Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moet dat niet UMG zijn?omg
Meneer de Uli is 67% zo groot als Meneer de Uil en gemaakt met crêpepapier ipv vilt.
Dit noemen ze wel eens 'herframen'. Dan lijkt het voor degenen die niet alles gelezen hebben inderdaad dat 'het heel genuanceerd is', terwijl het gewoon een leugen is om het gesprek te sturen.Maar dit is toch niet wat er in het geval van Behringer en kleine modulemakers aan de hand is?
Misschien moeten ze de tijd dat ze over klonen zitten te jammeren dan eens beter gaan besteden.Wat mij betreft zit er verschil tussen het clonen van oude spullen (zeker die de originele fabrikant niet meer maakt) en het kopiëren van ontwerpen van kleinere fabrikanten die die producten nog in hun product catalogus hebben. Vaak zijn die producten ook basis voor de financiële gezondheid van zo'n bedrijfje, want populair dus vraag naar dus stabielere inkomsten. Ik zou het jammer vinden als bv een bedrijf als XAOC minder tijd en resources heeft om aan nieuwe producten te werken vanwege het gedrag van Behringer.

Dat is dus typisch gatekeeping gedrag, "ik heb veel betaald dus jij zal dat ook moeten". Je kan het ook positief vinden dat voorheen onbetaalbare setups nu binnen het bereik komen van veel meer mensen. Het prijsverschil van die Behringer vs Xaoc module is 79 vs 329 euro dus echt wel 'honderden euro's'.Het gaat hier niet om het prijsverschil van honderden of duizenden Euro's. Ik heb ook weleens moeten sparen voor een module, niks mis mee.
Misschien moeten ze de tijd dat ze over klonen zitten te jammeren dan eens beter gaan besteden.
Het is ook niet dat Behringer het hele assortiment van ze even heeft gekloond, alleen een LFO module. Gezien het p setups nu binnen het bereik komen van veel meer mensen. Het prijsverschil van die Behringer vs Xaoc module is 79 vs 329 euro

Even geëdit, schandalige woekerwinsten dus bij XaocXaoc module is 329 terwijl het ding ook voor 79 kan worden gebouwd.
Betere vergelijking; Als een schilder de zonnebloemen van Van Gogh naschilderd met een roos er tussen en duidelijk zijn eigen handtekening er op, zal geen rechter hem veroordelen als hij het op Etsy verkoopt.'Ja..' zei de dief tegen de rechter, 'Ik heb alleen het zilverwerk, de juwelen en het geld mee genomen, de TV heb ik laten staan, zelfs hun auto heb ik niet aangeraakt, ik wist ook niet eens waar die stond.
Dus... ben ik dan schuldig??'![]()
Ik zou het wel tof vinden als een bedrijf als Behringer goede CEM clone IC's op de markt zou brengen...Voor mijn antieke autootje maakt de fabriek al een halve eeuw geen onderdelen meer.
Er is echter een bedrijf die die namaakt zodat het ding kan blijven functioneren.
SCHANDE
Dat heb ik niet gezegdEven geëdit, schandalige woekerwinsten dus bij Xaoc
, snap best dat kleinschaligheid / handgemaakt duurder is maar misschien is het business model van 2 tientjes aan onderdelen aan elkaar solderen en voor heel veel geld verkopen niet zo heel erg levensvatbaar. Ook al lukt dat een tijdje, je kan er als bedrijf toch vanuit gaan dat iets zo eenvoudigs vroeg of laat gekloond of zelfs verbeterd gaat worden.Tja, als je de deur open laat staan dan is de kans dat er een dief langskomt en dan vergoed de verzekering niet, oftewel als je niet wil dat er gekopiëerd wordt zorg dan dat je je patentrecht op orde hebt, je weet dat er links- of rechtsom ideëen en/of ontwerpen gepikt worden, zeker als het een goed idee is.'Ja..' zei de dief tegen de rechter, 'Ik heb alleen het zilverwerk, de juwelen en het geld mee genomen, de TV heb ik laten staan, zelfs hun auto heb ik niet aangeraakt, ik wist ook niet eens waar die stond.
Dus... ben ik dan schuldig??'![]()
wees de Nikolai Tesla, niet de Thomas Edison.
Thomas A. Edison , an inventive genius but also a shrewd entrepreneur, was a founder of what became the General Electric Co. At his death in 1931 he left a $12 million estate, big enough to have put him on The FORBES 400 list, had it then existed.
But his rival and, some would argue, intellectual superior, Nikola Tesla , spent his last years feeding pigeons outside New York's Public Library, and died nearly penniless.
N. TeslaAll of these years of my service towards mankind did not bring me nothing but assaults and humiliations.