Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Ik reageerde zo omdat vanaf de eerste clips er mensen zijn die geintjes maken ipv gewoon wat enthousiast zijn over het gegeven dat deze acht outs heeft, dan lijkt het weer op een stel pubers, ik zie dan niet in waarom er van die flauwe geintjes gemaakt moeten worden, zeg dan niets als je niets te zeggen hebt, je hoeft niet te reageren.
Voor ik dat bericht plaatste keek ik nog even naar hoe het ging indertijd bij de Moog One met nieuws en introductie maar over het algemeen zijn het vooral serieuze opmerkingen, enthousiasme enz en geen geintjes en dan kan het wel, waarom kan men dan wel serieus zijn en waarom nu niet?
Behringer lokt nu eenmaal sneller een lollige reactie uit dan Moog en daar is, zoals @Nap al zei dit draadje ook voor bedoelt. Waarom maak je je daar altijd (ik zie je wel vaker zo reageren) zo druk over? Er wordt volgens mij niks ergs gezegd over behringer of over de Wave, behalve misschien een grapje dat naar het verleden van krakende behringer mixers/outboard refereert (gokje).

Als Behringer deze bak uitbrengt voor dat geld en van wat ik hoor best goed klinkt dan denk ik wees dan ook 'ns serieus, dit lijkt me een mooie synth en denk dat er zat mensen happy worden dat deze remake na jaren nu eindelijk uitgebracht wordt.
Ongetwijfeld, wordt ook nergens iets gezegd dat het niet zo is.

Als er leden zijn die zich nu aangesproken voelen door mijn post citeer dan de hele tekst en doe niet aan cherry picking om dan op een enkel woord te reageren en het daarmee uit z'n verband te rukken
Mocht je daarmee op mij doelen, ik reageerde puur op de opmerking over 8 outputs, dan is het ook logisch dat ik alleen dat citeer.

en vertel maar waarom het bij de Moog One serieus blijft en hier weer grappen worden gemaakt, waarom nu wel die lolbroekerij?
Nou om dat toch maar alles te citeren, ik heb geen idee, maar kan wel wat verzinnen, bijvoorbeeld dat Moog een wat betere reputatie heeft dan Behringer. Dat Moog niet elke week iets nieuws presenteert. Dat Moog zijn eigen producten heeft ontworpen en ontwikkeld. etc etc etc.

Begrijp me niet verkeerd: ik heb zelf 2 drum computers, 2 synths en een rackmixer/geluidskaart van Behringer, dus zeker geen hater. Volgens mij geldt dat voor de meeste leden die je hier voor puber uitmaakt omdat je blijkbaar andere humor hebt.

Ach, bij Moog of Teenager Engineering is het altijd weer te duur of voor hipsters met paars haar, Roland doet steeds dezelfde digitale imitaties in verschillende hokken om Cloud abonnementen te verkopen, Korg rost Raspberry Pi's in zijn plastic bakken, Yamaha maakt alleen nog maar saaie workstations en zo is er altijd wel wat toch.

Klinkt best goed trouwens, die Wave.

Laatst gewijzigd:
Dit is de Behringer beschimpen of ophemelen draad dus dat mag gewoon. Voor serieuze discussie met gepaste terughoudendheid is er de Behringer nieuwsdraad.

De nieuwsdraad is in de eerste plaats voor discussie omtrent nieuwe producten. Voor serieuze discssie hebben we ook deze draad nog:

De acht individuele uitgangen hebben ze van de Wave 2.3 overgenomen. Ik heb ze op de 2.3 nooit gebruikt omdat het stereobeeld met twee uitgangen (stem 1 links, stem 2 rechts, enz.) me aanstond (De Prophet 12 werkt ook zo) en omdat ik altijd 2.2-mode heb gebruikt (niet meer dan tweedelig multitimbraal), maar ik hoef hier niet uit te leggen welke mogelijkheden ze bieden.

Ik heb de handleiding gelezen en er zitten een paar nuttige toevoegingen in deze Wave, zoals ruis, oscillatorsync, ringmodulatie en basale portamento. Dankzij de Waldorf M mis ik de 2.3 niet, zeker niet nu Waldorf hem gratis heeft gerepareerd, maar deze Behringer laat zich net zo programmeren als de PPG, waaraan ik gewend ben, dus als hij net zo klinkt, dan is dit de beste kloon. De 3rd Wave is ontworpen om als een PPG te klinken, tot aan de envelopes en vca's aan toe, maar de meeste parameters hebben een veel groter bereik dan die van de PPG, dus die moet je vertalen. De handleiding vermeldt weliswaar hoe, maar het blijft behelpen. Daarentegen kan de 3rd Wave veel meer, en hij is eenvoudig te bedienen. De bouwkwaliteit is prima. Een muziekvriend van me heeft er een en ik hoor geen klachten over bugs en firmware. Er valt wat te kiezen voor PPG-fanaten.

