Mpc 1000

Wat een leuke topic is dit geworden. Voor degenen die het nog steeds niet snappen (furious5): Op de MPC1000 zijn expres wat handige functies weggelaten om een ander deel van de markt aan te kunnen spreken. Een marketing-beslissing dus. Anders hadden ze net zo goed de MPC4000 nog 'n keer uit kunnen brengen (in een doosje het formaat van 'n MPC1000, zou idd. leuk zijn, maar niet zo slim, en ook niet betaalbaar). Blijkbaar is het niets voor jou als er geen TS/ reverse op zit, nou dan heb jij pech gehad en is het niet jouw ideale sampler. So what?

Ik vinnet trouwens ook jammer dat die basic dingen er niet op zitten. Maar aan de andere kant Timestretch of revers ik zelden iets. En als ik in de studio zit zou ik dat binnen 2 seconden in Logic of Peak kunnen doen. En dat ie niet met nootjes kan schuiven: dat is ook precies wat ik NIET wil doen op 'n MPC: MPC is voor mij Inrammen, luisteren, goed=houden, kut=opnieuw.

Wat ik trouwens wel graag had gezien is de mogelijkheid om op 12 bit (en andere bitrates) te samplen/resamplen.... maar ach, daar zijn ook workarounds voor.

Het zou wel heel leuk zijn als er binnenkort een MPC1000XL op de markt komt, met precies al die functies, een schuin display, en wat extra's.... (bijvoorbeeld op het moment dat Akai door z'n MPC2000XL stock heen is....)

MPC-avontuur

MPC-avontuur

Voor mij gaat waarschijnlijk het MPC avontuur beginnen in de vorm van een MPC-1000.
Ik ben helemaal groen wat dat betreft en dus heb ik totaal geen vooroordelen of verwachtingen.

Het ontbreken van een paar functies ga ik niet pietluttig over doen. Ik heb immers thuis een computer met audio software om alles te regelen? Áls ik al de interne sampler al ga gebruiken, dan ga ik niet lopen zeuren over het ontbreken van timestretchen. Dat regel ik dan extern wel.
Want weet je? Als ik een liveset doe, dan zorg ik dat ik alles voor elkaar heb (nou ja, ik probeer het ;))
Volgens mij kun je namelijk niet sequencen en timestretchen tegelijk. Het is een live tool en ik denk dat ze ermee willen concurreren tegen de nieuwe electribes. De electribes zijn goedkoper, maar die hebben niet de 2 midi out en uitgebreide sample mogelijkheden.
Hey! Is de MPC 1000 dan misschien toch wat vetter dan de nieuwe electribe sampler??? Daar wil ik wel iets meer aan uitgeven.

Maar goed het apparaat heeft vele leuke basis features waardoor het m.i. wel goed te gebruiken is.
'k Heb de manual gedownload en ben in de pauzes lekker aan het lezen.

En werd je niet creatief van beperkingen?

-C-

Ah, voor het verschuiven van nootjes is een workaround gevonden...problem solved.

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=6067

Dit is Akai's antwoord op het fenomeen laptop on stage en een ideaal instappertje voor mensen die nog nooit een MPC hebben vastgehad en vooral al veel met de compu werken. De suqencer is strak en de sampler die er in zit is rudimentair op zijn best.

Ik denk dat we idd een mpc1000xl of een 2500 kunnen gaan verwachten: met wat van de extra functies die we nu moeten missen, het gat is nu te groot tussen de 1000 en de 4000, niet alleen qua nummering maar ook qua features. Akai heeft bewust dat gat groot gemaakt om de lage prijs (ahem) van de 1000 te kunnen rechtvaardigen en om niet het tussenliggende model (de 2500 oid) te parasiteren.

p.s. Ik ga zeker dat ding bekijken en als het liefde is op het eerste gezicht: dan koop ik em.

En er zit toch een Rom met geluiden in..... Iemand die al gehoord? OF vergis ik me nu.............

Vandaag nog even gebeld met mijn dealer.... Komt die MPC pas eind december. :( Nog even geduld voor mij iig.

Origineel geplaatst door Hazes
Vandaag nog even gebeld met mijn dealer.... Komt die MPC pas eind december. :( Nog even geduld voor mij iig.

Zonde man. Ik ben wel heel benieuwd naar je bevindingen.

Origineel geplaatst door search64
En er zit toch een Rom met geluiden in..... Iemand die al gehoord? OF vergis ik me nu.............

dat heb ik ook ergens gehoord.

Origineel geplaatst door sander
gaan we hier nu weer elke functie bespreken. Zoek aub in archief!!!!!

eej modje.. gepromoveerd? :duivels:

Origineel geplaatst door Furious5
Het is gelul dat je dat bij de meeste samplers op je PC moet gaan doen. Timestrectch en samples reversen zijn simpele basisfuncties... sinds de s950 hoort dat standaard te zijn.

En het idee wat ik bij een mpc heb is dat je hem juist wel standalone moet gaan gebruiken.. vooral voor hiphop. Je neemt hem mee je kelder in.. sluit je platenspeler aan, samplet wat en maakt dope tracks.. timestretch is dan echt wel onmisbaar....

Het is gewoon expres niet erop gezet.. om niet te concureren met andere de andere machines heb ik het idee..

dan moet je gewoon zo'n simpele boss sampler kopen
madlib werkt er ook mee .. werkt prima .. en alle echte hip hop functies die je wilt hebben 8o)

kunnen wij iig verder waar de technologie is gebleven ... ;)

oei, nu ben ik wel onstabiel geworden of ik die mpc wel wil kopen...hmmmmmmmmmmmmm

damn...

wat ik nu helemaal nie meer snap: kan je nu WEL of NIET samples chromatisch getuned op de pads zetten en bespelen?

Origineel geplaatst door olafmol
wat ik nu helemaal nie meer snap: kan je nu WEL of NIET samples chromatisch getuned op de pads zetten en bespelen?

nee! Als ik em zou kopen hou ik m'n andere mpc ook.

Origineel geplaatst door olafmol

Origineel geplaatst door sander
nee!

Gaat het, sander? Pagina 40 van de manual:

16 levels:
Als je 'TUNE' selecteert speelt ie je sample chromatisch over de 16 pads. Dus precies hetzelfde als op jouw MPC2000XL.

sorry hoor, maar je kan wel samples wel chromatisch getuned op de pads zetten , maar het kost gewoon meer werk... want je moet het handmatig doen en niet met 1 druk op de knop...

Back