Iets anders

D.B.C.

Ingeburgerd
Laat maar weten wat jullie er van vinden.

Ik heb wel nog steeds moeite met de juiste bas instellingen.

Hij is wel goed en uplifting, maar ik vind'm persoonlijk té repetitief, ik zou'm nu en dan proberen variëren. Gewoon alles uit de kast halen en niet te snel tevreden zijn.. al bij al, was leuk stukkie om naar te luisteren.

Succes, :okdan:

Gloomy.

Hoi,
Wat je eens zou kunnen doen is zoeken naar overlappende frequenties.
Met een spectrum analyser ( evt. plugin ) kan je elke track apart beluisteren en bekijken.
Vaak zie je dan dat meerdere partijen in dezelfde frequenties zitten. Als je dqn met een equaliser iets aanpast van de overlapping kan je meer lucht krijgen in je mix.
Verder is het lastig een “universele” mix te maken omdat iedereen op een andere manier iets afluistert.
Smartphone, computer, B&W nautilus:halleluja
De kunst is daar op in te spelen maar dat vergt veel oefening.

Bedankt voor de tip, ga het eens testen.

Die hoorn klinkt niet lekker op de bas.
Denk dat die een octaaf hoger moet.

Bedankt voor de tip, ga het eens testen.

Hij is wel goed en uplifting, maar ik vind'm persoonlijk té repetitief, ik zou'm nu en dan proberen variëren. Gewoon alles uit de kast halen en niet te snel tevreden zijn.. al bij al, was leuk stukkie om naar te luisteren.

Succes, :okdan:

Gloomy.

Ik denk dat ik dit laat voor wat het is, anders ben ik bang het te verkloten.

Hoi,
Wat je eens zou kunnen doen is zoeken naar overlappende frequenties.
Met een spectrum analyser ( evt. plugin ) kan je elke track apart beluisteren en bekijken.
Vaak zie je dan dat meerdere partijen in dezelfde frequenties zitten. Als je dqn met een equaliser iets aanpast van de overlapping kan je meer lucht krijgen in je mix.
Verder is het lastig een “universele” mix te maken omdat iedereen op een andere manier iets afluistert.
Smartphone, computer, B&W nautilus:halleluja
De kunst is daar op in te spelen maar dat vergt veel oefening.

Ik heb het op wel tig dingen getest. Ik heb in mn werkkamer 5 verschillende sets van monitors en ook meerdere koptelefoons, ook getest op mn set in de woonkamer en zelfs mn auto was een testruimte haha. Veel oefenen idd, maar ik hoor graag ook meningen van anderen, omdat elk gehoor ook weer anders is.

Klinkt erg lekker.
Ook die hoorns zijn erg bijzonder.
Wel jammer dat het zo.abrupt eindigd

Bedankt voor je input, ik heb hem expres zo laten eindigen zodat je de neiging krijgt hem nog een keer op te zetten ;)

Back