Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg

Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-

Last edited by a moderator:
Dik tevreden met de mijne, herken de klachten van sunny pedaal ook niet in mijn exemplaar, sowieso geen problemen mee gehad ondanks dat ik een vroeg exemplaar heb. Sinds firmware 1.5.0 is het bovendien mogelijk de hele voiceboard, i/o en oscillator calibratie zelf (over) te doen, met prima resultaten. Het is mijn go-to synth voor ingewikkeldere / experimentelere patches of als ik specifiek iets na wil maken (zo heb ik onlangs een aantal CS-80 style patches gemaakt), als ik 'gewone' synthgeluiden wil pak ik meestal de Prophet-10. Moog One is wel een 'it only does everything' desert island synth.

Moog One is wel een 'it only does everything' desert island synth.
Dat is wat ik zoek,ben geen synth stapelaar.(hard-en soft).Je bereikt er volgens mij meer door,zeker in muzikale zin. Je tijd spenderen aan talrijke synths is niet aan mij besteed.Geen angstzweet als je de studio binnenwandelt en je moet gaan zoeken in je arsenaal aan instrumenten.
Ook door Lisa Bella Donna die bijna alleen met Moog speelt en soms met een verloren gelopen ARP 2600,ben ik nu erg geïnteresseerd geraakt.

Maar waar haal je best, betrouwbaar een Moog one in huis?Zij die er een hebben en in België wonen(Antwerpen)?

Last edited by a moderator:
Ik heb de mijne destijds voor een hele mooie prijs bij Sound Supplies in Rotterdam kunnen kopen, helaas is deze winkel niet meer in business vanwege ziekte van de eigenaar.

Ik vind het de tofste poly die ik ooit heb gehad, zoals nap het mooi beschrijft het ding kan werkelijk alles.
De problemen die sunny opnoemt herken ik niet. Ik heb op wat begin bugs een jaar of wat geleden niets dat het niet goed doet.

Heb mijne bij Turnlab in Antwerpen gekocht.

Och , naast die toevallige twee te luide voices( en de goede service van moog daarbij !) is het best een hele goede synth ..☺️
Met 48 oscilators/ audio signalen , is wat ruis en wat andere bijgeluiden natuurlijk ook moeilijk helemaal onder controle te krijgen
Denk dat veel mensen het inderdaad mogelijk niet merken of standaard de ruisonderdrukking op aan hebben ?
Wat bv opvalt mbt de effecten is dat als je een chorus aanzet , alles door die chorus gaat : voordeel fe analoge ruis is nauwelijks nog waarneembaar, nadeel het analoge karakter neemt wat af en je hoort het effect ook enigszins / afh van de gain instelling als je geen toon aanslaat . Zou fijner zijn geweest als je de verhouding analoog/ digitaal signaal had kunnen instellen

Maar zou hem zeker niet kwijt willen, zeker een topsynth

Ik heb geen last van ruis of bijgeluiden in de One (en ik ben juist best gevoelig voor ruis dus het is niet dat ik het negeer), maar ik zet main volume ook zelden verder open dan '1 uur'. Daarboven hoor ik wel ruis maar gaat het geluid ook makkelijk clippen dus daar blijf ik vanaf. Ik stel volume altijd in met de 'level' knop in de VCA sectie, dat lijkt veiliger. Ruisonderdrukking heb ik niet aanstaan. De interne effecten gebruik ik niet veel (ondanks dat ze best goed zijn), dat doe ik liever 'in post' (in de DAW). Als je duidelijk hoorbare ruis hebt misschien toch eens die calibratie routine door of laten servicen, want lijkt me niet normaal. Overigens wel enige ruis uit de VCA als de gate open is en het filter dicht, maar dit is verwaarloosbaar.