Ja natuurlijk snap ik wat je met 8 uitgangen kan doen.
Maar op zo een synth zal ik er iig ook niet veel mee doen.
Zeker niet omdat hij maar 8 voices heeft.
Wat wel cool is kun je zeker pseudo MPE doen omdat iedere voice een ander kanaal kan hebben.

Er is een reden dat er weining multi-timbrale synths uitkomen.
Maar goed wellicht dat deze bak voor een ander een workhorse word dan word.
Vooral als daar analoog in zit. Bi-timbraal volstaat dan voor mij prima.
Op de TX816 gebruik ik dat wel weer 8 kanalen.

Ik zag in 1 van de demo's dat je een pagina hebt om all de parameter values te zien.
Dat moet de pijn van parts switchen icm met fixed pots wat verzachten.

Vind hem iig heel goed klinken.
Niet de kaas sounds maar er zitten gewoon hele mooie spacey sounds tussen.

Laatst gewijzigd:
ik denk dat 8 outputs in die tijd gewoon een verkoop argument was en misschien makkelijk te realiseren wegens de electronica die er voor zit dus waarom dan niet doen. Behringer maakt dat ding gewoon na. In deze tijd hebben we genoeg materiaal tot onze beschikking en zullen we niet snel grijpen maar multi timbraliteit, maar destijds was dat een innovatief iets en dat hebben ze maximaal benut.

Volgens mij zijn er flinke prijsdalingen geweest, ik zie nu de TD-3 MO voor 50-60 euro goedkoper ?

Ja natuurlijk snap ik wat je met 8 uitgangen kan doen.
Maar op zo een synth zal ik er iig ook niet veel mee doen.
Zeker niet omdat hij maar 8 voices heeft.
Wat wel cool is kun je zeker speudo MPE doen omdat iedere voice een ander kanaal kan hebben.
Het ding is dus dat deze Wave niet alleen 8 voices heeft, maar ook 8-part multi-timbraal is. Dat is vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Ensoniq ESQ-1, en dan is het perfect dat je dan 8 individuƫle outputs tot je beschikking hebt (dat heeft de ESQ-1 dan weer niet), zodat je iedere part naar een losse output kan routen. Bijvoorbeeld:

- 1 voice: Baslijntje naar output 1
- 1 voice: Arplijntje naar output 2
- 1 voice: Kick-drummetje naar output 3
- 1 voice: Noise-hihatje naar output 4
- 1 voice: Lead naar output 5
- 3 voices: Stereo pads naar output 6+7

Probeer dat maar eens lekker te mixen met een standaard stereo-uitgang.

Gaan jullie nu echt 3 pagina's zeuren dat er "te veel" op een Behringer synth zit?

Ik zeur niet.
Het verbaasd me dat er 8 outs op zitten.
Vooral omdat het maar 8 voices zijn.
En alleen ouwe lullen multi-timbraal werken.

Nee hoor, een paar vragen zich af waar je dat voor nodig zou hebben / hoe je dat zou gebruiken en een paar mensen geven daar antwoord op. En dan heb je er nog een paar die dat graag zien als 'zeiken'.

En alleen ouwe lullen multi-timbraal werken.
"oude lullen" lees: Muzikanten die nog akkoorden kunnen spelen, met twee handen tegelijk en niet alleen maar een arpeggiator starten.

Ik associeer multitimbraal toch vooral met die oude Nikkelen Nelis romplers/arrangers waar je dan met een hoop midi kanalen een heel orkest uit trok. Bij een 8 voice synth kan het wel handig zijn als je bijvoorbeeld een baslijntje en een pad oid wil combineren met een split. Maar juist als je akkoorden wil spelen raakt bij multitimbraal het aantal voices bij een 8 voice dan snel op.

Jeetje wat een noobs.
Ik heb zwaar geavanceerde Midichord packs.
Kan alles dus ook zonder handen.

Wil wel zien hoe jij dan 8 parts multi-timbraal speelt :-)

Back