun voetje te wrikken.. :D De prints zitten meestal ook horizontaal in een synth, zo dat de IC's door de zwaartekracht in hun houder blijven zitten. :)
Misschien dat ze ook in een CS70m in een houder zitten?? Die heb ik tot nu toe alleen naar de Synth dr. gebracht.. en zelf niets aan gedaan.. daar zijn de voicecards verticaal gemonteerd iig.

Maar zelfs in een compactere unit als de Matrix 1000 vallen ze altijd in hun voetje omdat de print horizontaal in de behuizing zit.

Attachments

• scanbe.jpg
    scanbe.jpg
    11,6 KB · Bekeken: 59
De IC trekker is een handig hulpmiddel om bv op SMD printplaten de aanwezige chips uit hun voetjes te trekken.. zoiets werkt ook prima bij een CEM die in veel synthesizers zit.
s-l1600.webp

@coinoperator Ik had ook gereageerd op jouw bericht maar je niet geoot, zie hieronder:
Een flipperkast is idd wel een ander verhaal.. vroeger hebben we er ook een gehad.. Een Williams geloof ik..
De uitdrukking 'op tilt gaan' werd me al op jonge leeftijd duidelijk :D Arme flipperkasten.. en dan ook nogeens van alles wat rammelt aan relais en de overige mechaniek in die ouwe kasten.. de 'vrijspel knal' bv. We konden er ook in kijken terwijl er gespeeld werd.. zeer interessant allemaal.. :)

In de gevallen waar ik de IC's moest verwijderen (uit synthesizers) was daar toch veelal enige overtuiging voor nodig em ze uit hun voetje te wrikken.. :D De prints zitten meestal ook horizontaal in een synth, zo dat de IC's door de zwaartekracht in hun houder blijven zitten. :)
Misschien dat ze ook in een CS70m in een houder zitten?? Die heb ik tot nu toe alleen naar de Synth dr. gebracht.. en zelf niets aan gedaan.. daar zijn de voicecards verticaal gemonteerd iig.

Maar zelfs in een compactere unit als de Matrix 1000 vallen ze altijd in hun voetje omdat de print horizontaal in de behuizing zit.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik tegenwoirdig liever de budgetversie, gek genoeg minder miserie mee.

Verder genoeg ervaring met exotische ic/processorvoetjes die slecht klemmen in vintage pc's, helaas. Hoewel anderzijds ic's even reseaten veel problemen oplost.

ja reseaten kan helpen.
heb in mijn oberheim matrix 6 de ic voetjes en de pinnen op het ic met alcohol en contact spray schoon gemaak en daar zijn er nooit meer voices uitgevallen.

denk dat er uiteindelijk corosie ontstaat waardoor het contact maken moeilijker word.

reseaten
Als dat helpt dan is het meteen een rode vlag.
IC voet vervangen is de juiste oplossing.

En denk er ook aan dat reseaten gevolgen kan hebben.
Er is namelijk zoiets als een MTBF oftwel Mean Time Between Failure.
Onder het motto we gaan allemaal naar de kloten of nog leuker gezegd, zelfs de entropie is niet meer wat het geweest is.

Bijvoorbeeld een flatcableconnector: Die heeft een MTBF van 10 keer.
Nou plugt iedereen er dus rustig op los in zijn modular en gevolgen heeft dat eigenlijk zelden.
Toch kun je problemen verwachten, ik mijn werk kom ik heel veel verhalen tegen van mensen die alles oplossen met reseaten waarna ik ze vroeger of later op de stoep krijg met een permanent geworden storing, soms zelfs met stevige schade.

Molex connectoren uit de KK serie rond de keer.
Molex 0.062 en 0.093 (wire to wire) ook 25 keer.

Echte betrouwbaarheid eindigt bij overschrijden.

Soms wil je echt iets wat vreselijk lang meegaat.
Voyager bv. respect voor de bouwers en hun materiaalkeuze dat dat ding nog steeds zijn verhalen naar ons stuurt.

Maar goed, deze laatste pagina is precies de reden waarom ik geen vintage hoef dus.

Laatst gewijzigd:
IC die er in gaat
Ja wat anders?
Pootjes wijder zetten kan alleen bij die el cheapo voetjes, bij echte voetjes moeten ze precies recht staan.

Een noodoplossing is soms het IC in een machinepinvoet steken en die in de ouwe voet, dat klemt dan stevig.
't ook meteen de laatste keer want die voet is gewoon gaar.

Blind reseaten is slecht net zoals blind om het even wat. Beetje gericht te werk gaan. Reseaten is ook alleen een goede oplossing als het erom gaat terug wat vers metaalcontact te maken. Voor een lam/vervormd/fubar voetje is het geen oplossing.

10 reseats levensduur zal mijn tijd wel meegaan met eens in de 30 jaar. :D:beard:

Is dit de ‘Trash Behringer’ draad? Of zijn de Russen en of Chinezen en N-Koreanen ook hier binnengevallen?

Bijvoorbeeld een flatcableconnector: Die heeft een MTBF van 10 keer.
Nou plugt iedereen er dus rustig op los in zijn modular en gevolgen heeft dat eigenlijk zelden.
Als iemand die vroeger veel met computers rommelde en z'n floppydrive en harde schijven met flatcables aansloot en vaker loshaalde dan 10 keer denk ik inderdaad dat het meevalt.
Die connectors zijn inderdaad niet vereist een miljoen keer mee te gaan, maar minimaal 10x. Ik kom nergens tegen dat ze na 20 keer definitief stuk zijn dus ik neem aan dat je dat minimum met 'MTBF' verwart. Het kan zijn dat ze 20 keer overleven, en sommige connectors zijn na 10.000x testen nog niet waarneembaar versleten...

Is dit de ‘Trash Behringer’ draad? Of zijn de Russen en of Chinezen en N-Koreanen ook hier binnengevallen?
MTBF van sommige Behringer synths kan wel lachwekkend zijn soms.

ik heb een RD8 gehad, was al vrij snel niet goed meer, een Deepmind met niet werkende linker output direct bij aankomst, de pitchbender van mijn UBXA werkt in reverse mode.

ohja, mijn edge heeft ook een tijde vreemde geluiden gemaakt nadat ik een patchkabeltje ergens verkeerd in prikte.

in ieder geval ben ik er niet meer zo happig op om iets te kopen van een eerste batch..

Laatst gewijzigd:
Back