Cave Sessions: Stars Are Falling

Hey Beard :D

Wow, mooi man, heb er echt van genoten.. prachtig gewoon. Goed gespeeld met arpjes, effecten, glitches, enz.. Heb me geen seconde verveeld.

Kleine muggezifterij : hoor ik daar een ruis in't begin, of ligt dat aan mijn Sennheiser hoofdtelefoon ?

Enne, mag ik de MP4 van je rippen ? Ik zie je graag bezig. En deze muziek is prachtig !

Cheers,

Gloomy.

Gebruik je Adam AX7's als monitors?

De ruis waar Gloomer het overheeft is inderdaad wat luid, klinken als van die rimshots met een bult delay en reverb.

Je hebt een leuke style, wat ik mis is misschien een echte hook.
Iets waar ik terug op kan vallen.
Misschien is het beter als je echt een element kiest die echt op de voorgrond komt.
Het klinkt nu als een stapeling van synths en weet ik niet waar ik naar moet luisteren.

Groetjes :)

Erg vette track en je hebt ook een zeer fijne sound! Me gusta mucho! Ik heb geen valse noten gehoord en ook de lengte van de track vind ik prima, past prima in deze stijl. Niet alles hoeft “hap-slik-klaar en de volgende alstublieft” te zijn. Genoten in ieder geval!

Bouwt mooi op! Misschien duurt het te lang, maar misschien ook niet.. :-)

:koffie:

Fijne sounds weer! Die minilogue vind ik toch ook wel goed klinken =)

Misschien ligt het aan mij, maar dat 'stabbing geluid' (bass station?), loopt dat niet af en toe uit de maat? Op de een of andere manier haalt dat geluid voor mij de fijne flow er af en toe wat uit.

Het klinkt weer prachtig als vanouds en het blijft wederom leuk om je bezig te zien in je studio.

Wel zou ook ik willen suggereren om je tracks/jams niet veel langer dan een minuut of 8 te laten duren. Alhoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je niet heel erg op de tijd let terwijl je zo lekker zit te jammen op je synths! :okdan:

Wow wat een hoop reacties, leuk!

Erg sfeervol :okdan:
Rond 8 min mag de track eigenlijk wel stoppen

Ik snap wel waarom, maar ja, tis een jam en die zijn bij mij nooit kort en bondig. Een hele kunst hoor om niet een uurtje te freaken:D

Dat klinkt weer erg briljant en inmiddels vertrouwd ook.
Hele fijne sfeer ook.

Dank je wel Robi, leuk ook dat t vertrouwd begint te klinken. Begin ik blijkbaar toch mijn eigen stijl te ontwikkelen:okdan:

Te veel reverb, hier en daar valse noten en een beetje te langdradig maar dat zal eigen zijn aan de stijl vd track! Maar wie ben ik, waarschijnlijk kunnen heel veel mensen dit smaken...

Het is wat inherent aan de stijl, en zoals ik eerder noemde een gevolg van de jam sessie benadering. En reverb, ja daar ben ik verzot op! Die valse noten zijn praktisch onmogelijk, aangezien alles in Dm is geschreven. Hooguit een osc die een 5th omhoog is gestemd, die kan wat ongemakkelijk voelen soms, wat overigens ook wel de bedoeling was. Bedankt voor het luisteren en dat je de moeite genomen hebt om een comment te posten!

Hey Beard :D

Wow, mooi man, heb er echt van genoten.. prachtig gewoon. Goed gespeeld met arpjes, effecten, glitches, enz.. Heb me geen seconde verveeld.

Kleine muggezifterij : hoor ik daar een ruis in't begin, of ligt dat aan mijn Sennheiser hoofdtelefoon ?

Enne, mag ik de MP4 van je rippen ? Ik zie je graag bezig. En deze muziek is prachtig !

Cheers,

Gloomy.

Dank je wel Jan!! Dat zijn mooie dingen die je daar zegt, dat doet een mens goed. Die ruis heb ik er bewust in gedaan, maar nu ik m terug hoor komt ie niet helemaal uit zoals ie bedoeld is...

Enneh, jij mag die MP4 zéker rippen.

Gebruik je Adam AX7's als monitors?

De ruis waar Gloomer het overheeft is inderdaad wat luid, klinken als van die rimshots met een bult delay en reverb.

Je hebt een leuke style, wat ik mis is misschien een echte hook.
Iets waar ik terug op kan vallen.
Misschien is het beter als je echt een element kiest die echt op de voorgrond komt.
Het klinkt nu als een stapeling van synths en weet ik niet waar ik naar moet luisteren.

Groetjes :)

Inderdaad 2x A7X met 2x 10" subs (KRK)

Bedankt voor je feedback. Ik vind dat jij goede muziek maakt en je ook ontwikkeld daarin. Dat maakt dat ik je woorden serieus neem en ik er ook wat mee ga doen. Die hook en iets wat meer op de voorgrond aanwezig is... I'll try at least, want ik merk dat ik steeds weer die melodie met die tegen melodieën opzoek.

Bedankt voor je feedback man!

Erg vette track en je hebt ook een zeer fijne sound! Me gusta mucho! Ik heb geen valse noten gehoord en ook de lengte van de track vind ik prima, past prima in deze stijl. Niet alles hoeft “hap-slik-klaar en de volgende alstublieft” te zijn. Genoten in ieder geval!

Ook weer mooie woorden van iemand die vette tracks maakt die in mijn straatje vallen. Thx man!

Bouwt mooi op! Misschien duurt het te lang, maar misschien ook niet.. :-)

:koffie:

Hahaha, bedankt!

Fijne sounds weer! Die minilogue vind ik toch ook wel goed klinken =)

Misschien ligt het aan mij, maar dat 'stabbing geluid' (bass station?), loopt dat niet af en toe uit de maat? Op de een of andere manier haalt dat geluid voor mij de fijne flow er af en toe wat uit.

Thx Kobuz! idd, de bass station... Als het af en toe is, dan moet er iets met de midi clock instabiel zijn... Ik ben inderdaad ook wel blij met de minilogue. Niet te ingewikkeld en past vrij makkelijk in de mix. Hij is wel wat agressief, dus doseren is wel vereiste. En de sequencer (die ik enkel voor modulatie gebruik) is wel erg tof hoor!

Lijkt me overigens wel leuk om eens een keer wat samen te jammen. Jij komt uit Nijmegen toch? Ennuh thanks voor de feedback man!

Het klinkt weer prachtig als vanouds en het blijft wederom leuk om je bezig te zien in je studio.

Wel zou ook ik willen suggereren om je tracks/jams niet veel langer dan een minuut of 8 te laten duren. Alhoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je niet heel erg op de tijd let terwijl je zo lekker zit te jammen op je synths! :okdan:

Thx Funk! Je suggestie is wel een goeie. Ik ga het in mn volgende track eens proberen, evenals eerdere tips. Kijken of het me ligt.

Lekker bezig in je cave :) De vermona lijkt idd niet helemaal lekker erin te liggen, misschien bewust dissonant idd, maar haalde mij ook even uit het moment. Verder heerlijk, percussie ook mooi uitgemixed!

Thx Six voor je vriendelijke woorden en opbouwende kritiek. Voor de een is t net even te ongemakkelijk, de ander vind dan wel weer mooi. De volgende wordt minder triestig:D

Wanneer kom jij weer eens met een dikke track? Je bent een van de weinigen die echt muzikale dingen doet met een modular...

Back