Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg

Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-

Last edited by a moderator:
Je geeft zelf aan dat je een midi lus hebt, dit is de reden waarom je de helft van je voices “verliest”.
Verbreek je midi lus maar en tel je voices nog eens.
Goed lezen is ook een kunst. Het probleem werd veroorzaakt door de MPC X en is met de nieuwe firmware vorig jaar opgelost. Ik heb aan de aansluitingen niets veranderd! Het ging me er overigens alleen om te waarschuwen dat ook een midilus het aantal stemmen halveert. Dat is bij Ster 42 niet aan de orde. Ik hoop dat je het kunt oplossen, @zvezda42

Eventjes 4 VoiceCards vergeten in de synth te steken en dan zomaar door de kwaliteitscontrolle geraken.

Het getuigt niet dat moog een werkende kwaliteitscontrole heeft ? Er zouden toch belletjes moeten rinkelen als de helft van een 16V voicen niet werken?

Ik geloof nooit dat bij Moog èlke synth gecheckt wordt, dus het is -helaas- wel mogelijk dat zoiets er tussendoor glipt.. 😞

Of de verkeerde serienummer sticker erop geplakt voordat hij de (verkeerde) doos in ging...

Ik geloof nooit dat bij Moog èlke synth gecheckt wordt, dus het is -helaas- wel mogelijk dat zoiets er tussendoor glipt.. 😞
Er is een burn in procedure in ieder geval? Is ergens op youtube te zien.
Het verkeerde serienummer sticker, veel kans dat het dat is idd.

Dus ergens in de wereld is een zeer gelukkige 8 voice bezitter die z’n lippen stijf op elkaar houdt? :-)

Maar wat een sof zeg. Hoop dat het wordt opgelost / gecompenseerd.

Dus ergens in de wereld is een zeer gelukkige 8 voice bezitter die z’n lippen stijf op elkaar houdt? :-)

Maar wat een sof zeg. Hoop dat het wordt opgelost / gecompenseerd.
Ik zeg niets.😇.
Enfin soit, ik hoop het ook.

Eventjes 4 VoiceCards vergeten in de synth te steken en dan zomaar door de kwaliteitscontrolle geraken.
Nee nee het voice board heeft 8 voices.
Maar goed ik had het zo druk die dag. ik dach: "f*ckit laat dat 2e board maar hangen" zo kon ik sneller naar huis om duffe muziek te maken.

Weet je eerlijk gezegd maak ik me er niet zo heel druk over zoiets kan gebeuren en dadelijk word het netjes opgelost en dan is alle stress voor niets geweest zo niet dan heb ik een unieke Moog met matching nummers op de beide dozen en de synt die van geen kant klopt, zit altijd mooi verhaal in das ook wat waard.
heb me destijds veel drukker gemaakt over de Schmidt 8 tik je rond de 20K af zit er niet eens een netsnoer bij dat vindt ik pas echt lullig.

Die Schmidt is kennelijk ook niet zaligmakend anders had je de Moog One er niet bij gekocht. Ik vond het geluid behoorlijk tegenvallen. Misschien lag het aan de gebruikte klanken in de demo's of aan de opname, maar ik vond het risico te groot om er een aan te schaffen. De Moog One heb ik wel in een winkel kunnen bespelen. We hebben hem zelfs in de winkel met toestemming van de toekomstige eigenaar opengemaakt om de elektronica te bekijken.

Die Schmidt is kennelijk ook niet zaligmakend anders had je de Moog One er niet bij gekocht. Ik vond het geluid behoorlijk tegenvallen. Misschien lag het aan de gebruikte klanken in de demo's of aan de opname, maar ik vond het risico te groot om er een aan te schaffen. De Moog One heb ik wel in een winkel kunnen bespelen. We hebben hem zelfs in de winkel met toestemming van de toekomstige eigenaar opengemaakt om de elektronica te bekijken.
Welke winkel was dat ?
Wil eigenlijk alleen zoveel uitgeven als ik het precieze instrument vooraf zelf kan uitproberen

Die Schmidt is kennelijk ook niet zaligmakend anders had je de Moog One er niet bij gekocht. Ik vond het geluid behoorlijk tegenvallen
De demo,s van de Schmidt zijn inderdaad geen goede presentatie hij is echt wel tot heel wat meer in staat, wat me toen over de streep heeft getrokken was dat nagenoeg alles onder de knoppen zit en niet dat gedoe met schermpjes en sub schermen en er was simpelweg destijds ook nog niet zoveel keus als op het ogenblik 8 voice 8 part multitimbraal (analoog).
kortom als ik in de toekomst had kunnen kijken had ik hem waarschijnlijk niet gekocht, aan de andere kant ik zou hem niet willen missen.

even een update over de 16v die 8 blijkt te zijn, ik kom met Moog niet veel verder maar de retailer waar op het forum nogal wat klachten over zijn heeft aangeboden het op te lossen nog even afwachten dus of de missende voicekaarten er uiteindelijk nog in komen.

even een update over de 16v die 8 blijkt te zijn, ik kom met Moog niet veel verder maar de retailer waar op het forum nogal wat klachten over zijn heeft aangeboden het op te lossen nog even afwachten dus of de missende voicekaarten er uiteindelijk nog in komen.
Wil je z'n naam delen (van de retailer)?
Ik ben wel benieuwd n.l.

Als 16 op de factuur staat en 8 geleverd is dan moet Bax dat idd oplossen, maar wat zegt serienr. En doos dan?
klopt het sn van de doos wel met de unit? Anders heeft iemand anders een mooie 16 voor de prijs van de 8

Als 16 op de factuur staat en 8 geleverd is dan moet Bax dat idd oplossen, maar wat zegt serienr. En doos dan?
klopt het sn van de doos wel met de unit? Anders heeft iemand anders een mooie 16 voor de prijs van de 8
serie nummers kloppen en Bax moet niets want ze hebben hem niet geleverd is gewoon service van hun kant.

Back