Hoe verlicht ik scherm TR 707 ?

Ineens had ik een ingeving:

Is het niet goedkoper en bijna net zo effectief om gewoon een lampje met een zwaar verschuurd plexiglasplaatje (+ speigelend lampekapje) erachter te plaatsen ? even groen/rood/blauw folietje erover ...... mits er plaats voor is natuurlijk.
Simpel batterijtje met schakelaartje tussen knallen en klaar ...

Gaat er iets stuk, dan is vervangen ook niet duur.

Daar heb je een punt, maar als dat mooi zou zijn, zouden dan niet de makers van de apparatuur het ook zo doen?

Maar een TFT scherm werkt op een soortgelijke manier. Van m'n laptop is de invertor van de backlight kapot, die heb ik dsu open gehad, daar zit onderaan gewoon een soort mini tl-buisje, waarvan het light word verdeelt door een 3mm dikke stapel vellen van matte plasticfolie.

Origineel geplaatst door Niel
kijk eens aan ! :geslaagd: :D

In het geval van de R8 zou ik liever voor zo'n folietje gaan (gezien de ruimte), maar gezien m'n plannen met de TR 707 :duivels: is daar een normaal lampje voor mij een betere en goedkopere optie :okdan:

Maaruh..plan van aanpak?

Hmmmm.... ik lees deze thread nu pas.... ook ik heb interesse voor een backlight (blauw denk ik) in mijn R8.... ik wacht met smart af op de foto's als het eenmaal zover is!!

Keep me also up-to-date please....

Thnx...

CP

van www.reichelt.de, zoekterm "leuchtfolie"

EL-Leuchtfolien, Größe 10x10cm
Farbe rosa, weiß leuchtend, schutzlaminiert,
mit ca. 30 cm Anschlusskabeln versehen.
Zu der angegeben Laminat/Leuchtgröße kommt noch ein allseitiger ca. 5 mm Überstand.
Dicke der Folie: ca 0,4mm

ACHTUNG!
Betrieb nur mit Inverter (z.B. E40 6010, nicht im Lieferumfang) möglich.
Bitte beachten Sie bei der Installation unbedingt auf ausreichende Isolation der Zuleitungen, sowie der Schnittkanten.

Mit den optional erhältlichen Invertern werden
die EL-Folien zum Leuchten angeregt. Das monochrome Licht der Leuchtfolien scheint aus dem NICHTS zu kommen und bietet ungeahnte Möglichkeiten für bemerkenswerte optische Highlights. Mit der Schere lässt sich aus der EL-Folie beinahe jedes erdenkliche Format schneiden.

EL-FOLIE1010TK-W.jpg

Dat is ook een mogelijkheid ja :) en nog zelf bij te snijden ook...

In januari heb ik pas weer de financiële en chronologische ruimte om aan dit project te beginnen, maar ik ga het zeker doen. I'll keep you posted :)

Ik ga eerdaags met mijn 707 aan de slag, ik hou
jullie op de hoogte!

ik denk dat ik niet voor een el-foil kies maar voor
een lampje met folie geleiding.

Het wordt dus wel een El-foil:D
Ik heb vanmiddag zo'n mini tl-balkje gehaald van zo'n 9cm, maar dit gaat niet lukken:(

Ik ga dus nu toch maar een El-foil bestellen, ik heb het nog eens bekeken en dit moet kunnen!
Voor de liefhebbers heb ik het eea even uitgetekend en opgemeten.
Ik denk dat het een blauwe wordt als dit kan, lijkt me wel cool8)

als ik daadwerkelijk de hele swik in huis heb (inverter is ook nodig) dan maak ik wel even foto's.

