Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg

Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-

Last edited by a moderator:
In het algemeen,triestig gesteld met aanbod van winkels.
Wil een Gemini kopen, geen winkel te vinden in Belgie waar ze die verkopen.
Turnlab of Van de Moer Antwerpen.Kun je toch een order plaatsen.

Thnx, had ik gezien ja.

Maar dat zijn geen winkels, online bedrijven zonder toonzaal.

Denk toch eens naar Turnlab te bellen. 1 uur en kwartiertje rijden.

Ik was iets meer kwijt dan @Nap, doordat de inkoopprijs toen al was gestegen en ik moest haast maken met de aankoop voordat hij nog duurder werd. Ik had die goedkope B-stock bij Bax ook gezien, maar ik had al een afspraak met de winkel gemaakt en ik breek mijn woord niet, ook niet als het me geld kost.

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar op de officiële geboortedag van de Moog Muse wordt ook stilletjes afscheid genomen van de Moog One. Er wordt wel nog steeds een laatste firmware update verwacht, waarschijnlijk begin volgend jaar.

Los van de verandering in eigenaar van de firma leek dit me ook wel een logisch punt om er mee te stoppen: degenen die er nu nog geen gekocht hadden, zullen met de komst van de Muse ook wel niet meer overstag gaan.

Ah, we hoeven ook geen firmware updates meer te verwachten ondanks vage beloften de afgelopen anderhalf jaar.

1722458624185.png

Nee, op zich niet. Maar er zou nog MPE / PolyAT komen, er zijn nog wat MIDI onhebbelijkheidjes (met name syncen van de sequencer geloof ik) en er was veel vraag naar het opnemen van FX parameters in de modulatiematrix. Op zich zijn alle belangrijke punten getackled, met name de tuning problemen, de CV poorten en er is een major update geweest op de modulatie matrix. Het is vooral een beetje jammer dat het hele concept waarbij Moog constant updates zou uitbrengen om de Moog One steeds meer uit te breiden uiteindelijk beperkt is gebleven tot een handjevol features en bugfixes.

Een soort zelfde verhaal als de Korg Oasys indertijd.......helaas...

Zijn er nog grote bugs of tekortkomingen op dit moment?
Weinig tot geen , in ieder geval geen plezier verpestende meer

Upgrade 1.5 heeft veel opgelost en mn de tuning is nu geen probleem meer.

Natuurlijk zijn er altijd wensen bv wat uitgebreidere masterkeyboard functies qua midi etc , ook moet je de voiceverdeling over de 3 synths/ parts beetje logisch invullen etc, maar het is een zeer fijne synth nu .

Beetje als a6 verhaal vroeger: alles uit de manual werkt zoals verwacht maar er zou nog zoveel meer mee kunnen bij de ( bij de a6 nooit verschenen) “volgende upgrade “.

Het vertrouwen dat ik in deze draad op 14 juni vorig jaar uitsprak, is beschaamd maar gelukkig zijn er geen grote bugs meer. Toch had Moog ook de One kunnen voorzien van de extra lfo-golfvormen, de nieuwe snufjes in de arpeggiator en de sequencer van de Muse en de mogelijkheid van de Muse om aan elke toets een ander akkoord toe te wijzen. Een van mijn goedkoopste synthesizers, de Arturia MicroFreak, krijgt regelmatig uitgebreide updates maar Moog laat het afweten. We weten niet wie van de ontwikkelaars is ontslagen. Het is goed mogelijk dat Moog er geen personeel meer voor heeft. Hetzelfde gebeurde met het ontwikkelteam van mijn Tascam SX-1, dat de beloofde versie 2.0 nooit heeft gehaald.

Voor zover bekend is het ontwikkelteam van de moog-one niet meer in dienst .

Dus ik verwacht geen updates.

Na de overname door inMusic en de release van de Muse is het gemor rondom gebrek aan support/updates en geruchten over het einde van de Moog One flink toegenomen. Een paar weken geleden is de CEO van Moog lid geworden van de grootste Moog One gebruikersgroep op Facebook en heeft daar gezegd dat de Moog One nog niet dood was, maar sindsdien bleef het stil. Vandaag echter het volgende bericht van Geert Bevin, hoofd van de Moog softwareafdeling ... zou er toch nog hoop gloren aan de horizon?

1734640143620.png

Back