Equalizen van een track

Fatar

Drum Pad?
een wel heel goede nacht,

ik ben bezig met het 'proberen' te nabootsen van een sound van een voor mij bekende producent en heb een equalizing probleem. bass in een nummer krijgen is geen probleem, mid wil ook nog wel, maar hoog geen idee. ik werk met logic en gebruik een plugin die daarin zit. een equalizer danwel te noemen. deze heb ik op de hele mix staan, maar het lukt me gewoon niet om fatsoenlijk hoog derin te krijgen. draai ik hoog bij zodat het fatsoenlijk lijkt qua plaatje op mijn display van me stereo torentje dan klinkt het hele nummer gaar. eq per part lijkt me wel veel cpu vreten en ik vraag me af of dat wel de oplossing is. mijn tracks gaan over het algemeen stoffig klinken met al dat laag en vraag me af hoe ik dit nu fix, zodat ik een mooie verdelen van laag tot hoog krijg. ik gebruik geen mengtafel, maar vraag me dus af hoe ik dit software matig doe.. ik hoop op veel tips en een leuke discussie..

alvast bedankt,

fatar

Als je het laag van leads en geluiden die in het middengebied zitten wegdraaid, dan klinkt het wel beter. Dan los je het probleem van die stoffigheid op en klinkt het hoog ook een stuk beter, maar daar kan er dan ook nog geequalized worden. Je moet dus inderdaad per track eq gebruiken.
Voor wat extra hoog zou je de BBE Sonic Maximizer kunnen gebruiken, maar ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dat oplossen. De Voxengo Cuvre eq is wel een goede equalizer trouwens.

Per track equalizen vind ik wel het beste te doen op een mixer.

Hier kan je meer over eq vinduh: http://www.futureproducers.com/forums/showthread/threadid/29861

Origineel geplaatst door Arv
EQ'en per track is essentieel!

Helemaal waar !!

Zit er in logic geen mixer waarbij je dat per track kan regelen ?? (vergelijkbaar met een "echte" mixer)
Dan heb je er ook geen plugins voor nodig.

in logic zitten een paar verschillende eq's dat wel. per track leek me gewoon alleen superveel cpu vreten.

wil net zeggen in cubase SX2.0 kan ik ook op over de 48 kanalen overal een nette stereo widener, reverbje/chorusje en een 7bands EQ neerzetten op een gare verotte 1300 AMD...

Origineel geplaatst door Fatar
in logic zitten een paar verschillende eq's dat wel. per track leek me gewoon alleen superveel cpu vreten.

gewoon proberen - 1 minuut later heb je je antwoord. Simpeler kan het niet ;)

kijk eens naar curveEQ op www.voxengo.com

ik heb daar altijd erg veel baat bij....al was het alleen maar om te zien waar er nog aanpassingen nodig zijn in mijn mixen tov referentie-tracks

Origineel geplaatst door olafmol

ik heb daar altijd erg veel baat bij....al was het alleen maar om te zien waar er nog aanpassingen nodig zijn in mijn mixen tov referentie-tracks

ah cool joh, daar kan ik wel wat mee. ziet er goed uit en idd dat zat ik nou ook te doen. ik zit de hele tijd te switchen tussen een referentie track en de mijne en bah wat een verschil. 'k snap trouwens ook wel dat ik nooit helemaal dicht in de buurt kom, aangezien mijn referentie kader een prachtige studio heeft ;0

meer tips en dergelijk altijd welkom.

Origineel geplaatst door olafmol

Daar staat ook een mooie impulse modeller! Handig voor het maken van impuls files voor in je impulse reverb plugin lijkt me.

Arv

Origineel geplaatst door Fatar
ah cool joh, daar kan ik wel wat mee. ziet er goed uit en idd dat zat ik nou ook te doen. ik zit de hele tijd te switchen tussen een referentie track en de mijne en bah wat een verschil. 'k snap trouwens ook wel dat ik nooit helemaal dicht in de buurt kom, aangezien mijn referentie kader een prachtige studio heeft ;0

meer tips en dergelijk altijd welkom.

ik denk niet dat de frequentie-balans afhankelijk is van een dure of goedkope studio, meer van je afluister-omgeving en monitors..maargoed, je kan dus corrigeren, en dan komt het echt wel heel erg in de buurt....maar dan heb ik het nog steeds over balans he ;)

Back