Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Als je je op een feestje misdraagt dan is dat ook niet illegaal, maar maakt wel dat sommige mensen je een eikel zullen vinden en niks met je te maken willen hebben.
Als je vervolgens gaat liegen over illegaal gedrag van de ander om die persoon in de hoek te zetten heet dat smaad en dan ben jij degene die illegaal bezig is.

Als je vervolgens gaat liegen over illegaal gedrag van de ander om die persoon in de hoek te zetten heet dat smaad en dan ben jij degene die illegaal bezig is.
Er wordt lang niet altijd aangegeven dat wat er gebeurd echt illegaal zou zijn volgens de letter van de wet, in de zin van strafbare feiten. Wat mensen denk ik voornamelijk tegen de borst stuit is het gedrag. Dat gedrag hoeft niet strafbaar te zijn en zal prima binnen de wet te passen. Maar dat wil niet zeggen dat mensen geen afkeer van dat gedrag mogen hebben.

Ik moet zeggen dat het liegen noemen in deze context ook wel wat gechargeerd is. Soms is het een kwestie van gebrek aan kennis (bv m.b.t. licentie), wat zaken soms lastig te interpreteren maakt. Zeker als het gaat over dingen gaat die op het randje zouden liggen. Het is natuurlijk ook zo dat als je je in het verleden aantoonbaar niet netjes hebt gedragen dat je altijd wel de schijn tegen hebt. Je begint dan als producent nooit met een schone lei.

Ik moet zeggen dat het liegen noemen in deze context ook wel wat gechargeerd is. Soms is het een kwestie van gebrek aan kennis (bv m.b.t. licentie), wat zaken soms lastig te interpreteren maakt. Zeker als het gaat over dingen gaat die op het randje zouden liggen. Het is natuurlijk ook zo dat als je je in het verleden aantoonbaar niet netjes hebt gedragen dat je altijd wel de schijn tegen hebt. Je begint dan als producent nooit met een schone lei.
Zeker dat het wat gechargeerd is en ik begrijp het sentiment ook wel. Maar als je een persoon of bedrijf, klein of groot op een publiek forum van illegaal gedrag beschuldigd vind ik wel dat daar bewijs tegenover moet staan en niet alleen vage beschuldigingen, forum posts met meningen of algemene sentimenten over reputaties of de markt in het algemeen.

Mijn intentie is absoluut niet het ophemelen of beschimpen van Behringer of andere bedrijven, maar ik word zelf niet graag onterecht beschuldigd en heb zeker een mening over mensen die anderen onterecht beschuldigen. Ik leef nog steeds graag in de veronderstelling dat de wet op iedereen van toepassing is...

Ik leef nog steeds graag in de veronderstelling dat de wet op iedereen van toepassing is...
1740650836743.gif

Om dan nog maar eens wijd om het onderwerp heen te gaan: genoeg mensen die Michael Jackson vanwege zijn - vermeende - pedofilie terecht afbranden, maar nog wel zijn muziek luisteren. Dat heb ik met Behringer: ik ga niet voor het merk, maar voor het product. We blijven toch ook kopen bij Amazon, terwijl Bezos nu full-Trump gaat?

@BehringerMarketing: ik vergelijk jullie echt niet met pedofielen, pardon verméénde pedofielen.

Je kan jezelf ook eerst goed informeren maar door de wat twijfelachtige reputatie van Behringer kunnen dan al snel uitspraken worden gedaan op basis van aannames of geruchten en het is jammer dat op het forum deze neiging er zo nu en dan is en men elkaar loopt te versterken door er dan al snel achteraan te lopen ipv eerst uit te zoeken of de gedane uitspraak wel klopt.

Mijn intentie is absoluut niet het ophemelen of beschimpen van Behringer of andere bedrijven, maar ik word zelf niet graag onterecht beschuldigd en heb zeker een mening over mensen die anderen onterecht beschuldigen. Ik leef nog steeds graag in de veronderstelling dat de wet op iedereen van toepassing is...
Ik denk dat je ook terecht ageert als er foutieve info over bijvoorbeeld het gebruik van de open source licentie vermeld wordt. Als leek is het dan lastig te beoordelen als twee mensen die ogenschijnlijk er erg veel vanaf weten het oneens met elkaar zijn. Wat is dan de waarheid? Bij dat soort zaken hou ik dan ook liever een slag om de arm, vandaar dat ik ook eerder in het geval van Behringer focus op zaken die wat helderder zijn. De ouwe synths die ze nabouwen heb ik echt geen probleem mee (met uitzondering van de Wasp, dat is een ander verhaal), maar hoe ze zich in het modulaire wereldje bewegen vind ik over het algemeen niet netjes, onsympathiek en weinig innovatief. Wanneer ze daar dingen gaan kopiëren van bedrijfjes die bijvoorbeeld maar uit een paar man bestaan dan weten ze ook dat ze daar mee weg gaan komen. Want die hebben de slagkracht of menskracht niet om te procederen, idem voor ideeën patenteren (als dat al mogelijk is, want is geloof ik ook nog best lastig, zeker wereldwijd). Ik heb weinig tot geen sympathie voor een groot bedrijf wat op die manier in een nichemarkt opereert. En dat heeft dan zijn weerslag op wat ik met de rest van hun productcatalogus doe: negeren. Ik vond bv de MS-20 clone best interessant, maar laat die puur op basis van dat gebrek aan goodwill toch liggen.

Je kan jezelf ook eerst goed informeren maar door de wat twijfelachtige reputatie van Behringer kunnen dan al snel uitspraken worden gedaan op basis van aannames of geruchten en het is jammer dat op het forum deze neiging er zo nu en dan is en men elkaar loopt te versterken door er dan al snel achteraan te lopen ipv eerst uit te zoeken of de gedane uitspraak wel klopt.
Dat vind ik in het geval van die open source licentie nog best lastig. Dan moet ik wel heel erg gemotiveerd zijn om dat allemaal uit te gaan pluizen. Dat zijn er maar weinig die dat doen. En dus ga je er als leek waarschijnlijk eerder van uit dat een bedrijf wat al vaker minder netjes speelt het ook nu wel niet zo netjes zal spelen. Volgens mij zijn er genoeg cases te zien waar Behringer alles behalve fraai opereert. Dat ze het dan een keer wel netjes doen zal bij niet iedereen wat aan het beeld veranderen wat ze van het bedrijf hebben. Bij mij niet in ieder geval.

Ik zal in elk geval mijn stinkende best doen om in deze draad ook de komende 1000 posts te blijven voorzien in inhoudelijk degelijke en wezelijk zinnige bijdragen. En zal daarbij ook de kwalitatief hoge standaarden die jullie van mij gewent zijn niet verloochenen.

business-dog-typing-dog.gif

Bij de supermarkt mag je dan 5 minuten gratis winkelen; maar gezien de toon van deze thread weet ik niet of 5 minuten shoppen bij Berhinger een mooie prijs is
Als iemand die mogelijkheid krijgt dan kan ie op het forum er maar beter over zwijgen. :D

Back