Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg

Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-

Last edited by a moderator:
Ik weet niet goed wat ik met een update voor de Moog One moet? voor mij is het reeds een goed afgewerkte synth.
Maar goed, de Moog one is nog steeds vollop verkrijgbaar in de winkel.
Verkoopt mogelijk nog steeds beter dan wij denken?

De gratis patchen die bij de updates zaten in het verleden zijn wel cool 8)

Als ik een Moog one had dan had ik wel heel graag mpe gewild.
Das dan ook precies 1 van de laatste features met de vintage mode die Dave Smith aan de P6 en OB6 heeft toegevoegt.

Ik zou al heel blij zijn met poly aftertouch als MPE een brug te ver is. Verder zijn er nog wel wat kleine dingetjes met midi en sync van de sequencer en ik zou graag per voice de portamento kunnen moduleren. Morph functie zou ook leuk zijn.

Ik weet niet goed wat ik met een update voor de Moog One moet? voor mij is het reeds een goed afgewerkte synth.
Maar goed, de Moog one is nog steeds vollop verkrijgbaar in de winkel.
Verkoopt mogelijk nog steeds beter dan wij denken?

De gratis patchen die bij de updates zaten in het verleden zijn wel cool 8)
Niet-vastlopende MIDI zou toch wel fijn zijn voor een synth van 11k hoor, heb ik nog steeds sporadisch last van met de laatste firmware.

Ik zou al heel blij zijn met poly aftertouch als MPE een brug te ver is. Verder zijn er nog wel wat kleine dingetjes met midi en sync van de sequencer en ik zou graag per voice de portamento kunnen moduleren. Morph functie zou ook leuk zijn.
Moet je dan niet een andere aftertouch sensor hebben (per key ipv één lange strip)?

als het via midi kan is dat ook tof.
moet je maar eens Prophet 6 via Osmose zoeken. is echt vet.

Maar als de Moog One één trouchstrip heeft in z'n keybed, dan wordt hij nooit poly aftertouch zeg maar.
(ik weet niet of dat zo is trouwens)
Nee, dat klopt, maar via MIDI kan het dus wel (poly aftertouch is onderdeel van de standaard MIDI spec, zelfs nog van voor MPE). Maar dat ondersteunt de Moog One (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Sequential synths) dus nog niet.

Poly AT via midi in zou wel tof zijn op de moog one 8) de hardware architectuur staat dat niet in de weg, is een software issue.

Nee, dat klopt, maar via MIDI kan het dus wel (poly aftertouch is onderdeel van de standaard MIDI spec, zelfs nog van voor MPE). Maar dat ondersteunt de Moog One (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Sequential synths) dus nog niet.
Oh je bedoelt andersom.
Dus met een controller met PAT de Moog1 aansturen.

Juist. Zo doe ik het met de OB-X8 en P-10 (en andere synths) ook. Ik heb een Komplete Kontrol S61 Mk3, Roli Seaboard M en Push 3 aan mijn DAW hangen die polyphonic aftertouch en/of MPE kunnen, en die map ik dan naar een plugin of hardware synth die dat ondersteunt.

Juist. Zo doe ik het met de OB-X8 en P-10 (en andere synths) ook. Ik heb een Komplete Kontrol S61 Mk3, Roli Seaboard M en Push 3 aan mijn DAW hangen die polyphonic aftertouch en/of MPE kunnen, en die map ik dan naar een plugin of hardware synth die dat ondersteunt.
Check.

Ik gebruik geen PAT of MPE, dus zal het ook niet missen.
Toevallig heeft mijn nieuwe controller wel PAT pads, maar geen aftertouch keys, dus je merkt, het is niet aan mij besteedt.
Ik ben geen goede toetsenist, dus velocity is al moeilijk genoeg om strak te krijgen :)

Firmware update 1.8

Improvements and Fixes Found in v1.8.0

• Fixed USB descriptor to improve MIDI compatiblity with Windows.
• Fixed crashes when receiving large amounts of MIDI data.
• Fixed when ARP is on, MIDI is being output with the original key presses instead of just the ARP.
• Fixed turning ARP on while already playing, only sending out ARP notes after one loop of the ARP.
• Fixed EG ATTACK SYNC, DECAY SYNC, and RELEASE SYNC not being MIDI mappable.
• Fixed LFO RATE SYNC not being MIDI mappable.
• Fixed GLIDE ON and GLIDE RATE not being MIDI mappable.
• Fixed changing LADDER filter slope via MIDI not being represented in the UI or the front panel.
• Fixed changing SVF filter mode via MIDI not being represented in the UI or the front panel.
• Fixed changing OSC HARD SYNC through MIDI CC causing panel lag and crashes.
• Fixed LHC More Semitone Transpose not affecting MIDI note number.
• Fixed hanging notes while changing MIDI IN ports or channels while receiving notes.
• Fixed MIDI PANIC causing the note A5 to trigger.
• Fixed multiple issues with EG LOOP and LATCH.
• Improved INIT patch by setting all OSCs TRI by default to 0% and SAW to have the fastest reset times

Ik kwam hier om hetzelfde te posten :) Moog had het een paar maanden geleden beloofd, maar na zo'n lange tijd vond ik het moeilijk te geloven dat er nog een nieuwe firmware zou komen. Zeker omdat er ook al jaren geruchten gaan dat het softwareteam van de One er niet meer is. Maar goed, we hebben nu 1.8.0. Niet de droomupdate met alle ontbrekende features waar we op hoopten, maar in elk geval een hoop fixes en de hoop dat er misschien nog meer zal volgen.

Downloads hier Downloads | Moog Music

Heel nice! Op naar de final 2.0 met nog een paar vette features zoals FX parameters als mod source/dest en Analog Vocoder support 8 of 16 bands.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Toch top van Moog om nog een Midi verbetering update uit te geven voor een discontinued toestel.
Lost een hoop problemen op die ik niet eens wist dat ik die had.

Waarom zijn ze hier nog mee bezig? MKII ?

Nee, hij staat nog op de webstek van Moog. Ik heb nog geen berichtje van Moog gehad, dus dank voor deze melding! Deze stond op mijn wensenlijstje aan Moog: Fixed GLIDE ON and GLIDE RATE not being MIDI mappable. De enige bug die me was opgevallen was deze: Fixed hanging notes while changing MIDI IN ports or channels while receiving notes.

Back