[Trance] Menno de Jong - Guanxi

MdJ

Stamgast
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een serieuze trance track heb gepost, hierbij dus:

http://www.mennodejong.nl/mennodejong-guanxipreview.mp3

Vandaag af, en jullie zijn zo een beetje de eerste die m horen (op wat uitzonderingen na)...

Mijn excuses voor de lagere bitrate en ingefade versie. Aangezien ik m nog naar wat labels wil sturen met wat andere tracks, leek het me verstandig ze even niet in 192 kbps te posten.

Groetjes,

Menno

Ondanks de lage bitrate... top kwaliteitje als je het mij vraagt :)

Ik moet wel zeggen dat ik hem iets TE "spacey" vind... Maargoed dat heeft ook te maken met de persoonlijke voorkeur voor de sounds die gebruikt worden.

Overall vind ik het een top track :)
:okdan: :dj:

zeker lekker! Mooi basslijntje vooral. (waar komt dat uit?) Lekker swingend geheel. Percussie/hihats zouden van mij iets harder naar voren mogen komen (of de synths een klein beetje zachter zetten). Akkoodenwisselingen klinken ook goed, net even een andere draai aan de standaard trance schema's.

:okdan:

Origineel geplaatst door Bahamut
goed
voor een echte trance hit is alleen de melodie niet catchy genoeg denk ik

Sorry, maar dat soort trance maak ik niet. Dus dat beschouw ik simpelweg als een compliment.

Ik wil echt geen traffic achtige plaat produceren... bah!

De anderen overigens, bedankt voor jullie replies!

Lekker Trackje Menno zou wel redelijk in een set passen van ferry. Vind trouwens dat ie lekker vol klinkt.

Mijn complimenten.

Adios:doei:

Hij klinkt erg lekker!

En vol. Misschien toch even op die bas letten dat hij niet te zwaar is.

Origineel geplaatst door hansbakker
hmm stuur em naar Extrema! past wel in hun straatje...luister maar eens naar wat trax van Bart van Wissen, www.bartvanwissen.com

Nu je het zegt! Ik had de track al een paar keer geluisterd en steeds had ik het gevoel dat de track qua sound overeenkwam met andere tracks die ik eerder heb gehoord,niet negatief uiteraard maar de feeling en sound.

vraagje kan het zijn dat je een groot gedeelte van de track oa in reason heb geproduceerd.

Eindelijk word ik eens verbaasd door de kwaliteit van een track op dit forum. Meestal is de kwaliteit erg onder de maat (sorry medeforumleden ;) ) Maar dit vind ik echt goed. De track kan zo in een set van bijv. Armin van Buuren.

Maar volgens mij ben jij gewoon stiekem een pro-producer die hier om te testen een track neerzet en dan gaat kijken of het commentaar wel klopt:D

tja menno, wat zal ik zeggen...

GEwoon een goede track.
Idd wat minder compressie gebruiken.

Verder mag de eindmix wat iets meer aandacht krijgen.
Ik vind dat sommoge geluiden elkaar in de weg zitten, dus iets meer met je EQ spelen.

anders kom ik je wel helpen daarmee als je het niet lukt.....

Klinkt professioneel en goed, maar ik vind er geen climax inzitten na de break ... Het kabbelt beetje door op wat je voor de break al hoorde ... Op een of andere manier er wat energie erin proberen te pompen in de break wil wel helpen.
De mensen moeten op de dansvloer gewoon verlangen naar de beat die er na de break weer inkomt, omdat ze de energie kwijt moeten die ze opdoen in de break.
Da's altijd mijn maatstaaf bij tranceplaatjes :)

Maar verder goed werk :kroon:

Ech wel!

Ech wel!

Ik ken je nu al een tijdje en heb al tigggg nummers van je gehoord, en ik heb al eerder gezegd er zit progressie in je kunnen. Dit is echt gewoon een super nummer (maar dat wist je al). Prettig om te horen dus dat je bij elk nummer net dat stukje dichter bij je doel komt!

Eric

Origineel geplaatst door justin
Nu je het zegt! Ik had de track al een paar keer geluisterd en steeds had ik het gevoel dat de track qua sound overeenkwam met andere tracks die ik eerder heb gehoord,niet negatief uiteraard maar de feeling en sound.

vraagje kan het zijn dat je een groot gedeelte van de track oa in reason heb geproduceerd.

ik ben niet bart van wissen he... Bart gebruikt idd reason..praktisch alleen reason trouwens..ik geloof dattie nu met Per aan het samenwerken is..Maar maak nog twee van zulke trax en stuur het op man!

Lekkere track. Klinkt zeker veel belovend en profi!
Zoals Babbam al zegt: let nog ff wat meer op de compressie en de eq. Kan het alleenmaar nog strakker van gaan klinken.

l-e-k-k-e-r

ik vind vooral het typische roffelende synthbassje lekker, en de onverwachte bassmelodie die je er mee maakt. stuur daar eens 8 maten van in midi naar mij zou ik zo zeggen ;)

Dit is echt kwaliteit. Het heeft precies genoeg sfeer, met al die eh ja... 'atmosferische' geluiden en verschillende geluiden, maar het heeft genoeg power, qua drums en bassline, etc. om het goed te doen op de dansvloer.

Met op de B-kant een wat simpelere, eurotrance-mix is het voor de bakker, zo lijkt me. Doorgaan zo...

Back