Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Als iemand die vroeger veel met computers rommelde en z'n floppydrive en harde schijven met flatcables aansloot en vaker loshaalde dan 10 keer denk ik inderdaad dat het meevalt.
Die connectors zijn inderdaad niet vereist een miljoen keer mee te gaan, maar minimaal 10x. Ik kom nergens tegen dat ze na 20 keer definitief stuk zijn dus ik neem aan dat je dat minimum met 'MTBF' verwart. Het kan zijn dat ze 20 keer overleven, en sommige connectors zijn na 10.000x testen nog niet waarneembaar versleten...
Nee ik bedoel mtbf

de pitchbender van mijn UBXA werkt in reverse mode.
Is dat niet 'by design'? De OB's hebben een omgekeerde pitch lever tov wat je normaal met pitch wheels gewend ben, de OB-X8 doet dat ook.

is dat zo? apart. dat had van mij niet gehoeven.

-edit-

volgens de manual is dit om te draaien. mooi. heb ik wat te doen morgen.

Laatst gewijzigd:
Ik vind overigens een pitchbend stick die je omhoog of omlaag moet duwen net zoiets als een pitchbendwheel die je naar links of rechts moet draaien. Maar dat terzijde..

Laatst gewijzigd:
Ik vind overigens een pitchbend stick die je omhoog of omlaag moet duwen net zoiets als een pitchbendwheel die je naar links of rechts moet draaien. Maar dat terzijde..
Dan vind je dit zeker helemaal erg.. 😅

IMG_1351.jpeg

ook leuk, ubxa ambient padjes

Mooi!! Kun je in Dual mode ook de klanken pannen, of moet je dat per patch instellen? Ik vind 16 stemmen een beetje te veel van het goede.. liever een layer dan :D En dan via een lange release en opzettelijke note steal creëren zodat dat de noten van de voorgaande akkoorden niet teveel door elkaar kunnen klinken. :)
In de Deepmind kun je via de mod matrix het zo instellen dat de Unison de voices naar links en rechts panned..

Laatst gewijzigd:
Ik zocht naar Dual mode en kwam een rack tegen.. Ik had wel vernomen dat deze lang terug aangekondigd was maar over een paar maanden leverbaar.. wie weet..

Hieronder heeft iemand 1 patch gebruikt zodat er 8 stemmen klinken (in vergelijk met een OB-XA..).
Met de OB-XA kun je de pan per stem via potjes doen.. dat gaf dat pseudo-stereo effect..maar dan moest je de bovenkant openhalen om af te regelen. De OB8 had al potjes aan de zijkant. Ben benieuwd hoe dat in de UB-XA werkt.

Laatst gewijzigd:
Ik zocht naar Dual mode en kwam een rack tegen.. Ik had wel vernomen dat deze lang terug aangekondigd was maar over een paar maanden leverbaar.. wie weet..

Hieronder heeft iemand 1 patch gebruikt zodat er 8 stemmen klinken (in vergelijk met een OB-XA..).
Met de OB-XA kun je de pan per stem via potjes doen.. dat gaf dat pseudo-stereo effect..maar dan moest je de bovenkant openhalen om af te regelen. De OB8 had al potjes aan de zijkant. Ben benieuwd hoe dat in de UB-XA werkt.

Bij de UB-XA kan de pan per stem via het menu ingesteld worden. En per patch opgeslagen

Bij de UB-XA kan de pan per stem via het menu ingesteld worden. En per patch opgeslagen
Super!! Thanks voor het checken. :okdan:

Tijdens het zoeken heel wat meer aan de weet gekomen over de UB-XA. :D

De module versie is beperkt verkocht / beschikbaar gekomen, ergens in augsustus als ik het goed begrijp?? Wat video's ervan die online staan. Maar voorlopig niet leverbaar.. ergens in mei pas weer.. maar lijkt me wel wat. :)

Als je op de ubxa patches kan stacken en dus 8 voices links en 8 rechts kunt gebruiken kun je heel brede sounds maken.

Nu lijkt het me helemaal leuk als je dan polyAT in de mod matrix links positief aan detune kan routen en rechts postief. zo kun je per note het stereo beeld verbreden.

Maar een idee want er zijn wel tig van andere opties. bv juist met de sync en dan de tweede vco zo per kant verschillend moduleren.

voor mij is 16 voices ook meestal te veel. maar 2x8 is prima.
16voices kan wel dan wel weer tof zijn bij keys achtige zounds en lange releases met bv een sustain pedaal.

Als je op de ubxa patches kan stacken en dus 8 voices links en 8 rechts kunt gebruiken kun je heel brede sounds maken.
Ja.. dan zijn de afwezige modulatie fx (om wat stereobeeld te creëren) geen issue meer.. ultra brede pads.. lekker modulated galmpje erop en gaan.. btw.. ik vind een chorus of ensemble effect toch ook totaal anders klinken als duplicates ontstemmen en links en rechts pannen.

Laatst gewijzigd:
Zou 10 ook niet gevaarlijk laag voor een MTBF zijn; de kans dat exemplaren 1 keer niet halen wordt dan reëel bij typische verdelingen? Het lijkt me eerder een gegarandeerd minimum.

Zou 10 ook niet gevaarlijk laag voor een MTBF zijn; de kans dat exemplaren 1 keer niet halen wordt dan reëel bij typische verdelingen? Het lijkt me eerder een gegarandeerd minimum.
Dat is het inderdaad, de fabikant garandeerd betrouwbaarheid tot en met 10 keer.
Voor deze connectoren is dat inderdaad laag.
De stekker van je stofzuiger bijvoorbeeld heeft een veel hogere MTBF
Spul wat in de ruimtevaart wordt gebruikt heeft extreem hoge MTBF's

Back