Attachments

• elfoil_707.jpg
    elfoil_707.jpg
    34,9 KB · Bekeken: 89
Origineel geplaatst door Dirk_Hendrik
van www.reichelt.de, zoekterm "leuchtfolie"

EL-Leuchtfolien, Größe 10x10cm
Farbe rosa, weiß leuchtend, schutzlaminiert,
mit ca. 30 cm Anschlusskabeln versehen.
Zu der angegeben Laminat/Leuchtgröße kommt noch ein allseitiger ca. 5 mm Überstand.
Dicke der Folie: ca 0,4mm

ACHTUNG!
Betrieb nur mit Inverter (z.B. E40 6010, nicht im Lieferumfang) möglich.
Bitte beachten Sie bei der Installation unbedingt auf ausreichende Isolation der Zuleitungen, sowie der Schnittkanten.

Mit den optional erhältlichen Invertern werden
die EL-Folien zum Leuchten angeregt. Das monochrome Licht der Leuchtfolien scheint aus dem NICHTS zu kommen und bietet ungeahnte Möglichkeiten für bemerkenswerte optische Highlights. Mit der Schere lässt sich aus der EL-Folie beinahe jedes erdenkliche Format schneiden.

EL-FOLIE1010TK-W.jpg

Dit is interessant, alleen je moet voor minimaal E50,- bestellen.

En is het wat geworden?

Ik wil binnenkort weer verdergaan met m'n R8 :)

Re: Hoe verlicht ik scherm TR 707 ?

Origineel geplaatst door Niel
Het heeft ergens hier gestaan, maar ik stel even los de vraag:

Hoe verlicht ik t scherm van 'n TR 707 ?
Liefst met groen backlight iets .....

en mocht nou niets lukken dan kun je natuurlijk ook gewoon een bureaulampje op je tr laten schijnen. Heb ik wel eens mee het podium opgenomen....

Even een oude discussie opgraven...

Ik heb flink gezocht, maar ik kan geen informatie vinden over een 707 voorzien van een backlight.
Heeft iemand op dit forum het inmiddels al geprobeerd om zijn 707 te verlichten?
Het leek mijzelf namelijk ook een leuk idee...

De bovengenoemde EL-folie plus inverter zijn inmiddels ook "lokaal" bij Conrad te koop. Als die folie eronder past is dat de makkelijkste oplossing .

Ik heb zelf wel eens backlights toegevoegd door het display te vervangen door eentje met een LED backlight, maar dat zal bij een unieke display als die van de 707 niet gaan.

Enige vereiste bij folie is dat het display zelf transparant is. Vaak zit er iets wits achter een display zonder backlight om het omgevingslicht te reflecteren. Als dat wits achter op het display gespoten zit dan gaat het niet.

Let er bij die inverters en folie op dat er richting de 100V op de folie staat. Netjes afwerken en voorzichtig doen dus.

De bovengenoemde EL-folie plus inverter zijn inmiddels ook "lokaal" bij Conrad te koop. Als die folie eronder past is dat de makkelijkste oplossing .
Dat had ik inderdaad ook gezien, in diverse kleuren leverbaar. Als het goed is kan je dit folie op maat knippen.

Ik heb zelf wel eens backlights toegevoegd door het display te vervangen door eentje met een LED backlight, maar dat zal bij een unieke display als die van de 707 niet gaan.

Enige vereiste bij folie is dat het display zelf transparant is. Vaak zit er iets wits achter een display zonder backlight om het omgevingslicht te reflecteren. Als dat wits achter op het display gespoten zit dan gaat het niet.
Juist omdat het een unieke display is, lijkt het me een vrij riskante operatie. Hierom vroeg ik me af of iemand het al aangedurft heeft bij de 707 en misschien wat specifieke tips heeft.

Dat had ik inderdaad ook gezien, in diverse kleuren leverbaar. Als het goed is kan je dit folie op maat knippen.

Ja, da's geen probleem. Op maat knippen en daarna lamineren.

Juist omdat het een unieke display is, lijkt het me een vrij riskante operatie.

Hangt er een beetje vanaf. Normaal gesproken zit er ruimte achter het display waar je 'm zo in schuift. Maar dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit een 707 display open gezien.

een zwanenhals met een klein ledje zoals op een mixer lijkt me een gemakkelijkere mod ;) ..
of aan linker en rechterzijden een neon stripje lijkt me ook leuk.

Back