Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg

Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-

Last edited by a moderator:
Dan gaat Bax bij mij een paar banken vooruit.
Dat ze alleen al bereid zijn om te kijken of ze kunnen helpen is buitengewoon "super service" in dit specifieke geval.

Reden genoeg om daar mn Moog One te bestellen in de nabije toekomst.

Ik heb beslist om een moog One 16V aan de schaffen. Die komt er dus.
Een flinke aankoop, dus ik neem er even mn tijd voor.

Hebben jullie tips, welke winkels ik kan benaderen, bekijken?

Ben nu met Bax aan het proberen maar dat gaat niet echt vlot.

Ik heb beslist om een moog One 16V aan de schaffen. Die komt er dus.
Een flinke aankoop, dus ik neem er even mn tijd voor.

Hebben jullie tips, welke winkels ik kan benaderen, bekijken?

Ben nu met Bax aan het proberen maar dat gaat niet echt vlot.
Bij Bax staat hij op 26 weken...
Dat betekent nu bestellen en geen idee wanneer hij geleverd gaat worden.
Wel balen, want zelfs die 5% korting is al best lekker op dat bedrag.

Ik vraag me af of er veel winkels zijn die zo'n beest op voorraad (demo) hebben.
Bij Thomann is hij er i.i.g. wel (en terugsturen mag natuurlijk, 30 dagen).
Ik heb goede ervaringen met hun helpdesk, dus misschien kun je wat met ze regelen qua uitproberen in de winkel (mocht je er een eindje voor willen en kunnen rijden in deze rare tijden).

Ik heb mijn 16v bij Music House in Utrecht gekocht hoewel ik er een met 10% korting bij Bax had kunnen kopen. Ze hadden hem niet op voorraad maar ik mocht hem bespelen van de eerste die er daar een kocht, toen hij werd uitgeleverd. Het voordeel is dat ze officieel reparateur voor Moog zijn. Niet dat er iets aan de hand was met mijn Moog synthesizers die ik daar kocht, maar toch een geruststelling.

ij Bax staat hij op 26 weken...
Dat betekent nu bestellen en geen idee wanneer hij geleverd gaat worden.
Wel balen, want zelfs die 5% korting is al best lekker op dat bedrag.
Ik heb er één van Bax in mn winkelmandje zitten.

Ben al een week bezig met de helpdesk om hem proberen te betalen. hun bank weigert elke website betaling via Bankcontact vanuit België (groot bedrag toch).

Betaal link's die evengoed niet werken. Ben al in persoon naar mijn eigen bank gestapt, daar ligt het probleem niet dus.

Gewoon een correcte factuur sturen die ik kan vooruit betalen lukt hun ook niet.
Het lijkt wel of dat bedrijf bestaat uit een stel 12 jarigen die een webshop proberen te runnen vanuit hun slaapkamer.

Moest ik op die manier mijn zaak runnen was ik al 5 keer failliet geweest.

Nu ja, het is goedkoper en dat is niet onbelangrijk. 'T zal deze week wel lukken.

Ik heb er één van Bax in mn winkelmandje zitten.

Ben al een week bezig met de helpdesk om hem proberen te betalen. hun bank weigert elke website betaling via Bankcontact vanuit België (groot bedrag toch).

Betaal link's die evengoed niet werken. Ben al in persoon naar mijn eigen bank gestapt, daar ligt het probleem niet dus.

Gewoon een correcte factuur sturen die ik kan vooruit betalen lukt hun ook niet.
Het lijkt wel of dat bedrijf bestaat uit een stel 12 jarigen die een webshop proberen te runnen vanuit hun slaapkamer.

Moest ik op die manier mijn zaak runnen was ik al 5 keer failliet geweest.

Nu ja, het is goedkoper en dat is niet onbelangrijk. 'T zal deze week wel lukken.
Paypal?

Ik ga nog even door met Bax, €7760 incl. BTW is wel wat geduld waard. het gaat wel lukken hoop ik. Het is ook een demomodel maar dat vindt ik juist goed (getest in de winkel)

Ze doen wel hun best bij Bax, maar een hoog niveau is het niet :erm:

Kan je me de gegevens van die shop bezorgen Nico? Thnx

🤐 Als het zo’n gedoe is, is het dan niet een idee om gewoon even langs te rijden? Maak er een dagje van en dat is tevens veiliger dan menig pakketdienst..

🤐 Als het zo’n gedoe is, is het dan niet een idee om gewoon even langs te rijden? Maak er een dagje van en dat is tevens veiliger dan menig pakketdienst..
Kan dat bij bax ?
Goh , altijd gemeend dat het alleen internet was :-)

Het mooie is dat je de Memorymoog gewoon kunt houden. Daarvoor klinkt hij verschillend genoeg van de Moog One.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Back