Main volume staat inderdaad op max 6-7 ( 1-2 uur)
Dan is het goed te toen
Regel volume verder ook met vca knop
Het is goed te doen , een jp8 en a6 is stiller , stemmen veel sneller en blijven iets beter gestemd in het laag mho
Maar alles is relatief, zoals gezegd zou hem niet kwijt willen, hele goede synth
( en het toetsenbord kraakt een beetje bij links rechts bewegen vd vingers ( wirdt iok aan gewerkt 👍) hebben meer mensen dat of heb ik dat weer 😊)

Laatst gewijzigd:
Heb mijne bij Turnlab in Antwerpen gekocht.
Heb daar al wel wat goeds over gehoord.
Anekdote:de eigenaar heeft persoonlijk ooit een prophet XL bij mij gebracht.(Inmiddels weer weg).

Weet niet of het nu nog een OK online winkel is.

Van brom en ruis in de golfvormen heb ik geen last. Het totale ruisniveau houd ik onder controle. De interne effecten zijn zo uitgevoerd dat alleen met de delay het stereobeeld van het droge geluid intact blijft. Daar valt mee te leven. Ik gebruik ze wel maar ik heb via de inserts een Synthoma Elkorus 2 erop aangesloten, die beter klinkt dan de interne chorus. Ik zorg ervoor dat de One bij het opstarten een midisignaal van de Akai MPC X ontvangt waardoor het uitgangsvolume aanvaardbaar wordt. Midi via USB werkt niet bij mij. Ik ben er tevreden over maar minder dan over de Andromeda in 2002. Dat gevoel uit zich in het aantal zelfgemaakte geluiden. Moog doet te lang over updates en elementaire zaken zoals portamentoschakeling via midi ontbreken. Voor zo'n hoge prijs mag je wel meer verwachten. Niet dat de Andromeda goed ondersteund werd met updates, maar die synth was al bijna af naar mijn zin en kostte de helft (geldontwaarding buiten beschouwing gelaten).

Heb daar al wel wat goeds over gehoord.
Anekdote:de eigenaar heeft persoonlijk ooit een prophet XL bij mij gebracht.(Inmiddels weer weg).

Weet niet of het nu nog een OK online winkel is.
Ja hoor zijn OK die gasten van Turnlab!

Overleg ook eens met vintek.nl in veldhoven . Daar heb ik goede ervaringen mee

Laatst gewijzigd:
T'zal wellicht temaken hebben,voorwat je de 8 of 16 kiest.Pad layers of veel sequenzen,solo geluiden, en niet te vergeten de centen, je wilt er één maar de 16 is teveel en ga je maar voor de 8.

Zijn de eigenaars nog (dik)tevreden over hun one?Zouden jullie het overdoen?Zouden jullie zelf meer willen betalen?
Betrouwbaarheid?
Ik ben over tijd alleen maar meer gaan houden van de synth. Can't go wrong!

Voor een 8V ga ik liever naar een OB-X8,de pad klanken klinken als geen ander.
Daarom wacht ik nog even op wat meer demo's van de OB,om een eventuele keus te maken.

Inmiddels heb demo's van de laatste 2 maanden gehoord van de Moog en...man o man....

Laatst gewijzigd:
Beste aanwinst in jaren.
De mijne komt van Bax shop, die 10% korting die ze nu en dan doen....

Dan eindelijk die update gedaan.
Gelukkig is die calibratie niet verplicht.

Ik pleeg niet graag synth karaktermoord.

Moog one is een synth die alleen maar beter klinkt als je van de calibratie afblijft.

Die presets van Bella zijn best wel goed

Het lijkt voorlopig over te zijn?

Uit het assortiment bij Bax
Bij Thomann en Music-Store kost een 16V een kleine 11.000 eurotjes en leverbaar binnen een maand of 8 (als je geluk hebt).

Ik ben blij dat ik er 1 heb. :mega:

Het lijkt voorlopig over te zijn?

Uit het assortiment bij Bax
Bij Thomann en Music-Store kost een 16V een kleine 11.000 eurotjes en leverbaar binnen een maand of 8 (als je geluk hebt).

Ik ben blij dat ik er 1 heb. :mega:
Nu is het nog meer een hebbeding.🤯

Back